Gå til innhold

Vår største drøm!


Tianna

Anbefalte innlegg

For 2 år og 1 mnd siden møtte jeg mannen i mitt liv! Jeg var da 29 og ville ha barn fort ( eksen fikk jeg aldri barn med, så begynnte å bli litt stresset....)

Men min nye ville også det, så vi slutte på prevasjon etter bare en mnd!

Jeg har alltid vist det kom til å ta litt tid, så viste at det ratt ikke kom til skje med en gang.. Men at det skulle ta over 2 år, det viste jeg ikke......

Så nå i høst begynnte vi med utreding.

Først blodprøver og undersøkelser av oss begge, begge så bra ut!! men da det nå i januar fortsatt ikke hadde skjedd noe, ville de sende meg på kikkhulsoperasjon, for å sjekke eggledrene mine.

(Jeg har hatt en sånn operasjon før for å ta vekk noen cyster og masse sammenvoksinger.)

De fant ingen cyster nå, men den del sammenvoksinger. de tok vekk de, og blåste opp eggledrene, som var litt trange. Så nå burde alt være i orden!!! Fikk også pergotime, for å hjelpe litt til....

men ser ikke ut som det funker heller....

Har IKM i morgen, på kur 2. men begynt å spotte, så ser dårlig ut ja.... :(

Det er vel 5 % av Norges befolkning som er uforklarlige barneløse, vi er ett av de para..

Jeg forstår det ikke!! Vi har ett supert forhold, vet at han blir en fantastisk pappa! Vi er enig om alt, navnet er bestemt.

VI har kjøpt oss nytt stor hus, i ett barnevennlig området.

VI har begge god jobber, god økonomi.

Har det livet jeg har drømt om ( tok 30 år å komme dit, virkelig jobbet for å komme dit, men mange år med sykdom osv osv..) så jeg er jo takknemmelig og lykkelig... men det er ting som mangler... Ett liv uten barn for meg er helt menigsløst . Mannen min føler akuratt det samme!

Nei nå håper jeg bare tr kommer i morra, så jeg får begynnet på kur 3! Funker ikke den, blir vi sendt til prøverør....

Jeg bare vet det kommer i morra, på den dagen som det skal, som alltid skjer. Har perfekt syklus...

Jeg har alltid trodd at den dagen man blir gravid bare vet man det, jeg vil ha den følsene snart...

er så lei........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle gode ting er 3?? Hentet mitt 3 pergo kur i dag, begynner på lørdag! Spendt på om den funker, har mista litt troa men....

Fikk så mange bivirkniger på kur 1, kvalme, vektøking, svimmel og humørsvinger. Kur 2 fikk jeg ingen ting... hva blir det nå? :P

Men nå er sommerferien bestillt, så nå skal jeg prøve å fokuser på den i steden for! Gleder meg masse til å komme bort, og bare være med verdens beste kjæreste og bare kose oss!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøvingen! :blomst:

Krysser fingrene for at du får oppfylt din største drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser alt for mye om dagen, heller gjort de siste 6 mnd... synes det er så rart det er så forskjell på hva leger sier om pergo..

Som f.eks, jeg fikk ikke pergotime før etter kikkhullsoperasjoen, for hadde eggledrene vært tette hadde ikke pergo hjulpet uansett! Men ser at mange får det før operasjon, snodig!

Mine egglederer var trange, så glad jeg tok operasjoen.

Jeg er på min 3 kur nå, håpe det funker. Har eggeløsing da, så er jo bare for å booste det litt.. :)

Første kur med pergo, så var jeg spent på om jeg skulle orke mange kurer ( men seff gjør man det, allt for en baby) for fikk så mange bivirkinger! Men kur 2, fikk jeg ingen. Nå er jeg på kur 3 nå, dag 3 og ingen bivirkinger hitill...

Ja det å, så mange som har pausemnd i mellom, det fikk ikke jeg beskje om! alle med en gang...

Jeg skal til sykehuset på kontroll på fredag, høre hva de sier om det da..

Jeg fikk jo beskje om bare 3 kurer og, men er 2 til på resepten min...!!

Håpe håpe at jeg snart ikke trenger å tenkte på noe av dette, man blir jo litt gal da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hodet mitt nå di siste 28 timene har det bare surret en setning: Det her kan være ett tidlig svangerskap.

Får da 28 timer siden var jeg på sykehuset, for kontroll etter operasjonen i februar.

Først snakket vi litt om operasjoen, å fikk vite at jeg hadde åpne eggledere, allt hadde sett bra ut! Men de hadde blåst opp litt for å se om det kansje kunne hjelpe..

så ingen finner ut hvorfor vi ikke blir gravide.

Så neste steg ble da å forsette med pergotime, og så ta en del nye blodprøver for hiv osv, så må før de sender henvisning til IVF!

vi begge må da ta disse prøvene så fort som mulig, for at vi skal bli sendt vindre....

Men så begynnte undersøkelsen...

Først sjekket han livmor, var så fin og bra.

Så ultralyd...

først, eggstokkene på ene siden, så veldig bra ut

andre siden, var det en 2 cyster. men var veldig vanlig å få da man gikk på pergo.. så skulle ikke bry meg..

så slimhinna.... det blir stille en liten stund.. så spørr han, når hadde du mesen sist igjen...

denne slimhinna er veldig tykk!! det kan bety at det er begynnelsen på ett svangerskap! Så bare vent litt med å ta de blodprøvene du!!!

Jeg tro faktsik ikke at jeg pustet der en liten stund.. tårene triller bare jeg skriver dette.. tenk om det faktisk skjer nå!!

så nå må vi bare vente! for det har jo evt skjedd for ett par dagen siden. Tror dette blir de 2 lengste ukene i mitt liv!!

Jeg håper så veldig at dette stemmer, for har ikke lyst på IVF... tror jeg synes IVF hadde vært mere greit, hadde det vært noe galt.. men siden allt er så bra, frister det lite!

Men nå kan det jo hende vi slipper! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk :) Det håper virkelig jeg å!

Kjæresten min ønsker det masse og, ikke bare for at han vil blir far, men at jeg driver å bli litt gal... uff stakkar! hehe

Men jeg klarer jo ikke å slutte å tenke på det!

Nå er jeg så beskymret for at jeg bare hadde eggeløsning, derfor slimhinna var så tykk.. men hvis det, burde jo ikke legen si det han sa... for det gir jo veldig håp! Nei de neste ukene blir spennende......

du da Charlotte prøvd lenge?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei :) koselig at jeg fant deg her! Jeg kan tenke meg du er spent med take på hva legen sa, når er IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

off allt for spent!! :)

IKM 07.06, allt for lenge til :P

Endret av Tianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off dårlig følese i dag! Er jo fortsatt 11 dager til IKM, men bare redd....

OG bivirkinig jeg får av pergo er vektøkning og veldig oppblåst å det hjelper ikke på humøret det altså! Jeg håper så inderlig at den dagen jeg blir gravid at jeg ikke kommer til å bry meg om vekta.

OG jeg håper jeg snart klarer å ha ett litt mer positiv innlegg her...

Jeg vil og trenger å vite snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke siden jeg var på sykehuset! En uke igjen, dagene går så sakte.

Men jeg har en dårlig følese... Så jeg ringte sykehuset i dag, for å høre hvor tykk slimhinna faktsik var ( måtte bare høre...) fikk da snakket med en sykepleier, og hun sa at den var jo bare 9 mm, noe som er veldig vanlig da man har eggløsning, så hun sa å at jeg må bare vente. Men trodde nok bare legen hadde tenkt litt høyt, for så tidlig kan man jo nesten ikke se det...

vi hadde jo da sex etter å, tilfelle det var sånn at jeg bare hadde eggløsning, så har vi truffet.. men det har vi jo alle andre mnd å så...

EN uke nå så vet jeg sikkert......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Leit å lese om at det har vært en så lang periode for dere :(

Selv om vi ikke har prøvd mer enn en mnd synes jeg det er vondt å lese om ufrivillig barnløse som har så inderlig lyst, og som vet de har mye å gi til et barn.

Det er godt at dere ikke har mistet motet, og jeg håper virkelig det klaffer for dere denne gangen :hjertesmil:

Masse lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leit å lese om at det har vært en så lang periode for dere :(

Selv om vi ikke har prøvd mer enn en mnd synes jeg det er vondt å lese om ufrivillig barnløse som har så inderlig lyst, og som vet de har mye å gi til et barn.

Det er godt at dere ikke har mistet motet, og jeg håper virkelig det klaffer for dere denne gangen :hjertesmil:

Masse lykke til :blomst:

Takk :hjerte:

Håper virkelig at dere slipper, og at det skjer veldig snart!

Normalt sett gjør det jo det, da man leser her inne kan man kansje fort miste litt mot da det er mange her som ikke får.. men mener å ha lest at det er bare 5 % som er ufrivillig barneløse. SÅ store sjangser for at det går for dere :)

Så håper jeg at vi kommer etter veldig snart og....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Takk :hjerte:

Håper virkelig at dere slipper, og at det skjer veldig snart!

Normalt sett gjør det jo det, da man leser her inne kan man kansje fort miste litt mot da det er mange her som ikke får.. men mener å ha lest at det er bare 5 % som er ufrivillig barneløse. SÅ store sjangser for at det går for dere :)

Så håper jeg at vi kommer etter veldig snart og....

Lett og bli litt nervøs for alt når en driver å leser rundt på internett ja, men jeg må bare slappe av og ta ting som det kommer. Forventer ikke at det skal klaffe i de første prøveperiodene, men selvfølgelig håper man jo :)

Krysser fingrene for at det skjer til dere snart :blomst: kommer til å følge deg her og heie på :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11 dpo, men det er fremdelse 6 dager til tr.. så når kan man egentlig teste....?1

har ikke tåhlodighet til det her jeg :P

Har ingen syntomer, men håper jo fortsatt da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legen tok vist feil... ikke gravid denne gangen heller...lei og sliten nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å nyte og leve her og nå. Et ordtak: "Når målet ble nådd, ble drømmen borte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist, Tianna :(

 ja ikke beste dagen i dag....

 

Bare husk å nyte og leve her og nå. Et ordtak: "Når målet ble nådd, ble drømmen borte".

Vi prøver  :) men ikke lett....

 

 

 

Jeg ringe sykehuset i dag,for å få sendt hennvisning til prøverør. så da blir det gjort nå.

Så og  fra at en lege ikke burde si at man kan være gravid, da han ikke er helt sikker på det!

Fikk da svar at det var vanlig å si det... for det var jo viktig å ha håpet oppe!

ser jo det, men prøvde da å forklarer hvor ekstremt skuffet jeg da ble nå, men det var det ikke sympati for...

 

skjønner det ikke jeg altså... Blir sliten av allt det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...