Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Gratulerer alle sammen! Og takk for gratulasjoner :)

Livet med (nesten) nyfødt er til nå en drøm. Hun er 16 dager og er en svært rolig liten klump og gråter svært lite, sover MASSE. Mannen har hatt 6 reisedøgn siden hun ble født og kommer hjem sent i kveld. Skal bli godt å få ham hjem, men det har gått supert å være hjemme med tre barn. Deilig med kun sfo denne uken, da har vi kunnet ta livet med ro om morgenene.

LT, vi heier deg i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alle født bortsett fra meg?

Er 1 uke på overtid i dag, og det går mot igangsetting på fredag. Håper jo at det skal skje noe før det, men på overtidskontrollen i dag var jeg ikke så veldig moden, og hadde bare 1 cm åpning.

Uansett blir det baby innen helga er omme!

Om du ikke har født alt, så Lykke til med igangsettingen i dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror har endelig kommet til verden! På storesøsters bursdag til og med! :hjerte: Han kom kl. 08:34 i dag morges, veide 3850 gram, var 52 cm lang og 36 cm rundt hodet. Det var tøft, men alt står bra til!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Jeg slapp igangsetting, og fikk føde hjemme! Det var på hengende håret, skulle inn på sykehuset fredag kl 17, og han ble født på morgenen samme dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jenter!

Hvordan går det med dere i varmen? Her har mini slitt en del, er kjedelig når det er 30 grader både ute og inne. Har heldigvis hus med sokkeletasje, og det er mye kjøligere nede, så vi har oppholdt oss en del der.

Utover det har jeg verdens snilleste baby, han gråter aldri, sover godt, spiser godt og smiler masse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at varmen har tatt på, vesla har sovet masse både dag og natt.. Jeg har jo vært heldig sånn sett så jeg har fått litt sol ute, mens vesla sov i lekegrinda innimellom måltidene :)

Men jeg er sulten hele dagen, virker som om jeg aldri får i meg nok mat.. Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er veldig trøtt og slapp i varmen, og vi må vekke ham for å gi mat, for han har gått opp litt dårlig i vekt.

Han sovner lett ved puppen og får kanskje ikke i seg alt han skal ha. Jeg pumper meg en del (fikk brystbetennelse i starten) og han får morsmelk på flaske også. Skal veie ham i dag, håper han har gått opp!

Ellers er han kjempenydelig og god, smiler såvidt til oss også :rodmer:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det jeg som har slitt mest i varmen, så det har vært veldig godt med en "kald" dag i dag. Heldigvis har vi også soverom i sokkelen, så vi har heldigvis ikke hatt altfor varme netter :)

Gutten er ikke noen nyfødt lenger, men blir mer og mer sosial for hver dag, smiler og er en drøm å ha med å gjøre. Han er litt gretten noen dager, men han plages med tannfrembrudd (begynte da han var seks uker :bond: ), så regner med det dårlige humøret skyldes dette.

Kan ikke si at jeg kjenner meg i å være sulten, nei, Leanne, men er derimot veldig tørst! Men, jeg antar at ingen av delene er dumt når kroppen skal produsere melk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Håper alle har det bra :blomst:

Mini har ledd sin første skikkelige latter i dag, opp til nå har han bare hikstet type "haha", men i dag var det skikkelig hjertelig "Hhahahahaha" :hjerte: Trodde hjertet mitt skulle smelte.

Det kan forsåvidt være fordi jeg ikke er spesielt morsom i følge ham, men jeg prøvde å sette meg på huk ved siden av ham da han lå på teppet sitt, og tydeligvis så var jeg ganske teit og/eller morsom å se på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere? Her er vi godt i gang med barselgruppe en gang i uka, veldig koselig :) ellers har vi fått litt rutiner på søvnen, sover 2-3 på formiddagen og da får jeg brukt litt tid på studiene også. :) ellers er det rart å tenke på alt som har skjedd de siste 3 mnd, hvordan personligheten kommer mer og mer frem. Det er jo et lite menneske, med annsiktsuttrykk og mange godlyder.. Vel og noen ikke fullt så gode lyde :fnise:

Nyter babytiden denne gangen, blir siste babyen så får masse, masse kos :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Her går det fint. Det vi sliter mest med er søvn på dagen. Hun må vugges ganske mye i søvn, og det er ingen forutsigbarhet i når hun er trøtt. Samme med mat, ingen faste tidspunker. Hun spiser lite om dagen (synes jeg), men tar det igjen på natta. Vi legger henne i 19-20 tiden. Hun våkner i 6-7tiden. Nå i det siste har hun vært fryktelig sutrete uten at jeg helt hvorfor..kanskje tenner, kanskje reaksjon på litt fast føde, kanskje frustrert fordi hun ikke klarer å krype ennå? Denne jenta vil OPP og FREM, så lite avslapning når hun er våken. Slik at hun alltid vært.

Hun ruller fra rygg til mage (men ikke omvent), sutter på tærene, elsker tittei-leken, vil aller helst sitte oppreist eller bæres. Alt annet er kjedelig :P Vogn var helt greit før, nå sutrer hun i vogna.

Barselgruppen har jeg ikke sett på en måned eller to. Tror vi alle er opptatt på vår kant.

Hvordan går det med dere? Hvor mye er det "normalt" at babyen sutrer? Hun griner svært sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sliter vi med puppenekt for tida. Vi har begynt med fast føde, og nå er visst melka veldig uinteressant... På natta går amminga greit.

Ellers har jeg en veldig blid liten (stor!) fyr som også helst vil opp og fram nå om dagen. Han vil helst stå i fanget eller bæres slik at han får følge med på det som skjer. Han prøver også iherdig å åle seg framover, men roterer bare rundt seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her koser vi oss hjemme om dagen :hjerte: lillemor har begynt å få noen smaksprøver på mat men ikke hele måltider enda. I dag tok hun flaske for første gang! Hurra :flagg:

Greit å fullamme, men med to store barn som også trenger mamma innimellom har det vært en utfordring å ikke kunne overlate babyen til pappaen innimellom..

Ellers er frøkna veldig bedagelig, ingen kryping eller åling.. Fornøyd med å trekke ned lekene i babygymen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her ble fem måneder hin dagen, og han blir mer og mer aktiv og krevende for hver dag som går :) Han ruller hit og dit, og krever masse oppmerksomhet. Vil stå i fanget og gliser til alle som vil ha et glis ;) Ingen åling eller kryping her heller, men det er vel litt tidlig enda? :vetikke: Han ler masse, og er skikkelig kilen :fnise: Han elsker fastere føde, og har til nå fått smake avokado, svisker, gulrot- og potetmos, søtpotet og grøt. I begynnelsen var det en del grimaser, men nå blir det hyling om neste skje med mat lar vente på seg, eller, gud forby, at det blir tomt :P

Amminga går veldig greit, har mer enn nok melk, men han har fått mme nå og da når jeg ikke har vært tilgjengelig. Jeg ble operert for noen uker siden, så da fikk pappaen det fulle ansvaret for baby en liten stund. Det gikk overraskende bra! :tommelsmil:

Baby liker rolige formiddager, og vil gjerne ligge på sofaen og slappe av. Babygymmen er visst dritkjedelige greier. Beste leken er tyggegiraffen.

Så langt synes jeg at å være mamma bare blir finere og finere :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...