Gå til innhold

Gå naken hjemme


Thalassos

Anbefalte innlegg

Siden temaet er "naken hjemme" stiller jeg samme spørsmål til alle som tidligere er stilt til kun en debattant:

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller statue av et fremmed nakent menneske i hjemmet slik at barna og fremmede ville kunne se det? Nei

- Ville dere kunne ha utstilt et foto, en tegning eller en statue av dere selv i hjemmet slik at at barna og fremmede ville kunne se det? (Forutsetter at kunsten har høy kvalitet og i det siste tilfellet at det er tydelig at det er dere som er avbildet. Forutsetter også at kunsten ikke er "vulgær".) Ikke dersom vi var nakne på bildet/statuen. En statue av meg selv hadde jeg uansett ikke satt opp noe sted. Foto av oss har vi oppe (med klær på). Tegning kunne vi hatt oppe dersom det ar med klær på.

Anonym poster: 7d2b5c4981e950b50abbb95646727587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer fra et hjem der vi bestandig hadde klær på oss rundt andre. Det er naturlig for meg. Så giftet pappa seg på nytt, og hans nåværende kone har en tendens til å sprade rundt naken. Det er utrolig ubehagelig!!!

Anonym poster: 5dee0fea969d05e0afaf2c2e05c50d52

Selvom nakenhet er naturlig, så skjønner jeg ikke hvorfor man skal "sprade", det er utrolig unødvendig, og litt for privat for min del.. Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var naken foran sønnen min til han var 8-9 år. Da stanset det seg selv. Han ble mer obs på kropp og da var var det greit å kle på seg. Kunne aldri verden gjort den nå når han er tenåring. Syns synd på tenåringersom har foreldre som sprader nakne rundt, det må være flaut for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie har vi blitt opplært til at nakenhet er ok i ulike settinger, som f.eks fra dusj til soverom, til og fra do om natten (mine foreldre sover nakne) osv., men ikke å være naken bare for å være naken. Selv er jeg aldri naken (bortsett fra i dusjen og under sex da selvfølgelig), rett og slett fordi jeg ikke ser noen grunn til å være naken. Har heller aldri dratt fra badet og innpå soverommet naken, av den enkle grunn at jeg har alle klærne mine på badet. Når det er sagt så har jeg skiftet osv. med venninner, tanter og søskenbarn, og det synes jeg er helt ok, men det hadde gått over min intime grense om de f.eks. hadde satt seg i sofaen og sett på TV splitter nakne. Bryr meg ikke om hva andre gjør, så lenge de respekterer mine grenser når de er i nærheten av meg.

Kommer nok til å lære mine barn at nakenhet er naturlig i visse settinger, men at man ikke nødvendigvis går rundt naken bare for å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med en mor som gikk naken til og fra soverom og bad, og kledde på og av seg foran både meg og brødrene. Da vi kom i tenåra, rundt 13-14, dempet det seg, men det var kun fordi vi ble mer..."neeei, mamma, gå ut mens jeg dusjer, jeg er naken!"

Nå, når jeg er "voksen" kan jeg fint kle av på/meg foran min mor, det gjør meg ingenting.

Jeg og brødrene mine kan fint gå foran hverandre i undertøy uten at vi reagerer.

Jentungen min nærmer seg 2år, og både jeg og mannen har et veldig naturlig forhold til nakenhet.

Han vokste opp med at kvinnfolka i landsbyen gikk rundt med skjørt og puppene ute.

Begge går rundt nakne etter dusj, eller om det bare er oss i huset på kveldene. Eventuelt kun undertøy. Selv om jeg foretrekker en liten nattkjole uten noe under fremfor truse og overdel..

Foran barnet går vi også mye nakne, eller i bokser/liten kjole/undertøy. Vi foretrekker begge minst mulig klær, og så lenge barnet er komfortabel med det, er det ingen problem.

Mannen måtte derimot dekke seg litt til da hun nærmet seg 1år..alt som KUNNE trekkes i på kroppen, ble plutselig grepe tak i, hardt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...
Gjest Lady Di skrev (På 12.7.2012 den 11.56):

Jeg kan godt være naken sammen med en eventuell kjæreste.Det er jo naturlig? Men det er like komfortabelt å svinse rundt i bare trusa og en bh, eventuelt en bikini.

Som nudist er jeg altid naken i alle sammen henger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thalassos skrev (På 12.7.2012 den 11.19):

Hva tenker dere om det? Foran barn og lignende?

Neinei. Skal man sette seg naken i sofaen, virkelig? Tenk på gjestene som kommer etter🤢🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest skrev (På 12.7.2012 den 11.48):

Gjelder det også barn og kjærester?

 

 

Jeg synes det er naturlig å være naken i forbindelse med bading, dusjing og soling. (Og sex da, men det er en annen sak.) Jeg kan også være naken når det er svært varm og føles ubehagelig med klær. Da sover jeg gjerne naken i senga uten noe over meg. Ellers er det ikke naturlig for meg.

 

Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar på hvordan det bør være i et hjem med flere. Å påtvinge andre sin nakenhet er selvfølgelig dumt. Men det er også en vesentlig frihetsberøvelse å måtte ha på seg klær når en ikke ønsker det. Jeg føler vel at å påtvinge noen klær er verre enn å påtvinge noen nakenhet. Det er tross alt lettere å kunne snu seg og se en annen vei. (Ellers er det vel sunt for huden, spesielt for kvinner, å gå litt naken av og til.) I et hjem med flere bør man vel finne et kompromiss slik at man bare er naken på visse tider av døgnet og på visse steder. Ellers føler jeg vel at dagens ungdom har litt (ikke-seksuell) nakehetsfobi som man nok burde forsøke å dempe...

Å påtvinge noen klær er verre enn å påtvinge noen nakenhet? Seriøst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 56 skrev (1 time siden):

Som nudist er jeg altid naken i alle sammen henger

Trekker du fram en 11 år gammel tråd for å flagge at du er nudist? 

Anonymkode: 4e36e...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 56 skrev (1 time siden):

Som nudist er jeg altid naken i alle sammen henger

Slipper å kjøpe klær da, men jævli kaldt om vinteren.

Anonymkode: d1153...9e3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trekker du fram en 11 år gammel tråd for å flagge at du er nudist? 

Anonymkode: 4e36e...0d3

En trådpoliti.

Anonymkode: d1153...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, 29_j said:

Neinei. Skal man sette seg naken i sofaen, virkelig? Tenk på gjestene som kommer etter🤢🤢

Da sitter man på et håndkle.

Anonymkode: 462b3...ecb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå feks fra badet til soverommet naken etter en dusj, men det er ikke slik at jeg setter meg ned i sofaen naken. Det syns jeg blir litt uhygienisk.

Anonymkode: 06382...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thalassos skrev (På 12.7.2012 den 11.19):

Hva tenker dere om det? Foran barn og lignende?

Naken? Altså helt naken? 
Helt unaturlig hvis du ikke bor helt for deg selv. 
mine sønner hadde ikke likt om vi foreldre gikk helt naken nei. Men å gå i truse og bh er noe helt annet. Man går jo ikke rundt hjemme i truse heller. Men gjennom soverom til badet. 
Nakenhet naturlig? Ja, mellom partnere. Men man sprader ikke rundt i stua foran barna naken 

Anonymkode: 3ef37...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da sitter man på et håndkle.

Anonymkode: 462b3...ecb

Why? Da tar man på seg truse 

Anonymkode: 3ef37...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker at man har på seg minst en truse og helst en skjorte når man går rundt i huset, men jeg bryr meg ikke så veldig mye om det er sånn eller sånn. Man MÅ ikke på liv å død lage et problem ut av alt, bare fordi det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29_j skrev (18 timer siden):

Neinei. Skal man sette seg naken i sofaen, virkelig? Tenk på gjestene som kommer etter🤢🤢

Har altid truse på meg i møblene ellers helt naken 

Anonymkode: 9cd9e...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har altid truse på meg i møblene ellers helt naken 

Anonymkode: 9cd9e...23e

Oki..

Anonymkode: 55423...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og 8-åringen bader fortsatt sammen i badekaret. Vi er samme kjønn, da. 

Sitter ikke i møbler, men sover naken. Kler ikke på meg for å følge på do om natten. 

Anonymkode: 060dc...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...