Gå til innhold

Hjemme i permisjon - syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan andre gjør det når de er hjemme i permisjon med baby og selv blir syk?

Er i permisjon og har fått omgangssyke, vært syk i hele natt og er ikke helt ferdig ennå. Mannen er hjemme idag og tar seg av baby. Arb.giveren hans er ikke veldig fornøyd med det, men kanskje han forstår når han engang får barn selv :-)

Anonymous poster hash: 828b4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er syk, og samboeren din har da rett på å være hjemme for å passe barn ettersom barnepasseren er syk. Om arbeidsgiveren hans liker dette eller ikke spiller ingen rolle, for dette er noe han har krav på i forhold til lovverket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Der jeg jobber finnes det en fraværskategori som heter "hjemme med syk barnepasser" - trodde det var lovfestet, jeg? Selvfølgelig skal mannen være hjemme når du ikke er i stand til å ta deg av barnet deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber finnes det en fraværskategori som heter "hjemme med syk barnepasser" - trodde det var lovfestet, jeg? Selvfølgelig skal mannen være hjemme når du ikke er i stand til å ta deg av barnet deres.

Det er det, og går på samme kvote som "hjemme med sykt barn".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det er lovfestet rett at han er hjemme når jeg er syk, men føler allikavel at jeg burde ta meg såpass sammen at jeg hadde klart å ta meg av ungen min...

Godt det er "vanlig" å benytte "barnepasser syk".

Anonymous poster hash: 828b4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er lovfestet rett at han er hjemme når jeg er syk, men føler allikavel at jeg burde ta meg såpass sammen at jeg hadde klart å ta meg av ungen min...

Godt det er "vanlig" å benytte "barnepasser syk".

Anonymous poster hash: 828b4...3dc

Andre sykdommer er enklere å ha hjemme med baby. Har jeg hatt litt feber og vært slapp har jeg klart å ta meg sammen så mannen slapp å være hjemme. Men omgangssyke er jo noe annet. Ikke ha dårlig samvittighet, sånt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er lovfestet rett at han er hjemme når jeg er syk, men føler allikavel at jeg burde ta meg såpass sammen at jeg hadde klart å ta meg av ungen min...

Godt det er "vanlig" å benytte "barnepasser syk".

Anonymous poster hash: 828b4...3dc

Ta deg av baby når du er spysjuk og har rennamage?? Hadde du krevet det samme av mannen om det var han som var hjemme i permisjon??

Anonymous poster hash: 8673b...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg av baby når du er spysjuk og har rennamage?? Hadde du krevet det samme av mannen om det var han som var hjemme i permisjon?? Anonymous poster hash: 8673b...e4a

Jeg er alene med ungen og må ta meg av henne selv om jeg er syk, så det går ann altså.

Anonymous poster hash: 03f34...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Jeg er alene med ungen og må ta meg av henne selv om jeg er syk, så det går ann altså.

Anonymous poster hash: 03f34...a5c

Det er klart det går an. Men det er en grunn til at det finnes lover som gir anledning til å slippe også, dersom man har mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...