Gå til innhold

Tips til akustiske gitarer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er veldig glad i å spille gitar, men har et problem. Jeg har stått fast altfor lenge nå, uten å klare å lære meg barregrep. Jeg trodde bare at jeg ikke prøvde hardt nok/ikke var i stand til det, men da jeg spilte på en fyr sin gitar på en fest klarte jeg det uten problemer! Så jeg tror problemet ligger i min egen gitar, som er den eneste jeg har. Vet dessverre ikke hvilken gitar denne typen har, da han kjøpte den i utlandet og det var ikke noe merker på den, men er det noen som har tips til akustiske gitarer som det er lett å spille på, samtidig som de høres bra ut?

Den jeg har selv er egentlig en 12-strengers gitar, som har blitt "omgjort" til en 6-strengers, så det kan ha noe med det å gjøre, at den er litt ekkel å spille på. Har en billiggitar også, som er helt håpløs, fordi jeg må stemme den HELE tiden. Den har jeg derfor gitt opp. Tips mottas med stor takk :)



Anonymous poster hash: ae42b...15c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken sjanger spiller du?

Anonymous poster hash: 8ba6a...9af

TS her

Spiller vel ingen fast sjanger, er mest for moro skyld som en hobby, så spiller litt forskjellig. Går vel mest i akustiske versjoner av vanlige sanger, ikke noe fancy gitar-solo-jazz :)

Anonymous poster hash: ae42b...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Spiller vel ingen fast sjanger, er mest for moro skyld som en hobby, så spiller litt forskjellig. Går vel mest i akustiske versjoner av vanlige sanger, ikke noe fancy gitar-solo-jazz :)

Anonymous poster hash: ae42b...15c

Da stemmer jeg for en Hagström., i alle fall om du er jente som meg og ikke har så store hender. :) Hakket dyrere enn Morgan, men verdt pengene. Mye penere lyd. Jeg mister litt motet av å spille på gitarer med dårlig lyd.

Anonymous poster hash: 8ba6a...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...