Gå til innhold

Barnet som må planlegges nøye :)


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Da var det komt et tydelig rødt merke i FF-appen, jeg har hatt EL :D Det ble den 7 desember, så særdeles liten sjans for svømmerene da forrige ludo var 2 desember. Men jeg er bare så glad for at EL-testen viste så positivt, at EL-slimet var tydelig, og at jeg kjente EL-smerter rett før.

Da kan jeg "roe" meg ned med dette, og prøve å bli kjent med mine symptomer før mensen kommer, etter noen sykluser nå må jeg starte å bli kjent med alt ubehaget i tiden rett før. Å gud jeg savner p-pillene innimellom :)

I går hadde jeg tidenes "breakdown", hvor jeg gråt, og jeg og kjære kranglet over småting. Lett å si nå, men i går var ALT på tverke :trist: Jeg prøvde å si innimellom noen hikst, at jeg håpte det var hormonene som spiller sin sak, og i dag føler jeg at det var tilfellet. Herlighet for et hormonelt monster jeg er :fnise:

Jaja.. Da er det en uke igjen til siste eksamen, dagen etter drar jeg på jobb - så kommer jeg hjem igjen i tide til at neste semester skal starte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hug: til deg! Ikke lett når hormonene løper løpsk :fnise: Det hjelper vel ikke at eksamen er rundt hjørnet heller, det gjør alltid saken MYE verre :(

Gratulerer med tydelig EL-test! Det er ikke bare bare skal jeg si deg ;) 5 dager er kanskje litt lenge mellom spillkveld og ludo, men de små rakkerne kan klare seg opptil 7 dager, så litt håp er det jo :)

Har humøret blitt litt bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid deilig å se en knallpositiv eltest! Går fortsatt rundt og venter på det :P sædcellene KAN leve opptil 7 døgn men normalt lever de maks. 3 døgn. 5 døgn er også litt mer vanlig enn 7 døgn.. så det KAN fortsatt være en liten sjanse der :) uansett en eller annen gang får dere truffet blink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret er bedre, stresset er større ;) føler ikke jeg kan noenting til eksamen. Er så mye en går glipp av med 100%jobb + 100% skole.. Neste år blir det mindre fag og mer sosialt! :)

As we speak, gubben lurte på å dra på et jobbkurs i januar i EL-tiden. Da freste jeg fra meg at vi får prøve å lage barn i mars da. Stakkars, han vet jo ikke når jeg har EL :laugh: men litt unødvendig når vi først har fri sammen da :P

Ja nei jeg har ingen håp om noe denne mnd, så jeg skal ikke stresse med å telle dpo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg vite at et nært familiemedlem venter nr 2.. Det har liksom ikke gjort noe med veninnene mine, bare gøy. Men nå kjenner jeg at det skulle ha vært meg. Og vi får jo aldri prøvd! Og gubben prøver å late som at han ikke bryr seg om noe av dette fordi han ikke vil at jeg skal stresse meg opp!

Og eksamen på onsdag. Ikke klar! Og 8dpo og vite at dette ikke går veien. Og snart jul og mangler mange julegaver. Og så må jeg feire jul/nyttår på jobb!! Og kviseutbrudd fordi mens nærmer seg..

Åh, for en drittdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg vite at et nært familiemedlem venter nr 2.. Det har liksom ikke gjort noe med veninnene mine, bare gøy. Men nå kjenner jeg at det skulle ha vært meg. Og vi får jo aldri prøvd! Og gubben prøver å late som at han ikke bryr seg om noe av dette fordi han ikke vil at jeg skal stresse meg opp!

Og eksamen på onsdag. Ikke klar! Og 8dpo og vite at dette ikke går veien. Og snart jul og mangler mange julegaver. Og så må jeg feire jul/nyttår på jobb!! Og kviseutbrudd fordi mens nærmer seg..

Åh, for en drittdag

Du... det er en liten sjanse for at det kan ha klaffet hos dere da! Kviseutbrudd fikk jeg forrige pp og jeg var jo gravid! Og kviseutbrudd er også vanlig pmssymptom for meg :P Bare at kvisene var litt mer... monsteraktig dvs veldig vonde og innvendige i forrige pp.

Krysser fingrene for deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sikkert pmsen som skriver oppdateringer også :P hadde ikke forventet at dette familiemedlemmet skulle være gravid nå.. :)

Tja, tempen har sunket litt de siste dagene, så jeg tror det nærmer seg mensen, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var siste eksamen ferdig i går - glede :danse:

Gikk ikke så bra, men det er ihvertfall ikke lekser på noen uker igjen nå :)

Brant av min første g-test i morges, blendahvit selvfølgelig(12 dpo). Fikk et lite håp at vi kanskje kunne vært suuperfertile men :P hehe. Jeg hadde en liten høyning i tempen i dag, men ser fra min forrige mnd at det samme skjedde rett før mensen. Så dersom alt stemmer, kommer mensen om to dager, er på cd30 i dag tror jeg. Så om dette også stemmer, kan jeg krysse av 14 dager lutealfase - det er jo også noe å glede seg over. At alt er bra med meg liksom, både EL og lang nok lutealfase :) Det er ihvertfall godt nok til å kunne prøve noen pp uten å stresse for mye ;)

I kveld skal jeg strikke sokker, avreagere etter en særs stressende eksamensperiode med elleville hormoner i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom TR i dag, nøyaktig som bestilt :)

Jeg startet å få litt forhåpninger for to dager siden, så er glad TR kom nå, ellers hadde jeg nok brent av den eneste testen jeg hadde med meg på jobb :P Så da kan jeg spare den til januar ;)

Bare gleder meg til jeg kommer hjem, kjære kommer til å bli fornøyd med masse kos ^^ :)

Jeg stusser på en ting: Dette er min 4 syklus etter jeg slutta på pillen. 1 har vært på 30 dager, 2 på 32 dager, men forrige syklus var på 34 dager. Syklusen på 34 dager hadde jeg MASSE symptomer som startet en uke før mensen, og jeg var kvalm, hadde hodepine, mye stikninger i underlivet, luft i magen og mer. De andre 3 syklusene har jeg kjent det et par timer før, at jeg får mensen - pluss kviseutbrudd noen dager i forkant. Poenget er, kan jeg ha vært gravid forrige syklus? Altså ha mistet 4+2? Jeg tok ingen g-tester den perioden. Så alt blir jo synsing. Men var så forberedt på en j***** mensentid denne gangen, så ble litt overrasket over at det ikke var mer :) Den syklusen var forøvrig den første syklusen hvor vi hadde sex på riktig tid :)

I kveld skal jeg ha julequiz med kollegaer, og strikke videre på sokken min :) hoho.

God jul, eventuelle lesere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom TR i dag, nøyaktig som bestilt :)

Jeg startet å få litt forhåpninger for to dager siden, så er glad TR kom nå, ellers hadde jeg nok brent av den eneste testen jeg hadde med meg på jobb :P Så da kan jeg spare den til januar ;)

Bare gleder meg til jeg kommer hjem, kjære kommer til å bli fornøyd med masse kos ^^ :)

Jeg stusser på en ting: Dette er min 4 syklus etter jeg slutta på pillen. 1 har vært på 30 dager, 2 på 32 dager, men forrige syklus var på 34 dager. Syklusen på 34 dager hadde jeg MASSE symptomer som startet en uke før mensen, og jeg var kvalm, hadde hodepine, mye stikninger i underlivet, luft i magen og mer. De andre 3 syklusene har jeg kjent det et par timer før, at jeg får mensen - pluss kviseutbrudd noen dager i forkant. Poenget er, kan jeg ha vært gravid forrige syklus? Altså ha mistet 4+2? Jeg tok ingen g-tester den perioden. Så alt blir jo synsing. Men var så forberedt på en j***** mensentid denne gangen, så ble litt overrasket over at det ikke var mer :) Den syklusen var forøvrig den første syklusen hvor vi hadde sex på riktig tid :)

I kveld skal jeg ha julequiz med kollegaer, og strikke videre på sokken min :) hoho.

God jul, eventuelle lesere :)

Mine vanlige sykluser varierer fra 29 til 34 dager. Jeg regner snittet til 32 dager. Så det er mulig 30-34 dager er også helt naturlig for deg?

Ellers synes jeg det er spennende å lese din dagbok. Tankene likner på mine også. Spesielt denne mnd når vi er borte fra hverandre under EL. Ellers pendler kjæresten min også, så det går fort 5-6 dager mellom hver gang vi "spiller ludo". Jeg har bestilt EL tester og skal kose meg med dem for å ha mer kontroll og bli kjent med kroppen min. Selv om jeg har alltid harr el-slim og har aldr brukt noen hormonell prevensjon, altså syklusene har vært bare naturlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vanlige sykluser varierer fra 29 til 34 dager. Jeg regner snittet til 32 dager. Så det er mulig 30-34 dager er også helt naturlig for deg?

Ellers synes jeg det er spennende å lese din dagbok. Tankene likner på mine også. Spesielt denne mnd når vi er borte fra hverandre under EL. Ellers pendler kjæresten min også, så det går fort 5-6 dager mellom hver gang vi "spiller ludo". Jeg har bestilt EL tester og skal kose meg med dem for å ha mer kontroll og bli kjent med kroppen min. Selv om jeg har alltid harr el-slim og har aldr brukt noen hormonell prevensjon, altså syklusene har vært bare naturlige.

Velkommen til dagboka mi Enamorada :velkommen:

Kjekt at du synes den er spennende!

Har du alltid hatt regelmessige sykluser? Så deilig å ikke ha gått på p-piller da :)

Pendler han for å dra på jobb? Er jo kjedelig i EL-tider da!

Høres ut som at du har kontroll på syklusen din da, er koselig med EL-tester - men tipper du vet like godt som testene når tid EL er ;) Jeg tenker å teste et par sykluser til, til jeg er sikker på når jeg har EL hver gang :) Synes det er gøy å bli kjent med kroppen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har alltid hatt sykluser mellom 29 og 34 dager, oftest 30-33. Så dette kalles vel "regelmessig". Har alltid notert ned datoer for mens for å vite når neste kommer. Bare tre ganger i livet mitt hadde jeg en syklus på 19 dager og to ganger på 45. Kunne ikke være gravid da, så stresset ikke. Men vet i alle fall og slikt er også naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelmessig menes at man får mens til omtrent samme tid hver mnd og ikke at man har nøyaktig antall dager hver mnd.

Hvis tanta i forrige mnd var veldig vond og klumpete etc kan det hende du var gravid. Men man kan plutselig en syklus ha mer symptomer enn normalt også uten at man er gravid.

Jeg har også alltid hatt regelmessig mens. Alt fra 29-32 dager. Aldri gått under 28 dager og over 32. Så denne syklusen her er den første syklusen jeg vet om som vil være utenom det normale. 40 dager ca. Men det er jo pga en sa. Da må man regne med litt kluss.

Hvis jeg var deg ville jeg ikke regnet med de mnd dere ikke får spilt ludo rundt el som en pp. Eller altså fra og med 3 dager før el. Får dere ikke humpet 3 dager før el er det minimale sjanser for at det blir klaff. Og da har dere engang ikke fått prøvd liksom. Men det er bare sånn jeg tenker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regelmessig menes at man får mens til omtrent samme tid hver mnd og ikke at man har nøyaktig antall dager hver mnd.

Hvis tanta i forrige mnd var veldig vond og klumpete etc kan det hende du var gravid. Men man kan plutselig en syklus ha mer symptomer enn normalt også uten at man er gravid.

Jeg har også alltid hatt regelmessig mens. Alt fra 29-32 dager. Aldri gått under 28 dager og over 32. Så denne syklusen her er den første syklusen jeg vet om som vil være utenom det normale. 40 dager ca. Men det er jo pga en sa. Da må man regne med litt kluss.

Hvis jeg var deg ville jeg ikke regnet med de mnd dere ikke får spilt ludo rundt el som en pp. Eller altså fra og med 3 dager før el. Får dere ikke humpet 3 dager før el er det minimale sjanser for at det blir klaff. Og da har dere engang ikke fått prøvd liksom. Men det er bare sånn jeg tenker da :)

Ja jeg er enig, skyblue :) Jeg tenkte slik når jeg startet denne prøvedagboka, det ble bare så teit når jeg den 3. mnd på rad måtte skrive pp1 :P så for meg selv, vet jeg at dette blir pp2(tror jeg, må sjekke kalenderen igjen). Ved å skrive pp5, er det mer for å vise hvor lenge jeg har vært i "gamet", og jeg vet som regel ikke om vi får sjans før dagene før - alt etter om han drar eller ikke ;) orker ikke å redigere hvilken pp jeg er i underveis :)

Jeg har veldig regelmessig syklus, og er klar over at det menes innenfor noen dager ja :) Er vel bare et lite indre håp om at jeg skal være fertil som snakker :P men dersom det er vanlig med stor forskjell i symptomer, er det sikkert helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig, skyblue :) Jeg tenkte slik når jeg startet denne prøvedagboka, det ble bare så teit når jeg den 3. mnd på rad måtte skrive pp1 :P så for meg selv, vet jeg at dette blir pp2(tror jeg, må sjekke kalenderen igjen). Ved å skrive pp5, er det mer for å vise hvor lenge jeg har vært i "gamet", og jeg vet som regel ikke om vi får sjans før dagene før - alt etter om han drar eller ikke ;) orker ikke å redigere hvilken pp jeg er i underveis :)

Jeg har veldig regelmessig syklus, og er klar over at det menes innenfor noen dager ja :) Er vel bare et lite indre håp om at jeg skal være fertil som snakker :P men dersom det er vanlig med stor forskjell i symptomer, er det sikkert helt normalt :)

Har man regelmessig sykluser og positiv eltest så har man størst sannsynlig eggløsning og alt er fint fint! Verre hvis man har korte lutealfaser eller uregelmessig mens. Så stabil syklus er vel egentlig et svar i seg selv, at man har gode sjanser for å bli gravid på egenhånd :)

Det klaffer nok snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man regelmessig sykluser og positiv eltest så har man størst sannsynlig eggløsning og alt er fint fint! Verre hvis man har korte lutealfaser eller uregelmessig mens. Så stabil syklus er vel egentlig et svar i seg selv, at man har gode sjanser for å bli gravid på egenhånd :)

Det klaffer nok snart! :)

I og med at tempen også viser tydelig stigning, er jeg helt sikker på at jeg har EL, og nå vet jeg også at jeg har lang nok lutealfase :D Så jeg har beroliget meg veldig med denne pp ;) Så om jeg ikke fikk brukt den til å lage noen spire, har den virket beroligende på meg :)

Hvordan går det i dpo-verden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I og med at tempen også viser tydelig stigning, er jeg helt sikker på at jeg har EL, og nå vet jeg også at jeg har lang nok lutealfase :D Så jeg har beroliget meg veldig med denne pp ;) Så om jeg ikke fikk brukt den til å lage noen spire, har den virket beroligende på meg :)

Hvordan går det i dpo-verden? :)

Deilig å endelig være i dpoverden altså! Endelig kan jeg bare lene meg litt tilbake igjen og nyte dagene framover! :) Litt nervepirrende også, for er jo spent på hvor lang tid det vil ta denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å endelig være i dpoverden altså! Endelig kan jeg bare lene meg litt tilbake igjen og nyte dagene framover! :) Litt nervepirrende også, for er jo spent på hvor lang tid det vil ta denne gangen :)

Jeg har tro på at dette går kjapt for deg, virker jo som du er superfertil ;) jeg spår at du har en baby i armene neste jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på at dette går kjapt for deg, virker jo som du er superfertil ;) jeg spår at du har en baby i armene neste jul :)

Superfertil er jeg vel ikke, men må heldigvis ikke prøve så lenge før det klaffer. Så håper jo det fortsetter slik :) store sjanser for at vi begge sitter der gravide eller med baby i armene neste jul ja! Krysser fingre for det!

husker ikke om jeg har spurt om det før, men hvor i landet bor du? :P må ikke svare på det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...