Gå til innhold

store baller som dasker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan være. Jeg siktet til den feilaktige bøyningen av ordet, ikke ordet i seg selv. Altså fitten i stedet for fitta. Musen (som du sier nå) i stedet for musa.

Hunkjønn er valgfritt i skriftlig norsk. Du kan irritere deg over det, men det er fortsatt ikke feilskrivning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er da virkelig bedre enn "musen" eller "daså" (<- grøss og gru).

Jamen daså...er vel greit da? :)

Anonymous poster hash: 35dc1...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Hunkjønn er valgfritt i skriftlig norsk. Du kan irritere deg over det, men det er fortsatt ikke feilskrivning.

Det var jeg ikke klar over. Det er vel en ny latmannsgreie, slik som f. eks. at man kan sløyfe ham og bruke han over alt, for folk som ikke orker å lære seg å skrive skikkelig. Jeg synes uansett det er synd at folk benytter deg av disse snarveiene, selv om det er tillatt, i stedet for å lære seg (selv de "unødvendige") reglene.

Endret av heihade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg ikke klar over. Det er vel en ny latmannsgreie, slik som f. eks. at man kan sløyfe ham og bruke han over alt, for folk som ikke orker å lære seg å skrive skikkelig. Jeg synes uansett det er synd at folk benytter deg av disse snarveiene, selv om det er tillatt, i stedet for å lære seg (selv de "unødvendige") reglene.

Det kalles sprogutvikling. Selv om jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Det sier jo noe om folkets mentale utvikling når sproget blir så latterlig forenklet.

Anonymous poster hash: 6fd25...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg ikke klar over. Det er vel en ny latmannsgreie, slik som f. eks. at man kan sløyfe ham og bruke han over alt, for folk som ikke orker å lære seg å skrive skikkelig. Jeg synes uansett det er synd at folk benytter deg av disse snarveiene, selv om det er tillatt, i stedet for å lære seg (selv de "unødvendige") reglene.

Det handler om dialekt, ikke snarveier. Bergensere har ikke hunkjønn i sin dialekt, så for oss er det naturlig å benytte seg av denne muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...