Gå til innhold

Farmen og cøliaki


odelsjenta

Anbefalte innlegg

Kan dei med cøliaki melde seg på Farmen som er på tv2?

Eg har cøliaki og har lyst å være med på farmen, men er det mulig for meg det?

Takker for svar

Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mulig, ja. Men blir vel lite mat på deg under oppholdet.



Anonymous poster hash: 3ee7c...e74
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finner vel ut av det. Viss eg spiser grønnsaker, egg og diverse slike ting. Evt kjøtt når det kjem, så kan eg nok greie det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og cøliaki og tenker at det er en risiko og ta.

Du kan ikke være garantert noe å spise.

Farmen er ikke aktuelt for meg å melde meg på, men om jeg hadde hatt lyst ville vel cøliaki vært noe som hadde veid tungt "mot"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det blir skikkelig drama på farmen hvis du blir med og du krever ekstra kjøtt, egg, melk osv :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går jo mye i havregrøt og slikt, så ville ikke satset på det.



Anonymous poster hash: feec6...c01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo mye i havregrøt og slikt, så ville ikke satset på det.

Anonymous poster hash: feec6...c01

Det er ikke gluten i havregrøt..

Anonymous poster hash: 1c00e...8a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gluten i havregrøt..

Anonymous poster hash: 1c00e...8a6

Det er nok gluten i den havregrauten kan eg tenke meg. Trur ikkje dei har glutenfri havregryn der

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gluten i havregrøt..Anonymous poster hash: 1c00e...8a6

Nåja. ...

Havren blir oftest forurenset av b.la hvete gjennom landbruket og kan ikke spises av cøliakere.

Ren havre derimot kan brukes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok gluten i den havregrauten kan eg tenke meg. Trur ikkje dei har glutenfri havregryn der

Både moren min og søstera mi har cøliaki og de spiser havregrøt - ikke den glutenfrie typen, den vanlige typen. Det er ikke gluten i havre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både moren min og søstera mi har cøliaki og de spiser havregrøt - ikke den glutenfrie typen, den vanlige typen. Det er ikke gluten i havre.

Da er dei nok heldig med det. Mor mi har reagert på det, men eg kan nok tåle det trur eg. Har ikkje spist så mykje i det siste av den type graut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dei nok heldig med det. Mor mi har reagert på det, men eg kan nok tåle det trur eg. Har ikkje spist så mykje i det siste av den type graut.

Ja, det er visst forskjellig fra person til person. Det er jeg klar over :)

Det hadde kanskje blitt litt mye for en med cøliaki å spise det så mye som de gjør det på Farmen, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bare melde deg på, for tv2 kommer ikke til å ta deg med. De har et medisinsk ansvar for de som er på farmen, du har en diagnose som ikke er forenelig med konkurransen, så det er nok for stor risiko å ta deg med.



Anonymous poster hash: 27ec2...440
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med vegetarianere?

Jeg er det og vil være med:p



Anonymous poster hash: 0dc1c...0e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare meld deg på. Jeg vil tru det går greit for det er mange grønnsaker og spise!



Anonymous poster hash: 304f7...398
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Eg finner ut av det. Eg har søkt på farmen, så får sjå om eg kjem inn.

Spennende! Håper du kommer med! :) Har faktisk tenkt tanken med farmen og cøliaki/andre allergier selv. :) Ikke at jeg skal melde meg på, men har tenkt tanken hva om. Jeg har hveteglutenallergi (tåler gluten fra andre kornsorter, men ikke spelt, men det er jo urhvete) pluss at jeg ikke tåler fete melkeprodukter som fløte, rømme, smør og denslags. Tåler også fett kjøtt dårlig. Lettmelk, magert kjøtt og plantemargarin/olje tåler jeg fint. Lurer på om de hadde tatt hensyn til det så jeg hadde fått lov å ta med plantemargarin og glutenfritt mel inn. Måtte jo bakt mitt eget brød og hatt min egen stekepanne til å steke i. Er jo helsa det er snakk om. Men igjen, jeg skal aldeles ikke melde meg på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I årets farmen levde de som folk gjorde i 1914 - 100 år før vår tid. Lurer på når tid cøliaki ble oppdaget som problem/diagnose? Var den en diagnose og noe folk var klarover i 2015 så må de jo ta hensyn til deg og din diagnose om du kommer inn i programmet. Visste de ikke om cøliaki i 2015 må du nok enten spise det du får eller være sulten. Spørs jo og hvor raskt du blir stemt ut.

Anonymous poster hash: 6f6d6...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I årets farmen levde de som folk gjorde i 1914 - 100 år før vår tid. Lurer på når tid cøliaki ble oppdaget som problem/diagnose? Var den en diagnose og noe folk var klarover i 2015 så må de jo ta hensyn til deg og din diagnose om du kommer inn i programmet. Visste de ikke om cøliaki i 2015 må du nok enten spise det du får eller være sulten. Spørs jo og hvor raskt du blir stemt ut.

Anonymous poster hash: 6f6d6...e7a

Øh...

2015 asså?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...