Gå til innhold

Teacup chihuahua


Lola83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Pia 30.08.08
Hæ? En chihuahua som har plass i en tekopp? :klø:  Fins det så små?

Hehe, det jeg og skulle spørre om. Som om ikke dem er små nok fra før... Hva bir det neste? En Munnfull-Chihuahua? :ler:

Nei, huff, er ikke meningen og kapre tråden altså...

Edit: Og til TS: Jeg tror du har større sjanse for å få svar hvis du tar kontakt med en seriøs oppdretter, enn å spørre her :)

Endret av Pia 30.08.08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tekopphund er en tragedie!

Det er hunder som er for tidlig født og som, fordi de bæres rundt, mer eller mindre mister evnen til å gå på egne ben.

Søte? Ja, bevares, men hvis man ønsker seg en hund som ikke klarer noe, ja, så kan man vel like godt kjøpe en lekehund?

HER ser dere noen eksempler, dette er hunder som kommer til å veie fra 0,5 til 2 kilo som voksne. Triste greier. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Stakkars små... :cry: ingen tvil om at de er søte, men de er vel svakere enn andre også? Og det skal det avles på. Jeg blir så sint! :frustrert: Og ordet designerhund gjør meg kvalm og sinna! :kjempesinna::sinna: Man bruker ikke et dyr som en moteting! :kjempesinna::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08

Å herregud, sånt er jo bare tragisk!! Blir så utrolig sinna av sånt...

Håper virkelig dette bare var en skikkelig dårlig spøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, sånt er jo bare tragisk!! Blir så utrolig sinna av sånt...

Håper virkelig dette bare var en skikkelig dårlig spøk!

Dessverre er det ingen spøk. Google "teacup dogs" og du får opp ikke bare hundene, men også klær og tilbehør...

(Noen ganger er jeg glad for å være godt over 1,70 og en del kilo for tung, en slik hund ville ikke kledd meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kler en slik hund. Kanskje med unntak av de som har minimal forståelse for hva det faktisk ligger bak avlen på slike hunder.

Hund er ikke et tilbehør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

De fleste hundene er jo avlet frem til sitt bruk, så jeg ser ikke noe gale i å avle frem disse miniatyrhundene. Det som er gale er alle de som vil ha de som motehunder, men heldigvis er ikke alle slik. Det finnes de som kan ta vare på disse hundene, og som lar de være hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Dessverre er det ingen spøk. Google "teacup dogs" og du får opp ikke bare hundene, men også klær og tilbehør...

(Noen ganger er jeg glad for å være godt over 1,70 og en del kilo for tung, en slik hund ville ikke kledd meg!)

Hehe, joda, det skjønte jeg... Tenkte mer på at noen faktisk spør etter slike hunder når man vet det man gjør i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som har eller ønsker seg slike hunder og dermed støtter denne industrien må være totalt blottet for moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som har eller ønsker seg slike hunder og dermed støtter denne industrien må være totalt blottet for moral.

Jeg er faktisk helt enig med deg.

Nå kommer vel dette fenomenet fra USA der synet på kjæledyr er veldig annerledes enn her, uten at det blir noe bedre av den grunn.

Jeg var i Greenwhich Village og stakk innom en dyrebutikk der valpene satt i bur og hylte etter oppmerksomhet og kos. Gjett om jeg var glad for å bo i Norge akkurat da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har en teacup chihuahua til salgs?

Hvis du går i lekebutikken, så finner du sikkert en riktig søt liten sak som vil passe akkurat i lommen din uten å forlange noen ting. Og der kan den jo leve hele livet... :ironi:

Seriøst... Det er en kynisk industri som har skapt disse stakkars krypene, og noen helt ukyndige eiere som har kjøpt dem. Dette er ikke forsvarlig avl, så ligg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hundene er jo avlet frem til sitt bruk, så jeg ser ikke noe gale i å avle frem disse miniatyrhundene.

Problemet med denne avlen er at for å få dem så små som dette, så må man avle på syke og svakelige individer. Dermed får man hunder som er fulle av arvelige sykdommer, og er så svakelige at de kan brekke beina av å hoppe ned fra sofaen. For alle arter er det en grense for hvor små individene kan avles, før de regnes som sykelige, og "tekopp-hunder" ligger langt under dette. Derfor synes jeg dette er verre enn mange andre former for avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Problemet med denne avlen er at for å få dem så små som dette, så må man avle på syke og svakelige individer. Dermed får man hunder som er fulle av arvelige sykdommer, og er så svakelige at de kan brekke beina av å hoppe ned fra sofaen. For alle arter er det en grense for hvor små individene kan avles, før de regnes som sykelige, og "tekopp-hunder" ligger langt under dette. Derfor synes jeg dette er verre enn mange andre former for avl.

Collien er jo avlet frem for å få det spisse hodet, og på flere av de får hjernen rett og slett ikke plass. Det er derfor de sier at collien ikke er en familiehund, for en kan rett og slett ikke stole på den.

Derfor syns ikke jeg dette er verre enn andre, for menneskene har i alle år ødelagt dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Derfor syns ikke jeg dette er verre enn andre, for menneskene har i alle år ødelagt dyrene.

Mener du at om noe er gjort i "alle år" så er det akseptabelt?

Menn har voldtatt i "alle år" - er det greit? Og hva med incest? Det har også skjedd i "alle år", gjør det at det er mer akseptabelt?

Jeg beklager, Madam Felle, men jeg syns bare ikke argumentet ditt holder vann i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collien er jo avlet frem for å få det spisse hodet, og på flere av de får hjernen rett og slett ikke plass. Det er derfor de sier at collien ikke er en familiehund, for en kan rett og slett ikke stole på den.

Derfor syns ikke jeg dette er verre enn andre, for menneskene har i alle år ødelagt dyrene.

Jeg synes at all avl hvor man lar ulike egenskaper gå foran helse er uetisk, enten det går på utseende eller bruksegenskaper. Å få sunne og friske individer med god livskvalitet bør være første prioritet, uansett.

Å si at det er greit å avle frem sykelige tekopp-hunder, fordi man har avlet frem så mye annet rart også, synes jeg er en nokså absurd holdning. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, og da bør det gå an å kritisere akkurat denne formen for avl i denne tråden, og samtidig ha i bakhodet at det også finnes andre raser hvor det foregår uvettig avl.

(Det med Collien synes jeg høres ut som en typisk vandrehistorie, men kjenner ikke rasen godt nok til å vite om det stemmer.)

Endret av Eir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Mener du at om noe er gjort i "alle år" så er det akseptabelt?

Menn har voldtatt i "alle år" - er det greit? Og hva med incest? Det har også skjedd i "alle år", gjør det at det er mer akseptabelt?

Jeg beklager, Madam Felle, men jeg syns bare ikke argumentet ditt holder vann i dette tilfellet.

Jeg sier igjen, jeg anser ikke dette som noe verre enn det de har gjort før. Og å blande inn voldtekt og incest blir bare for dumt for meg.

Det er ikke ulovlig å avle frem nye hunderaser, men det er ulovlig å voldta og drive med incest. Ser du forskjellen?

Så jeg syns ikke argumentet ditt holder vann i dette tilfelle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Jeg synes at all avl hvor man lar ulike egenskaper gå foran helse er uetisk, enten det går på utseende eller bruksegenskaper. Å få sunne og friske individer med god livskvalitet bør være første prioritet, uansett.

Å si at det er greit å avle frem sykelige tekopp-hunder, fordi man har avlet frem så mye annet rart også, synes jeg er en nokså absurd holdning. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, og da bør det gå an å kritisere akkurat denne formen for avl i denne tråden, og samtidig ha i bakhodet at det også finnes andre raser hvor det foregår uvettig avl.

(Det med Collien synes jeg høres ut som en typisk vandrehistorie, men kjenner ikke rasen godt nok til å vite om det stemmer.)

Min mann har hatt collie i alle år, og det er ikke en vandrehistorie.

Men kan du nok om den nye minirasen, til å kunne si at det ikke er forsvarlig å avle den frem? Eller er det bare slik at man tror at det ikke er bra, og derfor mener man at man ikke skal avle frem den type rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...