Gå til innhold

Øyevitne (thrillerserie på NRK)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tviler ikke. Jeg hadde nettopp sett Sons of Anarchy før jeg startet å se Øyevitne, og wow.. Tydelig inspirasjon hvertfall.

Anonymous poster hash: 35acc...1b0

Haha, ja det er kanskje slik at vi vil se likhetstrekk samme hvilken serie vi ser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, ja det er kanskje slik at vi vil se likhetstrekk samme hvilken serie vi ser til.

Hehe, ser det kunne virke ironisk, men jeg mente det faktisk. Ble litt skuffa ettersom jeg hadde gode forventinger til Øyevitne, så var det enkelte ting som rett og slett var kopiert fra andre serier. Det er litt kjedelig da :/

Men det er kanskje noe i det du sier, at man ser likhetstrekk i serier man nettopp har sett. Kanskje det som skjedde meg med denne serien.

Anonymous poster hash: 35acc...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser det kunne virke ironisk, men jeg mente det faktisk. Ble litt skuffa ettersom jeg hadde gode forventinger til Øyevitne, så var det enkelte ting som rett og slett var kopiert fra andre serier. Det er litt kjedelig da :/

Men det er kanskje noe i det du sier, at man ser likhetstrekk i serier man nettopp har sett. Kanskje det som skjedde meg med denne serien.

Anonymous poster hash: 35acc...1b0

Hehe, ja, men nå må jeg se den serien du har sett :)

Jeg likte øyenvitne godt, men ja, det er litt dumt om man føler at enkelte deler er kopi. Da blir det ikke like unikt lenger! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å skrive noe her uten spoiler :P

Noen av dere som har sett ferdig Øyevitne, som også har sett the Killing? Begynte på det i dag, og så siste episode av sesong 3 omigjen, og det er ganske mange likhetstrekk, er det ikke?

Du må heller se originalserien The Killing er inspirert av, danske Forbrydelsen. Den er bra den :danse:

Synes forøvrig Øyevitne har mer til felles/hentet inspirasjon fra Sons of Anarchy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må heller se originalserien The Killing er inspirert av, danske Forbrydelsen. Den er bra den :danse:

Synes forøvrig Øyevitne har mer til felles/hentet inspirasjon fra Sons of Anarchy :fnise:

Sett den! 😃😃 utrolig bra! Men det er så lenge siden, så nå er det bare the killing som er friskt i minnet 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett Sons of Anarcy, The Killing og Øyevitnet. Jeg kan se at noen syns det er noen fellestrekk mellom Øyevitnet og The Killing. Men bare fordi begge er krimserier med politi som hovedpersoner. Sons of Anarcy har en totalt annen vinkling. Eneste fellespunkt er at det er noen med MC i begge. Men MC- gjengen er bare statister i Øyevitnet, mens det jo er hovedsaken i Sons of Anarcy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så siste episode i går, og må si jeg ikke skjønte så mye av dette..... Hva slags fyr var egentlig denne skurken/politisjefen?! Hvorfor ville han ha en høyt profilert jobb i politiet samtidig som han hadde så mye å skjule? Hva var motivasjonen hans for det hele, hvorfor drepte han den unge jenta i det hele tatt?!

Jeg kjøper ikke denne historien!

Og hva skjedde med denne Halvbroren (altså, den skuespilleren som spilte der, som det helt tydelig var noe mer med), kameraet fokuserte så mye på ham, og så plutselig ser vi ingenting til ham. Eller har jeg oversett noe viktig her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så siste episode i går, og må si jeg ikke skjønte så mye av dette..... Hva slags fyr var egentlig denne skurken/politisjefen?! Hvorfor ville han ha en høyt profilert jobb i politiet samtidig som han hadde så mye å skjule? Hva var motivasjonen hans for det hele, hvorfor drepte han den unge jenta i det hele tatt?!

Jeg kjøper ikke denne historien!

Og hva skjedde med denne Halvbroren (altså, den skuespilleren som spilte der, som det helt tydelig var noe mer med), kameraet fokuserte så mye på ham, og så plutselig ser vi ingenting til ham. Eller har jeg oversett noe viktig her? :)

Ronny (?) halvbroderen, ble drept slik jeg forstod det. Det var et sted de sa noe slikt som "han kommer ikke til å snakke på en stund, for å si det sånn".

Morderen hadde vel en greie for veldig unge jenter, og det var vel det som ledet han inn i alt dette. Han hadde et forhold til denne Zana (?) , faren hennes fant det ut og fikk MC folka til å kidnappe og drepe han. Men det gikk jo ikke helt etter planen, også bare balla det på seg - slik jeg forstod det.

Men jeg er enig med deg i at det hadde vært fint å fått vite litt mer om hvorfor og hvordan denne hjernen hans funka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så siste episode i går, og må si jeg ikke skjønte så mye av dette..... Hva slags fyr var egentlig denne skurken/politisjefen?! Hvorfor ville han ha en høyt profilert jobb i politiet samtidig som han hadde så mye å skjule? Hva var motivasjonen hans for det hele, hvorfor drepte han den unge jenta i det hele tatt?!

Jeg kjøper ikke denne historien!

Og hva skjedde med denne Halvbroren (altså, den skuespilleren som spilte der, som det helt tydelig var noe mer med), kameraet fokuserte så mye på ham, og så plutselig ser vi ingenting til ham. Eller har jeg oversett noe viktig her? :)

Han hadde vel fått stillingen før drapene begynte. De snakket jo tidlig om at det skulle komme en ny politisjef og drapene skjedde etter det. Det ballet nok bare på seg og så mistet han kontrollen og trengte seg selv opp i et hjørne. Sånn forstod jeg det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rett og slett flau når jeg ser hvordan de har nærmest kopiert scener fra "Sons of Anarchy" når de beskriver MC-miljøet. Scener og replikker som er hentet direkte ut fra den serien, som blir fryktelig pinlig oversatt til norsk. Makan altså.



Anonymous poster hash: 6b0c7...e00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...