Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Jeg trener lite, men trener vannaerobic en gang i uka.

Men jobber på en uteavdeling i en barnehage, så er ikke akkurat stillesittende om dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der kom kvalmen :):spy: Ellers kommenterte mannen min her en morgen "Oj, du har jo fått skikkelig gravid-pupper jo!" :)

Stas med større pupper, ja! :) vi får absolutt nyte de mens vi kan, vi vet jo ikke helt hva som skjer etterpå.... Mine startet å vokse da jeg var rett over 4 uker, de er synlig større for meg selv og sambo nå. Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene mine var store fra før, (75F) men nå er de enorme :fnise:

Jeg har trent mye i flere år og trener spinning og styrke tre ganger i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, evil eve! :velkommen:

Jeg trener kondis et par ganger i uka, og prøver å få inn en yogaøkt hjemme i tillegg. Ikke alltid det går, men. ;) Litt spent på hvor lenge det varer, jeg var fryktelig kvalm med lillejenta og kunne ikke trene på flere måneder. Tok laaaang tid å komme i gang igjen.... :sjenert:

Jeg er takk og lov av sorten hvis pupper ikke vokser allverdens hverken ifbm graviditet eller amming. Jeg er en 32HH (engelsk størrelse, lurer på om det er 70J?) til vanlig, så det er helt i orden. :ler: Må nok opp et hakk i omkrets mot slutten, vil jeg tro, og må ha en amme-BH eller to i litt større, men ikke noen store endringer. De blir bare litt fastere i fisken. :)

Kvalmen er på vei her også, hang over doskåla en stund i dag morges. Spent på hvor ille det blir denne gangen.

Ellers skal vi til UL på onsdag, grugleder meg... Blir spennende å se om det er liv der inne... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppjepp, her er kvalmen definitivt på plass. Ikke noe oppkast enda, da, så jeg krysser fingrene for å slippe unna det denne gangen. Det er jo lov å håpe? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke fornøyd med større pupper, passer jo ikke bh`n lengre, så nå bruker jeg bare sportsbh, forløpig. Også er de ømme, men samtidig er det jo et tegn på at jeg faktisk er gravid, at alle testene jeg tok, stemmer,..

Sambo hadde lagt merke til at jeg hadde fått større pupper før jeg tok testen, så de vokste raskt, håper ikke de vokser noe mer nå:)

Ikke kvalm, men i dag kjente jeg meg litt uggen sånn før frokost, så sikkert lurt å ha noen salte kjeks stående, sånn i tilfelle. Men er skikkelig svimmel da, ikke alltid like gøy, og i dag har jeg hatt magesmerter, men allt dette er visst helt normalt, så får bare slappe av:)

jeg trener lite, men sykler til/fra jobb hver dag, det er ca 10-15 min sykkeltur i oppverbakker, så litt trim er det jo, jeg går på skole på kveldstid , i tillegg til å jobbe fullt, så har lite tid til trening, men prøver å få meg 1 times tur sånn midt i uka og litt turer i helgene..

Er noe som heter fit for fødsel her jeg bor, så dersom jeg er heldig å får vært med på det, vil det jo bli litt trening.

Endret av babyblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har "bare" 70 b jeg, så det er (enn så lenge) helst bare stas med litt større. Skjønner godt at dere som er godt utrustet er fornøyde som det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "bare" 70 b jeg, så det er (enn så lenge) helst bare stas med litt større. Skjønner godt at dere som er godt utrustet er fornøyde som det er ;)

hm.. puppa mine er vel det jeg er mest fornøyd med på kroppen, 75c, ikke shwære pupper men en bra størrelse, nå er jeg sikkert oppi en d cup,minst (haha, skikkelig fælt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt, og har ingen matlyst. Studeringen blir litt værre enn jeg hadde trodd :sjenert::sove:

Du MÅ nesten bare ta hensyn til at du er trøtt.. og legge om hele vaner om du må. Kan du f.eks studere til andre tider av døgnet? Legge inn små powernaps innimellom studiene? Hvordan kan du få dette til å funke?

:) Håper du finner noe som funker for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i fin form enn så lenge ;) Noe trøtt, men det var jeg ofte før jeg var gravid også da.. hehe. Litt metallsmak i munnen og større, ømme pupper. Idag har jeg kjent litt småstikk helt nede i underlivet også. veldig svake murringer i mage/rygg, men ikke plagsomt..

Humøret er sånn halveeis godt også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ nesten bare ta hensyn til at du er trøtt.. og legge om hele vaner om du må. Kan du f.eks studere til andre tider av døgnet? Legge inn små powernaps innimellom studiene? Hvordan kan du få dette til å funke?

:) Håper du finner noe som funker for deg..

Ja, sov litt midt på dagen i dag. Er heldigvis sisteårsstudent, så jeg har få forelesninger og mulighet til å jobbe hjemmefra. Det kommer til å gå strålende, men det krever bare litt tilvenning :)

Godt at formen din er bra! Kanskje du har flaks og ikke blir så kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei! :)

Jeg fikk en positiv test igår, og ifølge diverse kalkulatorer er det termin rundt 12 mai. Dette er noe vi har gledet oss lenge til, og var virkelig surrealistisk å sitte der med en positiv test i hånda!

Trygt og godt å oppdage denne skravletråden også, ser raskt at det er flere her som er mer "drevne" enn oss! (Google er nemlig vår beste venn!)

Jeg kommer sterkere tilbake, akkurat nå står en joggetur for døren! Så da har jeg allerede svart på spørsmålet lenger oppi her om trening osv. Jogger 5 km 4-6 ganger i uka, sykler mellom 5km og 3 mil hver dag, svømmer litt når jeg har lyst osv. Har vært aktiv bruker av rockering, men akkurat det blir det ikke noe av på leeeengee!

Vi snakkes snart igjen, gleder meg til å bli kjent med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen Eirie.

Er jo som et eget lite samfunn her inne, jeg synes i hvertfall det er godt å ha "likesinnede å prate med", spesielt nå i starten som alt er hemmelig.

i går fikk ei på jobben vite at jeg er gravid, jeg hadde så vondt i magen, og måtte jo finne ut om dette var normalt, så da var det strake veien til ei herlig tobarns mor, som jeg vet ikke sier noe videre.. Fikk vite at dette var helt normalt, men pga stress ville det nok gjøre mer vondt enn vanlig.

I dag har jeg stressa ned, og ikke hatt vondt i det hele tatt..

(men begynner å bli kvalm dersom jeg går mer enn 2 timer mellom måltidene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Fikk en positiv test i går selv om forventet mens er bare i morgen, men som sist hadde jeg en følelse at jeg er gravid, har murringer i magen og ryggen, forrige fredag var jeg ekstrem emosjonel og på lørdag var jeg kjempe sur :)

Håper spiren sitter fast, er fortsatt veldig tidlig.Termin 18.mai Både denne gangen og forrige gang ble jeg gravid med hjelp av medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen har lyst å lage en liste med alle navn og menstermin som etterhvert kan oppdatteres med UL termin? Kanskje det er lurt at den ligger på første side og oppdatteres der? Kanskje TS har lyst til å være ansvarlig for det? :) bare et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og velkommen GlamCat :)

Så moro med positiv test på deg også!

Vi får krysse fingrene for at alle spirer (eller Aliens som vi kaller det her hjemme) henger godt fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med i klubben deres jeg og, selv om det er veldig veldig tidlig...

Har IKM 16.sept, men testa positivt i går kveld. Har tatt 3 tester ( :sjenert: ) og alle er positive. :hoppe:

Tør nesten ikke tro det, men krysser fingrene for at spiren sitter!

Fikk ikke sove i natt, lå å tenkte på alt fra at jeg må avstå fra rakefisk i jula, til fødsel, dåp og barnehageplass.

Og ikke minst hvordan det skal bortforklares på et par samlinger vi snart skal delta på.. :fnise:

Mannen hadde sovna da jeg tok testen, og skulle reise tidlig og langt på jobb idag, så han vet det ikke enda.

Gleder meg til han kommer hjem! :skravle:

Vi fikk ei flaske lokalprodusert eplemost i sommer, og mannen foreslo at vi skulle spare den til jeg ble gravid. Tenkte det var en fin måte å fortelle det på, å by på et glass :)

Forresten, hvordan gjør dere det videre etter positiv test? Når er det på tide å komme seg til lege/jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Stinelin og gratulerer så mye!

Ang lege ringte jeg til legekontoret samme dag som jeg hadde testet positivt og de satte opp en time i uke 12. Det var visst ikke noe vits i å komme før sa de. Du får ringe til fastlegen din og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...