Gå til innhold

Hva er galt med Halloween?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Halloween i seg selv er galt, men altfor mange bruker det som en anledning til å finne på alt mulig av hærverk og dritt. Jeg har ikke noe problem med at små barn kler seg opp og får litt godteri, det er helt i orden, og jeg lever også greit med at voksne kler seg ut på byen (selv om jeg synes det er jævlig tåpelig går det på ingen måte utover meg). Det er eggkasting og annen drittoppførsel jeg irriterer meg over. Ringer naboungene på får de et smil, et "Så fine/skumle/ettellerannet dere var da" og alt er helt bra, men det er så mye dritt som overskygger det for meg.

Anonymous poster hash: 53777...5a9

Haha, jeg mener selvsagt "greit". Ble ganske bakvendt med den skrivefeilen. Halloween i seg selv er greit, men altfor mange (også folk på min egen alder, tidlig i 20-årene) bruker det som en anledning til å herje og ødelegge.

Anonymous poster hash: 53777...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som barn var jeg gjerne ute og vandret gatelangs på Halloween, fordi jeg ikke visste bedre. Nå syns jeg at det er en utrolig tullete tradisjon, å feire satan, demoner og spøkelser.

Feire satan og demoner? Nå er du helt på bærtur.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Halloween

Anonymous poster hash: 74d0d...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feire satan og demoner? Nå er du helt på bærtur.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Halloween

Anonymous poster hash: 74d0d...4fe

Jeg er klar over at det ikke det er det Halloween opprinnelig var ment for, men når småunger kler seg ut som satan og demoner så syns jeg at dette har blitt til en veldig tullete tradisjon altså ;) men bare min mening da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at det ikke det er det Halloween opprinnelig var ment for, men når småunger kler seg ut som satan og demoner så syns jeg at dette har blitt til en veldig tullete tradisjon altså ;) men bare min mening da!

Ungene feirer vel ikke annet enn godteri.

Jeg er enig i at det tullet mange kaller Halloweenfeiring i Norge er idiotisk, altså, men jeg tviler sterkt på at noen bruker dagen til å feire satan og demoner.

Anonymous poster hash: 74d0d...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt feil at man lærer ungene at det er greit å gå på dørene til fremmede folk og tigge godteri.

Anonymous poster hash: 1d858...2fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt feil at man lærer ungene at det er greit å gå på dørene til fremmede folk og tigge godteri.

Anonymous poster hash: 1d858...2fd

Helt enig, kan ikke man heller lage en annen type tradisjon rundt Halloween? Feks samle noen venner av barna, kle seg ut, se film og spise eget godteri?

Er student og irriterer meg over å ha måttet bruke penger på godteri til disse barna for å slippe å vaske egg av inngangsdøra..

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av bakdelene med Halloween. Link.

Nei, det handler ikke om Halloween, men det skjer. Under Halloween, for da mister enkelte litt folkeskikk og vett.



Anonymous poster hash: f2028...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, kan ikke man heller lage en annen type tradisjon rundt Halloween? Feks samle noen venner av barna, kle seg ut, se film og spise eget godteri?

Er student og irriterer meg over å ha måttet bruke penger på godteri til disse barna for å slippe å vaske egg av inngangsdøra..

Bare sånn til info så er det dette de faktisk gjør i de landene der Halloween er en tradisjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn var jeg gjerne ute og vandret gatelangs på Halloween, fordi jeg ikke visste bedre. Nå syns jeg at det er en utrolig tullete tradisjon, å feire satan, demoner og spøkelser. Syns ikke det er noe å spøke med. Forstår selvfølgelig at ikke alle tror at det finnes ånder osv. Men uansett hva, tullete å skulle tigge etter godteri og "true" med eggkasting og slik, selv om langt fra alle gjør slikt.

Nei, julebukk er mye mer koselig! Da synger ungene en fin sang og gjør seg "fortjent" til godteriet :)

Halloween handler ikke om å feire satan og demoner.

Det er en markering av at grødesesongen, den sesongen med sommer og høst, der man dyrker og høster mat, er over.

Det er en markering av at den kalde årstiden starter og det er en keltisk nyttårsmarkering.

Dette har ingenting med å hylle eller feire demoner å gjøre.

Sett deg inn i hva du snakker om, før du prater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student og irriterer meg over å ha måttet bruke penger på godteri til disse barna for å slippe å vaske egg av inngangsdøra..

Invester i glad-pack og klistre stramt over hele inngangsdøra i stedet... ;)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Invester i glad-pack og klistre stramt over hele inngangsdøra i stedet... ;)

Haha, vil ikke vaske det av inngangspartiet i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vil ikke vaske det av inngangspartiet i det hele tatt :P

Stå klar med hageslangen og spyl vann etter ungene.

Fortell at dersom de kaster ett eneste egg blir de drukna i vann.

Eventuelt kan du gjøre som meg: Alle unger som kaster egg mot døra mi får egg kylt etter seg, når de er på vei bort.

(Jeg er god til å sikte....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigtygd tyggis skutt med sprettert er også ett alternativ. Sikt mot håret.

Uansett: Når de kommer tilgriset hjem, har de et forklaringsproblem. Muah ha haa...

(Edit: Hvis man setter tyggisen ned på en liten papirbit, så klistrer den seg ikke på spretterten. Så skyter man.)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig ingeting galt med Halloween. Men vi har tatt til oss bare en del av tradisjonen, uten å sette oss inn i noe som helst. Vet ungene (og de voksne) i det hele tatt hvorfor de gjør som de gjør?

Anonymous poster hash: 381d4...573

Tror ikke de vet den originale bakgrunnene for juleaften, julebukk, påskefeiring og st.aften heller. Stripp av Jesuslaget på julefeiringen og forklar dem hva det egentlig gikk ut på.

Anonymous poster hash: 6415e...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2014/11/01/nyheter/innenriks/kiosk/halloween/36030579/

Et kroneksempel på skittunger som går berserk på Halloween og deres tafatte curlingforeldre som forsvarer dem uansett hva de gjør.

Jævla drittunger, foreldrene burde tvangssteriliseres så de ikke sprer de udugelige genene sine mer enn de allerede har gjort.



Anonymous poster hash: 52e37...5f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan foreldrene hadde reagert om man stod klar med enten vaskebøtta eller hageslangen dersom ungene deres starta å kaste egg på huset til folk. Og tatt tak i de, geleidet de pent til veggen de søla ned og be de vaske opp etter seg. Eller rett og slett satt på hageslangen i det de startet å kaste...

Det herpes, det vandaliseres, det stjeles, det grises ned, og så lurer folk på hva som er galt med Halloween...

Nå bor jeg i et Halloween fritt hus, siden ingen foreldre slipper nok prinsene og prinsessene sine hit pga farlig trafikk, men hageslangen vurderer jeg å ta i bruk om jeg noen ganger blir plaget med unger som griser ned veggene mine... Med fin lapp på porten om at den som kaster egg her, blir våt.



Anonymous poster hash: f2028...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Skulle vært aldergrenser på halloween. Voksne mellom 18-40 år kan feste på byen. Barn mellom 0-8 år kan tigge godteri. Barn mellom 9-18 år kan være hjemme å gjøre lekser. Brudd på reglene fører til en omgang med beltet :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...