Gå til innhold

Skrekk og Grøsser-anbefalinger


Wonders

Anbefalte innlegg

The hills have eyes. Tror det er 1-3 av di..

Wrong turn..er flere av disse også.

House of wax

Mikey

Endret av sommerglede
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg så en jeg likte på amerikansk netflix nå.

An american ghost story fra 2012. Slutten var tullete, men under hele filmen satt jeg å koste meg. Terningkast 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

savner gode gjenferd filmer..

blir ikke redd av blod og gørr, men spøkelser :sjokk:

Jeg får heller ikke nok av det. Sånne filmer som sitter i meg etter den er ferdig... Den kategorien er min favoritt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke nok av det. Sånne filmer som sitter i meg etter den er ferdig... Den kategorien er min favoritt også.

ja, dessverre har jeg kun opplevd noen få filmer som virkelig får meg til å grøsse..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

synes ikke insidious var så spesiell.Ikke ble jeg særlig skremt heller :/

Ser film 2 nå. Den er ok, men forutsigbar. Jeg kan ikke huske å sett film nummer en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Here comes the devil er en meksikansk skrekkfilm. Fra 2013.

Veldig kult rødt cover, og bra plott.

Begynte å se, to homofile jenter har sex. Oki...merkelig start. Ser litt til, og mamma og pappa i filmen driver på i bilen... Da gidder jeg ikke se mere. Tydelig at denne filmen er laget for katolikker, at alt skal straffes og at man skal føle straff og synd.

Jeg synes det blir alt for vulgært og langt unna plottet. Gidder ikke se mere enn knappe 10 minutter.

Synes ikke sex er kult i skrekkfilmer. Ikke erotikk i det hele tatt. Blir så pinlig. Spiller på feil følelsesregister for meg. Grøsser av helt feil ting!

Er det noen som har sett noe bra i det siste?

***************************************************************************

Ser på Haunt fra 2013 av Mac Carter. Fengende film. Terningkast 3 for at den er så enssporet uten noe tvist. Veldig rett frem.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

savner gode gjenferd filmer..

blir ikke redd av blod og gørr, men spøkelser :sjokk:

Har du sett "Ghost Story" med Fred Astaire og Alice Krieg? (og nei, Fred Astaire hverken danser eller synger). Den er ganske bra, syns jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Conjuring - var skikkelig skummel.

The Sceleton Key - er ikke så verst heller.

The Amityville Horror - er også grei underholdning.

Anonymous poster hash: 27a91...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeleton, skulle det stått.

Anonymous poster hash: 27a91...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser "Book of Blood" basert på Barkers bok nå. Virker lovende, i betydning nokså skummel, men nå er jeg litt trøtt, og tror jeg må se resten i morgen.

Og den var ganske stilig. Ikke mange sjokkeffekter og billige scares, men en gjennomført skummel og klam atmosfære som får deg til å sitte og vente på at noe forferdelig skal skje. Det mangler ikke på fordelige hendelser heller, men de er liksom ikke så "in your face" som mange andre skrekkfilmer er. Du vet, med ting som spretter ut og plutselig fyller hele skjermen og SKRIKER! Nope. Barker strammer strengen tidlig i filmen og lar den vibrere på bristepunktet med små hint om at noe forferdelig, unormalt og grusomt er i ferd med å skje.

Basert på klassiske spøkelseshistorier, men med en ganske scary vri på det hele.

De døde forsøker å kommunisere, og de blir både frustrert og sinte når de ikke når frem med budskapet sitt. Og noe av det verste de vet, er falske medier som forsøker å skaffe seg berømmelse og rikdom ved å LATE som om de kommuniserer med det hinsidige.

Do not mock us!

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Ser på As above, so below. Virker spennende.

Tenkte jeg også å se i løpet av helgen. Så gi gjerne en tilbakemelding på om den virkelig er severdig eller om den er helt borti honkenatten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle skrekkfilmer før 2000 tallet. Nå dagens skrekkfilmer er ikke skumle...



Anonymous poster hash: 63e09...20d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Synes ikke sex er kult i skrekkfilmer. Ikke erotikk i det hele tatt. Blir så pinlig. Spiller på feil følelsesregister for meg. Grøsser av helt feil ting! [...]

Sex kan virke kjempebra i skrekkfilm. Scenene med Elisabeth Grannemann i "Hud" gjorde en intetsigende norsk søppelfilm til en ekte grøsser for meg... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan virke kjempebra i skrekkfilm. Scenene med Elisabeth Grannemann i "Hud" gjorde en intetsigende norsk søppelfilm til en ekte grøsser for meg... :plystre:

Vi er menn da og det er ikke hun

Anonymous poster hash: 63e09...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...