Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

Å du har bestilt en rolig prins som sover mye? Det har jeg og! Haha. Men er nok lurt å være "bedre føre var" og sove så mye som mulig mens vi enda kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bestilt meg en frøken som er seg selv, om det måtte være med kolikk eller uten. :sjenert: Er litt forberedt på at hun kan ha kolikk, selv om jeg har en følelse at hun kanskje blir en rolig frøken som mamma'n sin.

Håper du koser deg ute i solen, skal bare slappe av i dag. :fnise: Kos deg på festival og ha en flott dag videre!

Selvsagt skal han være seg selv, enten med eller uten kolikk :) Veldig forberedt på at han kan ha det jeg og, men både jeg og pappaen har vært rolige og snille babyer. Men kanskje han skal ta igjen for oss begge to nå da ;P

Fint å slappe av, det skal jeg i dag :fnise: og koselig var det på festival, masse kjensfolk som skulle hilse på magen (som for øvrig ikke er så stor, men i følge alle andre DIIIGER :P, gøy å høre). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått til ticker :tommelsmil: Eg har termin 14. november :) Så det blir jo spennande å sjå om det blir før, på, eller etter den datoen :)

Jaa, jeg fikk det til, JEG :D Hoho :fnise:

Da er det ikke så lang tid mellom oss nei. Spennende å se om det stemmer ja :) Bare jeg slipper å få i desember sier jeg, så skal jeg være fornøyd :D Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du har bestilt en rolig prins som sover mye? Det har jeg og! Haha. Men er nok lurt å være "bedre føre var" og sove så mye som mulig mens vi enda kan :)

Å ja, vi har en hemmelig avtale vi ser du. Jeg og prinsen ;)

Tror også det er lurt å være det. Men av en eller annen grunn så våkner jeg ALLTID tidlig. Spesielt de dagene jeg kan sove lenge (som nå med helga eller når jeg har kveldsvakt). Er det ikke typisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk, typisk.. Jeg har ALLTID hatt et stort sovehjerte. Helt til jeg ble gravid. Og helt fram til nå så har jeg våknet ganske tidlig. Jeg trodde det var kroppens måte å bli vandt til å stå opp tidlig på, MEN de siste dagene har jeg sovet helt til jeg MÅ stå opp. Er så trøtt og utslitt.. Jaja, det går vel litt opp og ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk, typisk.. Jeg har ALLTID hatt et stort sovehjerte. Helt til jeg ble gravid. Og helt fram til nå så har jeg våknet ganske tidlig. Jeg trodde det var kroppens måte å bli vandt til å stå opp tidlig på, MEN de siste dagene har jeg sovet helt til jeg MÅ stå opp. Er så trøtt og utslitt.. Jaja, det går vel litt opp og ned :)

Hehe :) Det gjør nok det! Og det kommer det vell til å gjøre når babyen kommer og tenker jeg :) Godt å ikke sove bort hele dagen og, men enda bedre å være uthvilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann folken! :)

Da var dagens arbeidsøkt unnagjordt, og middagen står på "kok". I dag blir det kyllingfilet til middag :sikle: Burde fått unnagjordt litt husarbeid også :husarbeid: men kjenner arbeidslysten er glemt igjen på jobb i dag. Frister mye mer å ligge å sløve på sofaen hele dagen :P

Prinsen i magen har vært veldig rolig i dag. Kanskje fordi jeg egentlig ikke har hatt tid til å kjenne etter. Men håper han gir meg noen av de fantastiske sparkene sine i løpet av dagen <3

Kjenner jeg har så lyst å gå ut å handle myyyyye blått, men er så mye sommerklær nå. Og så er jeg på jakt etter nettsteder som selger fine og søte typisk babyklær. Noen som vet om noen kjekke sider som har mye fint?

Og så lurer jeg på, er det noen av dere som har begynt å tenke på hjemreisesett? Kom gjerne med linker om det finnes på nettet :) Og så lurer jeg på en ting til også. Har så lyst på hvite ullbodyer med blondekant. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? De fleste ullbodyene er jo i krem/gulaktig farge, og det er jo ikke så fint under ei søt hvit/blå osv sparkebukse uten armer... :nigo: er ikke kresen, vet bare nøyaktig hva jeg vil ha :eeeh::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vite hva man vil ha :) Jeg vet ikke helt hvor man kan få tak i det.. Trenger også ullbodyer, så det står høyest på ønskelisten min til baby. Det er jo litt dyrt.

Slapp av på sofaen du :) Det kommer nok av dager til husarbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Du har vært skikkelig flittig med jobb, husarbeid kan vel vente bittelitt, eller? Kyllingfilet er også farlig godt! Spesielt med hvitløk inni og ost oppå. :sikle:

Han har nok sparket rundt skal du se, når man er oppe og rundt er det ikke alltid man kjenner de små så godt. Noen ganger sover de godt også. :fnise: Jeg har ikke peiling på hvor man får tak i ting i Norge, vet om alle butikkene her, men ikke der hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vite hva man vil ha :) Jeg vet ikke helt hvor man kan få tak i det.. Trenger også ullbodyer, så det står høyest på ønskelisten min til baby. Det er jo litt dyrt.

Slapp av på sofaen du :) Det kommer nok av dager til husarbeid..

Ja, man skal det :) Men har kjøpt litt ullbodyer på Spareland og jeg, er ikke så farligdyrt der. Men de har liksom ikke den hvite som jeg snakker om. Men vet ullet er godt jaffal :) Du får ta deg en tur dit om dere har den, hvis ikke har de jo nettside!

Nok av dager til husarbeid ja, og flink som jeg er så utsatte jeg det i går og, kaaaanskje jeg tar det i dag!? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært skikkelig flittig med jobb, husarbeid kan vel vente bittelitt, eller? Kyllingfilet er også farlig godt! Spesielt med hvitløk inni og ost oppå. :sikle:

Han har nok sparket rundt skal du se, når man er oppe og rundt er det ikke alltid man kjenner de små så godt. Noen ganger sover de godt også. :fnise: Jeg har ikke peiling på hvor man får tak i ting i Norge, vet om alle butikkene her, men ikke der hjemme.

Husarbeidet fikk vente, kaaanskje det blir tatt i dag!? :fnise:

Oooh, det hørtes godt ut :D Det skal jammen meg prøves ut en dag :)

Jada, han har nok det :) Og jeg prøvde å få "liv" i han hele kvelden sånn at noen venninner kunne få kjenne og sånt at han ikke våknet når jeg skulle legge meg :P Men ikke talom. Fikk ikke treffe hode på puta en gang før jeg kjente det første sparket for dagen, eeeer det ikke typisk :P

Endret av benni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg friii :D Og fridagen nytes til de grader :) Ligger enda på sofaen i pysjen jeg, og snart skal jeg ta meg et herlig bad :) Etterfulgt av husvasken som skulle blitt tatt i går ;P :fnise:

Senere får jeg besøk av tanta mi og lilleprinsen min som er rett over 2 år <3 Ingen i verden er som han. Og jeg gleder meg som en liten unge til de kommer på besøk :D

I går ble det en liten shoppingrunde sammen med ei venninne. Litt sånn på impuls. Plutseligen satt vi i bilen på vei til senteret. Med meg hjem ble det 4 herlige pyamaser til prinsen fra Name It. De solgte for 40 kroner stk, så da måtte jeg bare slå til. Og så fikk han den nydeligste siklesmikka i verden. Den var blå og på trykket sto det mammas prins <3 Nommin :D

Mens jeg skriver her nå kommer det små dult i fra magehuset, og etter som jeg forstår det så er det prinsen som bare vil si hei til alle dere som stikker innom dagboka til mamsen :D Så et lite dult til dere alle fra gogutten vår ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Husarbeidet fikk vente, kaaanskje det blir tatt i dag!? :fnise:

Oooh, det hørtes godt ut :D Det skal jammen meg prøves ut en dag :)

Jada, han har nok det :) Og jeg prøvde å få "liv" i han hele kvelden sånn at noen venninner kunne få kjenne og sånt at han ikke våknet når jeg skulle legge meg :P Men ikke talom. Fikk ikke treffe hode på puta en gang før jeg kjente det første sparket for dagen, eeeer det ikke typisk :P

Kanskje det blir det?! Hadde gjerne hjulpet til. Her er det bare å sjekke kjøleskapet for hva vi trenger. Det er utrolig godt. Kan godt gi deg en liten veiliedning på hvordan det lages, hvis du vil. For kyllingen skal stekes lett på begge sider før den "flyr" inn i ovnen. :fnise:

De små er litt stae de, her var det vorende farmor som ville kjenne mage, men frøken C var sta og ville ikke bevege seg. Når vi derimot kommer hjem, så er det et voldsomt rabalder i magen. De luringene! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det blir det?! Hadde gjerne hjulpet til. Her er det bare å sjekke kjøleskapet for hva vi trenger. Det er utrolig godt. Kan godt gi deg en liten veiliedning på hvordan det lages, hvis du vil. For kyllingen skal stekes lett på begge sider før den "flyr" inn i ovnen. :fnise:

De små er litt stae de, her var det vorende farmor som ville kjenne mage, men frøken C var sta og ville ikke bevege seg. Når vi derimot kommer hjem, så er det et voldsomt rabalder i magen. De luringene! :skratte:

Husarbeidet ble gjordt, så nå lukter det grønnsåpe her :D Deilig.

En veiledning må du bare komme med, alltid gøy å prøve noe nytt :D Så bare kom med det ;)

Hahah, de er lurne ja. Har vært akkurat likt her i dag og. Nå kjenner jeg det veldig godt, men når jeg hadde besøk av søskenbarnet mitt på 9 tidligere nektet han :P Hun lå og koste og snakket med magen i håp om å få et lite hei :) Ble litt skuffa stakkar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ååååh! Stakkars søskenbarnet ditt! Det er litt annerledes med voksne, men med barn blir det litt "vondt" synes jeg.

Veiledningen for kylling med hvitløk og ost er som følger:

1) Snitt kyllingfiléten litt på siden (ikke for dypt).

2) Hakk to fedd hvitløk i små biter, for så og putte det inn i snittene du har laget.

3) Stek kyllingen på begge sider, ett minutt på hver side.

4) Etter du har stekt kyllingen lett, strør du ost eller putter osteskiver på kyllingen.

5) Du skal deretter bake kyllingen i ovnen en 20 minutters tid (varierer), på 200 grader.

Denne kyllingretten er herlig! Litt dårlig forklart, men det er nå det jeg husker. Er ikke oppskrift skjønner du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh! Stakkars søskenbarnet ditt! Det er litt annerledes med voksne, men med barn blir det litt "vondt" synes jeg.

Veiledningen for kylling med hvitløk og ost er som følger:

1) Snitt kyllingfiléten litt på siden (ikke for dypt).

2) Hakk to fedd hvitløk i små biter, for så og putte det inn i snittene du har laget.

3) Stek kyllingen på begge sider, ett minutt på hver side.

4) Etter du har stekt kyllingen lett, strør du ost eller putter osteskiver på kyllingen.

5) Du skal deretter bake kyllingen i ovnen en 20 minutters tid (varierer), på 200 grader.

Denne kyllingretten er herlig! Litt dårlig forklart, men det er nå det jeg husker. Er ikke oppskrift skjønner du..

Ja, ble litt lei meg på hennes vegne når hun ikke fikk kjenne noe til han. Men det kommer nok :) Hun er støtt og stadig innom i døra siden hu ikke bor så langt unna så :)

Aah, den skal seriøst testes ut- kanskje til helga :D Syns du var flink å forklare jeg, jeg forsto vertfall hva du mente ;) Så nå blir det bare spennende å se om mine husmorevner klarer å få det til :P:fnise: Virker supergodt ut vertfall :D Hva pleier du å servere til denne retten da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Ja, ble litt lei meg på hennes vegne når hun ikke fikk kjenne noe til han. Men det kommer nok :) Hun er støtt og stadig innom i døra siden hu ikke bor så langt unna så :)

Aah, den skal seriøst testes ut- kanskje til helga :D Syns du var flink å forklare jeg, jeg forsto vertfall hva du mente ;) Så nå blir det bare spennende å se om mine husmorevner klarer å få det til :P:fnise: Virker supergodt ut vertfall :D Hva pleier du å servere til denne retten da? :)

Fordel at hun ikke bor så langt unna, da får hun nok sikkert muligheten snart vet du.

Jeg serverer poteter og salat til. :fnise: Salaten kan være noe lett som isbergsalat med cherrytomater. Det fungerer helt fint. Dog, man kan lage sin egen vri på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel at hun ikke bor så langt unna, da får hun nok sikkert muligheten snart vet du.

Jeg serverer poteter og salat til. :fnise: Salaten kan være noe lett som isbergsalat med cherrytomater. Det fungerer helt fint. Dog, man kan lage sin egen vri på alt.

Det enkle er ofte det beste ;):fnise: Her spiser vi alt, alt går i grisen, der det ikke det de sier... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Tror jeg er blitt bit av "måbareinnomKGogsjekkesyndromet"! Snakk om å være hekta :P:fnise: Like glad hver gang jeg ser det er noen som har postet et nytt innlegg :P

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra svangerskapskontroll hos fastlegen min :) Alt sto bra til med prinsen, og meg ;) Han var ikke helt fornøyd med blodprosenten min, så da blir det nye blodprøver i august *iiiiik*. Satse på at de er fine!

Og i dag har jeg overgått meg selv, og i tillegg funnet ut at kroppen ikke er liiiike sprek som før :P Måtte ta buss opp til legen i dag :angry: Og siden bussene ikke går så veeeldig ofte her ville jeg vært på legekontoret 1 time og 20 min før timen :P Så jeg hoppet av et stykke unna og tenkte jeg skulle spasere opp :) *sporty* Gikk innom rimi og kjøpte meg noe å spise og satte meg ned på en benk før jeg begynte å tussle videre. Etter å ha kommet ca hallveis kjente jeg at jeg hadde vist tatt litt hardt i, og glemt hvor langt det egentlig var :P Vanligvis kan jeg gå i flere timer, men kjente det var på grensa i dag :P Jeg skylder litt på den intense sommervarmen (JAAA, vi har SOMMMER i dag :hakeslepp: ) og at jeg hadde kledd meg til en kald høstdag :P Frem kom jeg til slutt, og jeg må si jeg er storfornøyd med innsattsen i dag. Tilsammen en gåtur på nesten 2 timer, det er godt gjordt syns jeg ;)

Nå skal jeg straks ut å nyte sommerværet litt før det bærer avgårde på kveldsvakt, og sikkert enda mer turgåing for min del :P Først skal jeg slenge meg på sofaen og slappe av, og så skal jeg gå og finne meg oppkuttede jordbær, pink lady epler og druer :sikle:

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: KG syndromet har jeg også. Jeg oppdaterer hver dag, og virker nesten som jeg ikke har noe å gjøre, noe jeg forsåvidt ikke har heller, annet enn å rydde hus og sortere notater (for å legge dem inn på dataen).

Så flott å høre at alt står bra til med dere to, og det med blodprosenten er noe som forhåpentligvis endrer seg. Man er ikke like spreke som gravide. Jeg kunne gå i timesvis jeg også, men nå, når snuppa sovner, så plutselig må jeg bære magen og gå sakte. Hu her elsker å legge seg på høyre side, og det strekker jo godt på muskler og slikt. :fnise:

Nyte dagen, og kos deg med frukten! Her koser jeg meg med sjokolademelk, og skal snart kose meg med bagels til lunsj :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...