Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er hun så misfornøyd med intervjuet?

Anonymous poster hash: 0fad0...e80

Fordi det ikke skamroste henne og dreide seg kun om babyen og fremtiden:

R.S says:

September 1, 2013 at 11:59

Jeg så reportasjen om deg i VG Helg. Helt personlig syns jeg nok desverre ikke det var den beste fremstillingen av deg. Det virket som om de fremstilte deg som veldig dum, selv om det sikkert ikke var hensikten. Forsidebildet var noe jeg kunne forestilt meg Kim K. hadde gjort, men du.. Neeh..

Reply

  • Fotballfrue says:

    September 1, 2013 at 12:58

    Jeg var selv uendelig skuffet over både intervjuet og reportasjen, dette konfronterte jeg journalisten med. Jeg følte hun kom hit med forutintatte holdninger, at hun ikke hadde satt seg skikkelig inn i bloggen min og det den presentere, og jeg ble sittende og forsvare meg selv i nesten 3 timer, å snakke om gamle ting som man har lest om x-antall ganger før. Det var dessverre ikke dette jeg ble forespeilet på forhånd, jeg trodde det skulle være et portrett av meg, mine tanker rundt graviditeten, våre tanker om det å stifte en familie og fremtidsutsikter. Det som står i reportasjen er kun en overfladisk reportasje av fotballfrue. Det tilførte liksom ikke noe nytt, så jeg er veldig skuffet. Men det var vel dette VG var ute etter, og jeg kan dessverre ikke gjøre noe med det. Man lærer så lenge man lever :)

    Reply

    • R.S says:

      September 1, 2013 at 13:31

      Jeg forstår du ikke markedsførte det noe særlig :-/

      Mange synes nok du virker overfladisk pga bloggen, og spm om politikk bikket virkelig over til å fremheve en slik forestilling. Mulig du ikke bryr deg om deg noe om politikk i utgangspunktet, men du ser tegningen..

      Husker en reportasje i Dagbladet også for en tid tilbake, hvor du poserte på den grønne matta iført høye hæler. Kanskje ikke den beste markedsføringen for deg, om det ikke er slik du ønsker å fremstå :-)

      Reply

    • Yvonne says:

      September 1, 2013 at 15:01

      I eit portrettintervju som til og med inneheld ei livskurve er sjølvsagt fortid, notid og framtid tema. Ingenting som står der er vel feil. Det er jo grenser for kor interessant det er for folk å kun lese om ei førstegongsgravid sine tankar om graviditeten sin. Dei har vel gjort det så interessant som dei kunne. Kanskje slike intervju passar bedre i mammablader e.l. Ein kan saktens undra seg over VG-magasinet her, men det er ein heilt annan debatt. At det ikkje står noko nytt (sjølv om eg veddar på at for ein bråte lesarar er Fotballfrue eit nytt bekjentskap), er vel ganske enkelt fordi Fotballfrue-konseptet/du ikkje akkurat har noko nytt å kome med. Og der ligg vel mykje av oppskrifta på suksessen din.

      Reply

      • Fotballfrue says:

        September 1, 2013 at 15:33

        Det er jeg klar over, men her var det veldig mye fokus på negative hendelser de siste 2-3 årene, og ingenting på de positive. Spørsmål hvor jeg svarte utfyllende, og temaer hvor vi gikk ordentlig i dybden er redusert til ett eneste sitat, eller kun en setning eller to. Journalisten kunne fint fått til mer dybde i intervjuet enn hva som ble tilfellet, men valgte å ikke gjøre det.

        Reply

        • jordmor says:

          September 1, 2013 at 16:04

          Fikk du ikke tilbud om å lese gjennom? Har gitt noen intervjuer selv men sier nei om jeg ikke får lese gjennom:-) så får journalistene mene hva de vil om meg. Synes sikkert jeg er vanskelig men men…ikke mitt problem.

        • Fotballfrue says:

          September 1, 2013 at 16:07

          Du får lese gjennom, men kun sitatene kan endres på om du mener de er feil. Vinkling o.l står journalisten fritt til å velge selv :)

Endret av Sabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, det dèr er nettopp en av grunnene til at mange er så negative til henne!



Anonymous poster hash: 258e9...5ae
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men dette er jo tydeligvis en greie de har hatt på gang i lengre tid. Så da stiller det seg bittelitt annerledes. Selv om jeg uansett mener at de bare burde holdt seg for gode til å oute han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har outet ham tidligere, ja. Skal se om jeg finner det.

Her: http://www.vargas12.com/2011/fotballfrues-ektemann-kommer-med-trusler/

Nå er ikke dette de verste episodene, de verste har vært når de har stalket andre mennesker på FB via mailadressen de har lagt igjen på bloggen og deretter lagt ut navn, yrke og alder i kommentarfeltet. En teknikk de tyr til når de ikke liker spørsmålene de får.

Kjører han anonymt? Har aldri lest bloggen eller satt meg inn i noe annet enn at han heter Vargas. Dersom han blogger, så må han tåle å bli "outet". Men på den andre siden, hvis han ønsker å være anonym, og lenge har jobbet for det, og så bli "outet" via andre kanaler enn bloggen, er det kanskje ikke så riktig? :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører han anonymt? Har aldri lest bloggen eller satt meg inn i noe annet enn at han heter Vargas. Dersom han blogger, så må han tåle å bli "outet". Men på den andre siden, hvis han ønsker å være anonym, og lenge har jobbet for det, og så bli "outet" via andre kanaler enn bloggen, er det kanskje ikke så riktig? :/

Det blir uansett feil å legge ut navn, link og bilde når han kommenterer som "Vargas". Også hvis han hadde kommentert under sitt egentlig navn, for den saks skyld.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men dette er jo tydeligvis en greie de har hatt på gang i lengre tid. Så da stiller det seg bittelitt annerledes. Selv om jeg uansett mener at de bare burde holdt seg for gode til å oute han.

Han der har outet seg selv så mange ganger. Han skriver masse innlegg i diverse kommentarfelt og linker til bloggen sin, og har hatt en greie mot FF og LK lenge pga lavkarbo. Så her er ikke FF ufin i det hele tatt, mtp med hva han har "gulpet opp" på bloggen sin tidligere.

Anonymous poster hash: 7acb0...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det er flere som har reagert på det, det står "comment is awaiting moderation" selvom det ikke er jeg som har skrevet det..



Anonymous poster hash: 258e9...5ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der har outet seg selv så mange ganger. Han skriver masse innlegg i diverse kommentarfelt og linker til bloggen sin, og har hatt en greie mot FF og LK lenge pga lavkarbo. Så her er ikke FF ufin i det hele tatt, mtp med hva han har "gulpet opp" på bloggen sin tidligere.

Anonymous poster hash: 7acb0...824

Ja, skjønte at det var en greie på gang der når jeg fikk linken fra tidligere og da ble det ikke like ille. Allikevell syns jeg faktisk at de burde holde seg for gode til å gjøre det. Skjønner ikke hvorfor de gidder. De driver en kommersiell blogg, en del av pakka er jo at det vil komme kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir uansett feil å legge ut navn, link og bilde når han kommenterer som "Vargas". Også hvis han hadde kommentert under sitt egentlig navn, for den saks skyld.

Egentlig litt enig i det. Så lenge han er saklig når han adresserer dem. Nå har jeg lest det innlegget som ble lagt ut her, og ikke annet. I det ene innlegget gikk han litt på person, men intrykket er at han angriper fotballfrue som varemerke, ikke person. Da burde de kunne angripe Vargas som varemerke, ikke person.

Tror det er et stort gap mellom Fotballfrue og Caroline, men at hun blir misforstått på veien :/

Ønsker nesten at de får seg en PR-rådgiver, for egen skyld. Tror de, og lesere, har myye å vinne på det. For jeg skjønner hva hun vil frem til med bloggen, men jeg skjønner ikke måten hun gjør det på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia er at ingen i media tar henne som en person med dybde. Hun har deltatt på to programmer hjemme hos og begge journalister fremstilte henne som hun fremstiller seg selv i bloggen, overfladisk til fingerspissene. Hva forventer hun egentlig av journalister når hun legger opp til dette selv?

Et portrett dybde intervju av dama hadde ikke vært særlig underholdene for leserne da hun ikke har annet å fare med en barbie lignende holdninger og liv. Det er det som fascinerer mange.



Anonymous poster hash: 95d1e...e18
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere egentlig mener hun har operert? Jeg synes ikke hun ser operert ut.

Hun har ikke opererert seg.

Hun fyller på leppene, maler på brynene, bruker fillers i resten av ansiktet. Totalsummen av dette er et ganske annerledes fjes enn da hun startet bloggen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vargas says:

September 1, 2013 at 22:48

Jeg ser ikke hva journalisten utelot? Dersom man er med en journalist i tre timer og lar vedkommende sitte igjen med det uttrykket som kom frem i reportasjen har du ikke andre å skylde enn deg selv, svarene du gav var vel åpenbart ikke gode nok?

Vi vet hva du stemmer og vi vet dine/deres tanker om det meste. Kommer det ikke til uttrykk direkte på bloggen kommer det til syne i kommentarfeltet. Du lurer nok kun deg selv ved å late som om du er så voldsomt privat.

Reply

  • Fotballfrue says:

    September 1, 2013 at 22:58

    Selvfølgelig ser du ikke hva journalisten utelot, det ligger jo litt i ordet.. Utelot = ikke med

    Vi pratet om masse, mange spørsmål kom ikke engang med, og noen av svarene mine ble forkortet. At ikke alt kommer med skjønner jeg, men det var ikke det jeg reagerte mest på. Det jeg stusset mest over var spørsmålene som ble stilt (totalt sett avvek de veldig fra hva jeg ble forespeilet i forkant), pluss at temaer/emner vi snakket en del om ble kortet ned til kun en eller to setninger.

    “Dersom man er med en journalist i tre timer og lar vedkommende sitte igjen med det uttrykket som kom frem i reportasjen har du ikke andre å skylde enn deg selv”

    Du har åpenbart ikke vært mye i media ;)

    Nei, det er nok du som lurer deg selv litt når du hevder dette. For all del, leserne mine vet masse, men langt ifra alt. Om du vet hva jeg stemmer, så må jeg si du er god, for der har jeg faktisk ikke helt bestemt meg ennå.

    Reply

    • Vargas says:

      September 1, 2013 at 23:18

      Jo, takk, jeg har vært litt i media og jeg kjenner meget godt til arbeidsmetoder og salgstriks.

      Personer som Aksel Lund Svindal og Gro Hammerseng karikeres sjeldent/aldri i negativt lys, vil du tippe hvorfor? De er skikkelig kjernekarer som alle liker. Du blåser nok opp din eget viktighet og ikke minst viktigheten av “dine tanker og refleksjoner” – noe journalisten helt sikkert ikke fant interessant. Hun skrev nok en sak etter hvilket inntrykk hun fikk, det er jo en hel del lesere som havner utenfor denne “fangruppen” også..

      Jeg kan godt komme med et forslag til hvorfor bloggen din er så populær; Du treffer to grupper kvinner. Den ene er den banale, infantile kvinnen som tyller seg i drømmer og illusjoner og bruker livet på å bli noe man i utgangspunktet aldri var. Gruppe to er de som er mildt sagt uenig med gruppe 2.

      Reply

      • Fotballfrue says:

        September 1, 2013 at 23:32

        Jeg tror ikke du skal trekke så altfor mange konklusjoner fra ditt ståsted, Teige. Du har dessverre ingen forutsetninger for å uttale deg så bastant som du gjør.

        Jeg mente at du neppe har vært mye i media, ikke at du ikke kjenner til arbeidsmetodene. Den saken her: http://www.nettavisen.no/okonomi/article2762623.ece kvalifiserer ikke til å “ha vært mye i media”.

        “Gruppe to er de som er mildt sagt uenig med gruppe 2.”

        Gruppe 2 høres ut som en veldig forvirret gruppe ;)

        Jeg tror nok du undervurderer leserne mine ganske kraftig. Jeg har selv møtt mange av dem, og det varierer fra 16 år gamle jenter med skrikefaktor til 50 år gamle to-barnsmødre, fra mennesker på jakt etter gode matoppskrifter til mennesker som bare vil ha noe lett underholdning og fra mennesker som lar seg inspirere til en sunn livsstil til mennesker som bare vil drømme seg bort.

        100 000 unike hver dag, å dele de inn i to så adskilte grupper er en grov forenkling, Teige.

        Reply

Dette er forresten andre gang hun outer denne bloggeren. Jaja.

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Holy fuck, nå forsvant i hvert fall det lille av lysten jeg hadde til å forsvare henne. Hun har fått mye ufortjent og unødvendig kritikk, spesielt i denne tråden. Hvorfor diskutere at hun "ser laaaangt eldre ut enn 26 år!", at kroppen hennes er innhulet og kvalm, og samtidig bekymre seg over at hun er en dårlig påvirkning for unge mennesker? Herrejesus.

Men dette er DRØYT. Måten hun svarer på er rett og slett kvalmende. Kommentaren denne mannen skrev var saklig og på ingen måte noe å ta seg nær av. Det var ikke akkurat en bekymringsfull drapstrussel... Likevel kommer hun med et slikt svar, og hun velger å oute fyren?! Hva i all verden får hun igjen for det?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holy fuck, nå forsvant i hvert fall det lille av lysten jeg hadde til å forsvare henne. Hun har fått mye ufortjent og unødvendig kritikk, spesielt i denne tråden. Hvorfor diskutere at hun "ser laaaangt eldre ut enn 26 år!", at kroppen hennes er innhulet og kvalm, og samtidig bekymre seg over at hun er en dårlig påvirkning for unge mennesker? Herrejesus.

Men dette er DRØYT. Måten hun svarer på er rett og slett kvalmende. Kommentaren denne mannen skrev var saklig og på ingen måte noe å ta seg nær av. Det var ikke akkurat en bekymringsfull drapstrussel... Likevel kommer hun med et slikt svar, og hun velger å oute fyren?! Hva i all verden får hun igjen for det?

Sant det, CBE har jo tidligere skrevet at de kun har 'tatt saken i egne hender' og outet folk som har truet dem. Dette burde motbevise den uttalelsen ganske greit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frua gir bort en kaffemaskin til én av leserne sine. Fint gjort, hun trengte jo ikke enda en, siden de har to (hennes utsagn). Men........ er det bare jeg som ikke klarer å la være å tenke på at grunnen til at hun velger å gi den bort er fordi den ikke matcher det hvite dukkehjemmet deres? Den er jo i farger, og som vi har fått høre de siste dagene, er ikke fruen spesielt glad i farger "som er så sterke og mye". JA - det er en filleting å henge seg opp i, er fullstendig klar over det. Helt ærlig synes jeg det er fint hun kan gi bort ting i blant, hun kunne jo feks solgt den. Så det skal hun jo ha litt kred for. Men det at den krasjer interiørmessig, synes jeg var veldig påfallende.

Nå kan dere ff-forsvarere bare angripe meg og si det er typisk oss å plukke på frua, finne feil, aldri kunne se noe positivt, uansett hva det gjelder. Men helt ærlig - tviler på at frua hadde latt denne stå framme om det så var den eneste kaffemaskinen hun hadde. Tror faktisk hun er så nøye på det ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun ikke kan henge opp en uro fordi rosafargen er litt for sterk så sier det seg vel selv hvorfor akkurat denne kaffemaskinen ikke fikk plass hos henne. Men fint med konkurranser, da. Heller det enn innlegg om den 'lille magen', sutreinnlegg osv.

Endret av Sabel
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tora says:

Jeg leste akkurat en lang diskusjon om deg på en nettside. Her hevder flere at de har lagt kommentarer her som ikke blir publisert… Hvor setter du grensen for hva du godkjenner? Og et spørsmål tror jeg mange vil at du svarer på er; tror du ikke at å fremstille perfeksjonisme og materialisme er skadelig for mange unge lesere? Du har hva jeg kan se av kommentarene mange ivrige lesere som synes alt du gjør er fint og flott og de skulle så ønske de hadde ditt liv… Mulig dette er i hovedsak unge jenter, men det er såklart en antagelse. Du er nok et flott menneske men du må ikke glemme at du er et forbilde og dersom du bare skriver om hvor perfekt hver lille krok er blir det ikke lett for de som tror det er oppnåelig og få det slik. Hilsen lykkelig mor til 3 med noe støv i bokhylla.

  • Vi har en ganske høy terskel når det gjelder å ikke godkjenne, og det er vel ikke mer enn 1-3 kommentarer per dag som ikke blir godkjent. Personangrep, spekulasjoner som ikke har rot i virkeligheten og kommentarer som rammer andre enn meg (f.eks venner eller andre som kommenterer på bloggen) er eksempler på ting som ikke blir godkjent.

    Om barn utelukkende ble utsatt for stimuli fra en blogg med mye materielle verdier og en viss grad av perfeksjonisme ville det selvsagt vært uheldig. Heldigvis har de fleste barn foreldre, eldre søsken, lærere som gir andre typer stimuli, slik at de får et mer reelt bilde. Når det er sagt så lever jeg det livet jeg gjør, vi har det bra, tjener godt osv. Det må ikke være sånn at mennesker ikke kan se at andre har det bra. Vi har “støvkorn” i huset vårt vi også, men for å være ærlig så tror jeg ikke at jeg hadde hatt Norges mest leste blogg om jeg skrev mye om det.

    Jeg er klar over at jeg er et forbilde, men jeg kan ikke være eksemplarisk på alle områder. Jeg fronter en sunn livsstil, positive holdninger, gode familieverdier og dyrevelferd, da dette er viktige ting for meg. Men jeg kan ikke tilfredsstille alle, det er umulig, noen vil alltid reagere negativt

"Vi" har en høy terskel for hva som ikke blir godkjent. Hello LK....



Anonymous poster hash: 6eea1...3cd
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at denne vargas gjør et tappert forsøk på å forsvare seg i denne saken:

http://www.vargas12.com/2013/fotballfrue-legger-seg-ut-med-andre-bloggere/

Om det hjelper i kampen mot Caroline Eriksen er vel heller tvilsomt, hun har mektige venner....



Anonymous poster hash: 3a4b5...023
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...