Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Det er sikkert forskjell på babyene også, men hjelper nok på å fylle godt opp før legging :) Husker at storesøster spiste ekstremt ofte før leggetid når hun begynte å sove lenge på natta. Foreløpig gjør ikke lillesøster det. Men hun skiller tydelig mellom natt og dag for på dagen sover hun bare korte økter på ca 1 time, på natten kan det gå 2-4 timer. Men hun er bare 4 uker med liten magesekk enda tenker jeg :)

Jeg merker at brystene føles "tomme" nå, de er ikke så store og sprengte lenger. Vet at det er vanlig etter hvert, men er det ikke litt tidlig etter 4 uker? Foreløpig harhun lagt på seg bra så er ikke bekymret over at jeg lager nok,men mulig jeg må øke litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyregod: sånn er puppene her også og har vært det siden melka kom faktisk. Har bare tolket det dithen at de har gjort dette før. Hvis lillesøster sover tre timer, er det kjempepupp etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyregod: sånn er puppene her også og har vært det siden melka kom faktisk. Har bare tolket det dithen at de har gjort dette før. Hvis lillesøster sover tre timer, er det kjempepupp etterpå ;)

Ja, jeg tror det regulerer seg selv. Så lenge hun går opp i vekt har det ikke noe å si om de er litt slappe. Tror mannen er litt skuffa over at de store puppene ble fort borte da :ler: Jeg har ikke akkurat store pupper til vanlig. Men han bryr seg jo egentlig ikke da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene føles litt tomme her også. Første gangen fikk jeg enorme pupper som sprengte konstant de første par ukene. Nå får jeg bare spreng hvis hun sover mer enn 4 timer sammenhengende på natta. Melka kom heller ikke brått over natta denne gangen, men mer gradvis. Har sikkert en sammenheng med at det er andre gangen. Vesla vokser som bare det, så det er tydeligvis nok :) Skal på 6 ukers kontroll på tirsdag. Blir spennende å sjekke vekt.

Brystbetennelsen er forresten heldigvis nesten borte! Jeg har svettet i hele helga.. Tydelig at kroppen har jobbet hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå den lille jenta mi rullet plutselig over på ryggen fra magen i dag. Måtte bare sjekke at det ikke var tilfeldig så la henne tilbake på magen og da skjedde det igjen. Etter 5 ganger var hun sliten og sovnet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig Askmeagain89:-) det er litt søtt hvor begeistret vi blir for slike små ting:-) sånn som idag da jeg plasserte ei rangle i hånden til babyen, og han holdt i den selv og løfta den opp, haha. Da måtte jeg rope på pappan OG ta film, hehe! :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig Askmeagain89:-) det er litt søtt hvor begeistret vi blir for slike små ting:-) sånn som idag da jeg plasserte ei rangle i hånden til babyen, og han holdt i den selv og løfta den opp, haha. Da måtte jeg rope på pappan OG ta film, hehe! :-p

Herlig :) man blir så rørt og stolt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukka akkurat tidenes største buse ut av nesa på lillesøster. Helt utrolig at det var plass!! Men ikke rart hun styra og kavet ved puppen, gitt. Må ha vært tett ned til rumpa...

Sånn apropos rørt og stolt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukka akkurat tidenes største buse ut av nesa på lillesøster. Helt utrolig at det var plass!! Men ikke rart hun styra og kavet ved puppen, gitt. Må ha vært tett ned til rumpa...

Sånn apropos rørt og stolt :ler:

:fnise: de busene de samler er helt utrolig store :P Godt du fikk den ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Vesla her har blitt en skikkelig mammadalt. Hun roer seg mye lettere hos meg, er igrunn generelt mye enklere med meg enn med pappaen. Har ikke sagt noe til han, men tror han merker det.. Hva gjør vi nå da? Hun kan jo ikke få utvikle dette her, men kanskje det er sånn som kommer og går?

Igår skulle han legge henne, men det gikk ikke, hun bare gråt. De kom inn på stua igjen, så startet vi på nytt liksom og skulle legge henne sammen, og da var det ingen problem. Merka at pappaen ble litt lei seg, prøvde å si at det bare var tilfeldig, vil jo ikke gni det inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her har blitt en skikkelig mammadalt. Hun roer seg mye lettere hos meg, er igrunn generelt mye enklere med meg enn med pappaen. Har ikke sagt noe til han, men tror han merker det.. Hva gjør vi nå da? Hun kan jo ikke få utvikle dette her, men kanskje det er sånn som kommer og går?

Igår skulle han legge henne, men det gikk ikke, hun bare gråt. De kom inn på stua igjen, så startet vi på nytt liksom og skulle legge henne sammen, og da var det ingen problem. Merka at pappaen ble litt lei seg, prøvde å si at det bare var tilfeldig, vil jo ikke gni det inn..

Vi har også en skikkelig mammadalt, men hva gjør man egentlig med det? Føler liksom ikke jeg kan la henne gråte i evigheter hos pappaen bare fordi hun absolutt skal være der, når jeg vet hun roer seg hos meg.. Samtidig blir det jo ikke bedre om pappaen aldri får prøve. Jeg aner faktisk ikke hva som er den beste løsningen på det der, men jeg prøver å la henne være  hos pappaen mye på dagen når hun er blid og fornøyd (det er litt vanskelig siden han jobber mye, men vi prøver i det minste..) for på kvelden er det bare mamma som gjelder..

Synes synd på pappaen da, for han merker det veldig godt. Her om dagen skulle han ha henne mens jeg dusjet, men hun bare hylgråt, så la jeg henne på stellematta (på gulvet selvfølgelig) og lot henne ligge der å kikke mens jeg dusjet, da storkoste hun seg.. Prøver å si at det er vanlig i starten og at de tross alt har ligget inni mammas mage i ni mnd og sånt, men litt sårt er det nok likevel..

Antageligvis er det noe som går seg til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her ruller seg også over fra mage til rygg, men bare den ene veien. Når er det egentlig vanlig at de begynner med det? Hun er to mnd og har gjort det siden hun var ca en mnd, synes det var tidlig :sjokkert:  Men hun har vært veldig sterk helt fra fødselen og løftet hodet selv samme dagen som hun ble født..
Synes selvfølgelig det er veldig gøy, men litt upraktisk for det er jo bra for dem å ligge litt på magen, men nå ruller hun bare over med en gang :ler: 

Er det foresten noen av dere som sliter med migrene? Jeg har en del migrene og kan ikke ta anfallsmedisiner når jeg ammer. (tror man skal vente 12 timer, og vesla her tar ikke flaske, så kan ikke pumpe meg heller) Hvordan løser dere det? (hvis det er noen av dere som sliter med migrene da) Tenkte å ta meg en tur til legen når han er hjemme fra ferie, men litt nysgjerrig på hvilke alternativer jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissa: hjelper det å drikke kaffe når du merker at det kommer? Jeg kan unngå det verste anfallet om jeg kyler ned en espresso når auraen starter (blinking). Det er heldigvis ikke så ofte, men så er jeg ikke ekstremt plaget til vanlig heller.

Her trives vesla godt hos pappaen så sant hun ikke er sulten. Men han tar mye av stellet, kanskje det hjelper? Han mater også med kopp når hun skal få det jeg pumper. Faktisk roer hun seg bedre hos ham hvis hun har mageknip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krabaten her ruller seg også over fra mage til trygg. Jeg tenkte at det var tidlig og mest pga overbalanse...men kanskje ikke likevel, da?

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå min ruller ikke enda :P så spennende me alt det nye de gjør. Her er det hendene og det å slå etter ting som er spennende. jeg må bli flinkere til å legge han på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Vi har også en skikkelig mammadalt, men hva gjør man egentlig med det? Føler liksom ikke jeg kan la henne gråte i evigheter hos pappaen bare fordi hun absolutt skal være der, når jeg vet hun roer seg hos meg.. Samtidig blir det jo ikke bedre om pappaen aldri får prøve. Jeg aner faktisk ikke hva som er den beste løsningen på det der, men jeg prøver å la henne være hos pappaen mye på dagen når hun er blid og fornøyd (det er litt vanskelig siden han jobber mye, men vi prøver i det minste..) for på kvelden er det bare mamma som gjelder..

Synes synd på pappaen da, for han merker det veldig godt. Her om dagen skulle han ha henne mens jeg dusjet, men hun bare hylgråt, så la jeg henne på stellematta (på gulvet selvfølgelig) og lot henne ligge der å kikke mens jeg dusjet, da storkoste hun seg.. Prøver å si at det er vanlig i starten og at de tross alt har ligget inni mammas mage i ni mnd og sånt, men litt sårt er det nok likevel..

Antageligvis er det noe som går seg til etterhvert :)

Det blir liksom feil uansett hva man gjør, får håpe det går seg til :) er ikke så lett at de får så mye tid sammen når pappaen er borte hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også en mammadalt. Jeg gjør ingenting med det for det går seg jo til. Mannen får henne de gangene hun er blid og våken også tar jeg over når det blir gråt og uro. Litt slitsomt for meg i og med at det er hele ettermiddag/kveld, men er bare for en periode.

Moro at det er flere som ruller :) Jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg til hun ruller fra rygg til mage for da kommer jeg ikke til å få sove :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Trener" dere mye i mageleie forresten? Vi burde vært flinkere...men han blir så veldig sinna nesten med en gang, så da er det ikke mye morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille ruller fra mage til rygg nå, bevisst. Gjør det absolutt ikke på kommando, men jeg ser han prøver - også er han (og vi) kjempestolte når han kommer rundt.

Bygdis : Her roer han seg veldig fint hos pappaen og. Noen ganger bedre hos pappaen enn hos meg. Pappaen har tatt veldig mye hele veien, han tar feks omtrent alle stell når han er hjemme. Kanskje funker det? Samtidig er det litt som flere peker på, jeg tror så små barn har en primær omsorgsperson, og det er ikke så rart at det er den med maten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her har rullet et par ganger, men ikke konsekvent. Men han har bevisst begynt å gripe etter ting med hendene. Artig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...