Gå til innhold

Brevvenner


MarianneE

Anbefalte innlegg

Som ungdom hadde jeg 10-12 brevvenner, og det er igrunn en hobby jeg kunne tenkt meg og tatt opp igjen.

Men hvordan får man det?

Føler liksom en annonse i Familien ikke er noe for meg på 29år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo skrive til meg. :smilbla: Alltid kjekt med nye brevvenner.

Skummle deg?

he he...

Kanskje det ikke er så dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange nettsider for brevvenner, f.eks. denne.

Jeg hadde også massevis av brevvenner som tenåring, og den enkleste måten å finne nye på var gjennom noe vi kalte FB'er (friendship booklet). De forutsetter jo at du allerede har en brevvenn eller ti, men når du altså først har funnet noen, er FB'er geniale. Du lager et lite papirhefte med noen få sider (stift sammen noen post-it, f.eks.), og foran skriver du ditt eget navn og adresse, veldig kort om deg selv (alder, kjønn, interesser), og så sender du den videre. Nestemann fyller ut de samme opplysningene, og når boken er full, sendes den tilbake til deg.

Åå, nå savner jeg brevvenner, merker jeg. :ler: Kanskje jeg skulle skaffe meg noen igjen, jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Hei kanskje du har funnet deg noen brevvenner, men vist du forsatt trenger tips så kan du gå til penpalworld.com der kan du søke fra hvilke land du ønsker deg brevvenn og de fleste har også skrevet litt om seg selv. En side jeg har brukt tidligere ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... kanskje jeg skulle plukke opp denne hobbyen igjen jeg også.. Hadde helt glemt at jeg pleide å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du gjøre for det er en kjempe artig hobby å ha. Jeg skal neste år til Nederland og treffe en jeg har skrevet med i over 10 år:-) Man får veldig god kontakt med de man skriver med og om man skriver med folk fra andre land lærer man veldig mye om andre kulturer. Og man kommer seg også litt rundt om kring i verden vist man blir skikkelig gode venner med de da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å google "Brevenner" men fikk da opp barnesider og tilbud om medlemsskap hos Venneportalen til 250 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fi fi la Belle

en venn meg satt inne i 60 dager.. da fikk vi skrevet noen brev.. det var utrolig koselig. særlig da jeg fant ut at jeg fortsatt hadde noe av det fine brevpapiret fra jeg var liten (som fortsatt var fint altså!)

har ofte sett at det er brevvenn annonser i håndarbeidsblader.. særlig de jeg kjøper fra england.

er utrolig koselig å få brev!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ofte sett at det er brevvenn annonser i håndarbeidsblader.. særlig de jeg kjøper fra england.

er utrolig koselig å få brev!!

Hvilke blader er dette?

Er også kjekt å få noe annet en regninger i posten:-)

Eller reklame...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chrissy82

DetNye hadde det før.. At man kunne skrive til folk som hadde lagt inn en annonse om at de vil bli kjent med folk, vil ha brevvenner eller andre ting.. Men de fjernet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest dylan thomas
Som ungdom hadde jeg 10-12 brevvenner, og det er igrunn en hobby jeg kunne tenkt meg og tatt opp igjen.

Men hvordan får man det?

Føler liksom en annonse i Familien ikke er noe for meg på 29år...

:sjokkert:

Brev er jo analogt!!!

Og e-post er såååå Web 1.0.

Get with the times. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...