Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Kjekt å få ordnet i stand de siste småtteriene og gjort de siste innkjøpene før jentas ankomst :jepp: Har dere mye igjen? Det er helt uvirkelig å tenke på at vi rett over nyåret sitter med hver vår lille frøken i armene :rodmer:

Jeg tipper at trollungen din kommer den 8. januar jeg! :hoppe:

Ang. de gode brødene du hadde bakt her for litt siden, leste forøvrig jeg at du ventet på at "brødrene mine skal stekes ferdig". Lurte litt på hva slags familieforhold du hadde da :fnise:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tippeliste for trollungens annkomst :babyjente: :

TuttaV: 8 januar

Meg: 9.januar

Kongsdatteren: 10.januar

Skytte: 12.januar

Mannen: 13.januar

Edit: Lille G kom 01.01.12! TuttaV var nærmest ;)

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...hos deg tipper jeg 12.januar, på mannens bursdag :)

Det er fullstendig lov med friheter i egen dagbok vet du. Har akkurat samme opplevelsene som deg. Hvis det blir for mye så blir det vonde kynnere og jeg har også opplevd denne doflyingen. Er nok sikkert kroppen som febrilsk prøver å be oss om å slow down.

Så herlig med mye organisering av småtteriene og alle tingene :) Har begynt å komme seg her også så nå henger jeg på! Har til og med vasket ammeinnleggene idag!

Og har store planer for fødebagen de nærmeste dagene :)

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tippelista oppdatert så langt. Spennende :) Tipp i vei de som vil :jepp:

Kjekt å få ordnet i stand de siste småtteriene og gjort de siste innkjøpene før jentas ankomst :jepp: Har dere mye igjen? Det er helt uvirkelig å tenke på at vi rett over nyåret sitter med hver vår lille frøken i armene :rodmer:

Jeg tipper at trollungen din kommer den 8. januar jeg! :hoppe:

Ang. de gode brødene du hadde bakt her for litt siden, leste forøvrig jeg at du ventet på at "brødrene mine skal stekes ferdig". Lurte litt på hva slags familieforhold du hadde da :fnise:

:fnise: Ja så absurde familieforhold har jeg heldigvis ikke som jeg vet om! Vi begynner å nærme oss ganske så ferdige nå i forhold til annkomsten. Jeg klarer jo ikke la være å tenke på at vi mangler bilstol og bæresele som jeg gjerne vil ha. Det vil mamma ordne så jeg får smøre meg med tålmodighet til 24. des så er nok alt på plass :) Ja det er helt merkelig å tenke på at det er så kort igjen til jentene våres kommer Tutta! :hoppendeglad:

Hmmm...hos deg tipper jeg 12.januar, på mannens bursdag :)

Det er fullstendig lov med friheter i egen dagbok vet du. Har akkurat samme opplevelsene som deg. Hvis det blir for mye så blir det vonde kynnere og jeg har også opplevd denne doflyingen. Er nok sikkert kroppen som febrilsk prøver å be oss om å slow down.

Så herlig med mye organisering av småtteriene og alle tingene :) Har begynt å komme seg her også så nå henger jeg på! Har til og med vasket ammeinnleggene idag!

Og har store planer for fødebagen de nærmeste dagene :)

Klem!

Ja, spørs om ikke kroppen følte for å roe ned etter en hektisk helg, det gikk jo straks mye bedre nå som jeg har slappet av og ikke tatt meg til så mye. Er det ull-ammeinnlegg du har? Jeg fikk et par av en venninne som hun omtrent ikke har brukt. Utrolig delig! Bekymrer meg sånn for denne fødebagen og om jeg har tatt med noe riktig til lille bebisen. Spesielt ift ytterklær.

Hva pakker dere av slikt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til babyen pakker jeg bare hjemreiseklær da han ellers får det han trenger av klær på fødestua. Og jeg satser på å ikke være der i såå mange dager...:)

Men når vi skal hjem blir det ullbody, ullongs, sparkedress el strikket heldress, lue, votter og bilpose. Så har vi et teppe også over. Kommer litt an på hvor kaldt det er da:)

Og så ullsokker da:)

Jepp, har forskjellige typer ullinnlegg. Det er et absolutt must! Også har jeg sånne vanlige innlegg innenfor dem igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagboka mi fortjener litt oppmerksomhet ja! Er jo innom KG og leser, men ikke alltid jeg får oppdatert i min egen bok!

Skytte: Takk for gode pakketips! Hvilken str har du kjøpt ullklær i forresten?

Jeg var på kontroll hos legen på fredag. Hodet er fortsatt godt festet ;) Ustixen viste utslag på glucose, langtids BS og BS var derimot helt supert (ikke fastende) Skal på Glucosebelastning i morgen for sikkerhetsskyld. Da går jo 3 timer av formiddagen på å sitte på et legekontor å surre..! Snakket og en del med legen ang en episode jeg hadde etter forrige helg med kraftige tak, veldig vonde kynnere (som jeg anntok det var) og at jeg følte meg i sjaber form. Han sa at dette trolig ikke var kynnere og at jeg nok hadde hatt premature riet både forrige helg og en gang tidligere. Fikk streng beskjed om å roe ned så forsøker jo å følge det da :sjenert:

Har fått hengt opp hyller og pyntet på barnerommet i dag, det ble så fint! :strix: Nå har jeg bakt 6 store skolekringler (lange brødformede) som skal fryses og serveres når det kommer barselbesøk etter fødselen her hjemme :) Gjæren må virkelig ha kost seg i deigen for de hevet som bare rakkern i dag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 56 og 62 i ullklærne.

Oiii... Premature rier ja. Det har jeg ikke hørt om tror jeg?

Da må du være flink til å roe ned snuppa:)

Og du har bakt ja! Flinkis! Vurderer å plage mine gjester med julekaker helt til påske, hehehe:)

Kan ikke huske at jeg serverte så mye sist.. Det var sommer så det gikk mye i is. Satser på at alle er på slankern i januar, hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: 36 uker i dag! 4 uker igjen!

Skytte: Januar er slanketid vettu så da kan det hende jeg sitter igjen med en haug med skolebrød :fnise: Disse premature riene var noe ordentlig herk, veldig vonde! :( Har hatt kraftige kynnere, men det har ikke vært så vondt som de to episodene der. Fikk beskjed av legen om at forskjellen var at kynnerne ikke hadde noen effekt på livmormunnen, det kunne disse premature riene ha så da var det viktig å legge seg ned og slappe av om det skjedde og egentlig helst unngå at de kom i utgangspunktet. Ser jo at jeg trigger dette når jeg kaver for mye så jeg får være flink til å la det være.

I dag har jeg vært flink til å slappe av. Var først på glucosebelastningstest hos legen som var helt fin. Jeg har ikke noe svangerskapsdiabetes og det er jo flott :) Etter det dro jeg hjem og sov for jeg var helt utslitt! Det var utrolig deilig selv om samvittigheten gnager når jeg sover bort 3 timer av dagen. Den luksusen kan jeg ikke unne meg om 1 mnd. Herregud, det er bare 1 mnd igjen!!! :hakeslepp: helt utrolig! :danser:

Har fått utrolig mye plager med bekkenet nå de siste par dagene. Går som en gammal kråke! Mye bevegelser som er vonde nå. Klarte å gå på rumpa i trappa i stad da det var isete og jeg gikk helt krøkkete. Det gikk veldig fint og det har vært bra med liv etterpå og :)

Torsdag skal jeg til frisøren og freshe opp sveisen litt. Det blir deilig :jepp: Fredag er det klart for kontroll hos JM hvilket minner meg på at fødebagen burde planlegges litt mer og jeg burde skrive ferdig ønskebrevet for fødselen...! :jepp:

Ønsker alle en fin kveld! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for 36 uker!!

Utrolig som tida flyr! Bare 1 måned igjen :daane:

Høres ut som du prioriterer rett ved å prioritere deg selv og å slappe av om dagen. Og på en måte så er det jo lille frøkna du da prioriterer!

Hørtes deilig ut å skulle freshe seg litt opp før jul... Jeg ser ut som en dass etter alle lesesalstimene :tunge1::

Håper du har en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen TuttaV!

En sein oppdatering fra meg! Følte det var på høy tid nå :sjenert: Synes tiden går så fort nå. Kjenner nervene begynner å spenne seg litt i forhold til fødsel, men samtidig gleder jeg meg sånn til å bli kvitt ymse plager og ikke minst se lille frøkna så jeg er positiv!!

3 uker igjen :hakeslepp::jepp: Går jo å venter mer på jula nå så da går tida frem mot termin utrolig fort uten at jeg merker det så godt!

I dag har vi hatt koselig besøk av et vennepar her hjemme. Etter det har tida gått med på knekkebrødbaking. Mannen hadde seg en liten alene tur ut i dag og var særs hemmelighetsfull. Der kom nok julegaven til meg i hus ja. Spennende! ;) Har en mistanke om at det kan være stelleveske som jeg ønsker meg særs mye! :jepp:

Nå går det i håndballfinale her hjemme! Dette kan bli gull!! :hoppendeglad: Ønsker alle en fin kveld! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ble det ikke gull til Norge da!!!! :danser::hoppe: Regjerende verdensmestere i håndball !!! :tommelsmil:

I dag har jeg en lat dag foreløpig, tenkte å få vasketog ryddet litt etterhvert. Merker denne redebyggingen på kroppen så skal låne dampvaskeren av mamma :fnise: Her skal være rent må vite :opplyser:

Må legge ut en link jeg fant på en blogg av noen julekaker/konfekt. Tenkte å prøve meg på noen slike, de så farlig gode ut! :spise:Julekaker

Mannen har forresten gått til innkjøp av videokamera og er fult og helt klar for å bli pappa når som helst, utsyrt med både speilrefleks og videokamera!! :foto::fnise: Er artig og rørende å se hvor mye han gleder seg nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah Bernard kaker er bare fantastisk godt!! Min yndlingsjulekake :sikle:

Det er så koslig å se at de kommende pappaene gleder seg ja :hjerte::kyss: Her i gården skal det også handles inn videokamera, men vi tenker å vente til januarsalget. Satser på å gjøre et kupp da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weeee for 37 uker!!! Himmel og hav, tenk nå kan det bli når som helst!!!

Jeg er så spent på når det skjer... Tenker som så at når nyttårsaften er godt i gang så er jeg klar :) Kommer til å dø på meg dersom jeg går langt over! Men det skal vi jo ikke gjøre :)

Videokamera er kjekt å ha! Vi skulle hatt nytt... Og jeg har ørten sånne små kasetter som skulle vært på dvd... Vi får se!

Hehe, er litt redebygging her også :) Koselig det :)

Og snart er det juuuul!!! Bare fire dager igjen og så er det bare en smell så er alt ferdig! Godt at vi har gledet oss så lenge og koset oss i ventetiden da <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal visst oppskriften du brukte på Sarah Bernard jeg... Mamma skulle egentlig lage til meg, men det ble litt vel hektisk disse siste dagene før jul, så hun har ikke rukket. Oppskriften du hadde virket så enkel og grei, så nå er jeg i gang på kjøkkenet ;)

Ønsker deg og dine kjære en fantastisk julefeiring! :nisselue::tree::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee for 37 uker!!! Himmel og hav, tenk nå kan det bli når som helst!!!

Jeg er så spent på når det skjer... Tenker som så at når nyttårsaften er godt i gang så er jeg klar :) Kommer til å dø på meg dersom jeg går langt over! Men det skal vi jo ikke gjøre :)

Videokamera er kjekt å ha! Vi skulle hatt nytt... Og jeg har ørten sånne små kasetter som skulle vært på dvd... Vi får se!

Hehe, er litt redebygging her også :) Koselig det :)

Og snart er det juuuul!!! Bare fire dager igjen og så er det bare en smell så er alt ferdig! Godt at vi har gledet oss så lenge og koset oss i ventetiden da <3

Nå er jula virkelig her Skytte! Godt for slike julemennesker som oss!! Kl 17 i dag var det ribbespising hos mamma og pappa. I morgen reiser vi ned til grøt kl 12 og blir der hele dagen. Blir vel en tur på kirkegården i mellom Disney titting og middag for å tenne lys :) Hva er deres planer for morgendagen? Hvordan er formen din? Ønsker deg en strålende jul sammen med dine kjære! :tree:

Jeg stjal visst oppskriften du brukte på Sarah Bernard jeg... Mamma skulle egentlig lage til meg, men det ble litt vel hektisk disse siste dagene før jul, så hun har ikke rukket. Oppskriften du hadde virket så enkel og grei, så nå er jeg i gang på kjøkkenet ;)

Ønsker deg og dine kjære en fantastisk julefeiring! :nisselue::tree::hjerte:

Hvordan ble Sarah Bernard kakene? Jeg tenkte å lage de til 2.dag. Da får vi litt gjester her. Er formen din bra Tutta? Ønsker deg en super julefeiring med dine! :tree:

Formen min har vært litt i endring de siste par dagene. Det har tidvis vært vondt å sitte og stå oppreist fordi jeg har hatt et voldsoomt nedpress og stikking i underlivet og litt nedover lårene. Har vært endel løs i magen (beklager detaljer :sjenert: ) og føler jeg ikke får tømt blæra skikkelig fordi noe "stenger" på en måte.. :vetikke: Andre som har det slik nå? Utover det holder bekkenløsningen på enda. Kan jo være greit at det løsner litt før det skal noen bebis ut den veien :fnise: Men nå er det jul, endelig! Mannen gikk ut i ferie i dag og skal ha ferie helt til neste år! Hurra! Synes det er litt greit å ikke være alene på dagen nå som formen er litt i endring og ting nærmer seg. Håper bare ting holder seg til rett over nyttår nå, men 1.januar er jo ingen uønsket dato :fnise: Så fort vi bikker 2012 skal lille jenta hoppes ut :gjeiper:

God jul ønskes alle!:tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GOOOOD JUUUL!!!!

ÅÅå, det er nesten vemodig at dagen har begynt...:) Den kommer til å gå så fort!!

Jeg våknet halv åtte og lå og ventet på at snupp skulle våkne :)

Han sto opp halv åtte og du kan bare glede deg til å se barneøyne som stråler over å finne julestrømpe og åpne den siste kalenderpakken <3 Priceless <3

Nå er det julemorgen på tv før det blir julefrokost kl ti.

Deretter skal vi pakke og stelle oss og så drar vi til mamma og pappa. Der blir det pinnekjøtt som vanlig, men i år blir det ribbe også siden det er mannens juleting :)

Snupp skal i fjøset med grøt til nissen og så får nok både hunden og kattene en liten pakke eller to :)

Snupp får åpne gaver utover hele dagen ellers blir han bare skikkelig lei og orker ikke ta alle på en gang om kvelden. Syns det er veldig greit for da blir det som regel lite mas og styr også. Han leker og koser seg og spiser litt godis inni mellom :)

Når pappa er ferdig i fjøset blir det gaveåpning og nissebesøk og tilslutt skikkelig kveldsmat <3

Gleeeder meg til hvert minutt idag <3

Håper bare formen holder for den har vært dalende i det siste :(

Har litt samme følelsen som deg. Kjenner at han har sunket lengre ned og har litt nedpress og smerter nedi der..! Så det går rette veien i alle fall :)

Nå må du ha en riktig så herlig julefeiring sammen med dine kjære! Håper dagen blir perfekt og at nissen er snill med deg :)

Stooor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD JUL TIL DEG OG SKYTTE!! :nisselue:

Det hørtes ut som en utrolig herlig og stemningsfull julaften dere skal ha. Jeg må virkelig si jeg ser frem til neste jul (såfremt jeg får fri julaften, det håper jeg virkelig..!) 1. jul med vesle jenta! :strix: Høres ut som en lur idè ift at snupp får åpne gaver gjennom hele dagen. Det praktiserte mamma og pappa med meg 1.jula mi og det kommer jeg til å gjøre med jenta vår og :)

Vi gjør oss klare her hjemme. Skjorta er strøket og kjolen er lagt frem. Blir en kjapp skive før grøt kl 12! :) JULAFTEN ER MAGISK! Synd det går så alt for fort som du sier Skytte!

Ha en fantastisk og magisk julaften med dine Skytte! Juleklemmer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble Sarah Bernard kakene? Jeg tenkte å lage de til 2.dag. Da får vi litt gjester her. Er formen din bra Tutta? Ønsker deg en super julefeiring med dine! :tree:

Formen min har vært litt i endring de siste par dagene. Det har tidvis vært vondt å sitte og stå oppreist fordi jeg har hatt et voldsoomt nedpress og stikking i underlivet og litt nedover lårene. Har vært endel løs i magen (beklager detaljer :sjenert: ) og føler jeg ikke får tømt blæra skikkelig fordi noe "stenger" på en måte.. :vetikke: Andre som har det slik nå? Utover det holder bekkenløsningen på enda. Kan jo være greit at det løsner litt før det skal noen bebis ut den veien :fnise: Men nå er det jul, endelig! Mannen gikk ut i ferie i dag og skal ha ferie helt til neste år! Hurra! Synes det er litt greit å ikke være alene på dagen nå som formen er litt i endring og ting nærmer seg. Håper bare ting holder seg til rett over nyttår nå, men 1.januar er jo ingen uønsket dato :fnise: Så fort vi bikker 2012 skal lille jenta hoppes ut :gjeiper:

God jul ønskes alle!:tree:

Jeg kom egentlig bare til å lage den trøffelkremen - og der kom jeg frem til at det måtte mangle noe i oppskriften som sto på nett! For den vil jo ikke stivne! Men har planer om å koke opp blandingen på nytt og tilsette eggeplommer og smør for å få det til å stivne. Blir ikke tid i dag, men forhåpentligvis iløpet av uken. Fikk du de til?

Formen min er ganske bra. Har en del vann i kroppen (gifteringen måtte gå på julaften), bekkenet er vondt og ømt, så får ikke vært så aktiv som jeg egentlig vil, men ellers får jeg vel si den er grei. Kjent litt murringer i ryggen, men ellers ingen ting som tyder på nærstående fødsel ;) Vi kniper igjen til over nyttår! :jepp:

Håper du hadde en fin julefeiring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom egentlig bare til å lage den trøffelkremen - og der kom jeg frem til at det måtte mangle noe i oppskriften som sto på nett! For den vil jo ikke stivne! Men har planer om å koke opp blandingen på nytt og tilsette eggeplommer og smør for å få det til å stivne. Blir ikke tid i dag, men forhåpentligvis iløpet av uken. Fikk du de til?

Formen min er ganske bra. Har en del vann i kroppen (gifteringen måtte gå på julaften), bekkenet er vondt og ømt, så får ikke vært så aktiv som jeg egentlig vil, men ellers får jeg vel si den er grei. Kjent litt murringer i ryggen, men ellers ingen ting som tyder på nærstående fødsel ;) Vi kniper igjen til over nyttår! :jepp:

Håper du hadde en fin julefeiring! :klemmer:

TuttaV: Jeg lagde de til 2.juledag. Ble veldig fornøyd, men jammen var det mektige saker! :daane: Lagde trøffelkremen som det stod i oppskriften og lot den stå i kjøleskapet noen timer, da ble den kremaktig :) Dyppet de deretter i glasuren når jeg hadde hatt topper med trøffelkrem på krumkakebunnene. Satte de på nytt i kjøleskap, da stivnet glasuren utenpå :) Lot de stå i kjøleskap nesten frem til jeg serverte de for å holde de stive. Syntes det virker som de smelter fort hvis ikke. Kjenner til ømt og stivt bekken! Skulle og gjerne vært mer aktiv. Godt du føler formen er tålelig ellers :) Og holder med deg, vi skal knipe igjen til over kl 00:00 på nyttårsaften!! ;)

Julefeiringen har vært super her hjemme. Var hos mamma og pappa. Truet på meg forlovelses/gifteringen (på feil hånd, men allikevel! ;) ) Vi hadde ett års forlovelsesdag på julaften så da måtte ringen være på :hjerte:

Vi fikk så mange flotte gaver! Nå er alt klart for at lille trollejenta kan komme :strix: Bilsete er på plass + trille understell som bilsete kan festes til, bæresele og en alldeles nydelig seng som de vordende besteforeldre har laget sammen. Det er en kurv på hjul med kappe og himmel i alldeles nydelig stoff! Fikk og dundyne med hjemmesydd sengetrekk i samme stoff som himmelen på senga. Fikk også stavmikser så jeg er klar den dagen fast føde skal prøves ut ;)

Fødebagen er så godt som klar her hjemme, bilsete med base er på plass i bilen og ønskebrevet ift fødselen har jeg skrevet på i kveld. Synes det er utrolig vanskelig å sammenfatte et slikt brev til jordmor egentlig, men heldigvis har jeg snakket mye med trollemannen som jeg er sikker på kan formidle mine ønsker om jeg ikke skulle klare det selv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...