Gå til innhold

Sår i baken.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Abelone

Jenta mi på 6 har fått noen skikkelig stygge "kjøttsår" i rompa, og jeg begriper ikke hvorfor! Det begynte med noen små kviselignende sår som jeg renset, smurte sinksalve på, og plastret. Da var det som om de eksploderte, og ble kjempestore, verkende sår. Helt forferdelig! Jeg ble skikkelig redd, og vurderte å holde henne hjemme fra skolen, for hun hadde jo kjempevondt... Men hun ville på skolen, så da hun dro dit, dro jeg til apoteket og handlet for masse penger. Kompresser, spesialplaster, Bacimysin, Pyrisept, og noe annen salve som jeg ikke husker, og vi startet et "kjemperegime" med rensing og stell. Sårene ble leget, og fikk ny hud, men hun er fortsatt rød og litt sånn eksem-aktig i baken, og fortsatt kommer det nye små kvisesår, som jeg bare må smøre med Bacimysin for at de skal gå bort.

Jeg skjønner ikke dette jeg! Har aldri vært plaget med noe som helst av eksem, utslett og sår, så dette var veldig overraskende og merkelig. Jenta mi har vært kjempegrei og flink, enda hun hadde kjempevondt.

Jeg lurer på om det kan være et resultat av at jeg har begynt å bruke tøymykner, og at hun reagerer på den på det stedet hun sitter på? Noen andre som har erfaring med dette? Jeg har sluttet med tøymykner nå...

Andre gode tips til hva det kan være? Jeg tenkte også på sopp, men jeg får det ikke til å stemme helt.

Please....? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Abelone

Takk for linker, Lasse!! Jo, det kan ligne på brennkopper, for søren! Hun hadde vannkopper i mars i år. Det som jeg ikke får til å stemme er at hun ikke har noe i ansiktet eller på hendene. Bare i baken! Men det stemmer; små blemmer som sprekker opp, gult puss, og glatt rødt "kjøtt" under. Veldig ekkelt! Dakkar liten.... Men jeg har nå gjort rett da, med stelleregimet mitt, når jeg bare droppet sinksalven, for det var skikkelig dumt altså. Jeg har selvsagt vasket meg godt etter disse stellene, men vi har ikke vært obs på den store smittefaren, så nå kan det jo hende at vi andre også får utbrudd etterhvert. Har ikke hatt dette selv tidligere. Så det kan jo bli spennende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har hatt brennkopper tre ganger nå. Kun en av de var i ansiktet.

Så var en bak kneet og en omgang rett unger rompeballen.

Det høres ut som brennkopper og det kan være hun trenger penicillin for å bli kvitt det. Ikke alltid det hjelper kun med salve.

Og så var det et eller annet med at man ikke skulle bruke den salven som vanligvis blir brukt, fordi etter brennkoppepidimien i fjor, så ble så mange resistent mot den.

Men husker jeg hva man skulle bruke? Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det er kjipt ja.. men går jo over .... Men det er helt sykt som det smitter!.. Håper det går bra da! Forøvrig trenger man ikke få noe i ansiktet. Er bare om man klør seg der med smitte på fingrene det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...