Gå til innhold

Våre nye landsmenn har satser opp mot det dobbelte av egne innbyggere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eks Ap ordfører med sterk kritikk av rause trygdesatser.

http://gjest.blogg.no/1414674439__nye_landsmenn_har_sa.html

Dersom det er sant at man får langt høyere beløp fordi man er av utenlandsk opprinnelse, synes jeg det er alvorlig.

Anonymous poster hash: d2224...c1e

http://wwwlivogleven.blogspot.no/2014/03/hvem-skaper-rasisme-i-landet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt spørsmål : hvorfor er dette overaskende? Har vi noen Nordmenn som kommer inn i hjelpesystemet på samme premisser som en flykning? Er vi tjent med å behandle dem likt og etter hvilke satser skal vi da gå etter?

Det finnes en del vektige punkter i kritikken: f.eks skal det ikke være mulig å bruke tildelte penger utenom hva de er tiltenkt. Og jeg synes generelt at kommuner i alt for liten grad velger å finne bedre løsninger enn rent privatorganisert husløsninger. Altfor mye er sjablong og alt for lite er behovsprøvd; men på den annen side er mye av saksehandlingen så amatørmessig og lovstridig, et det er ett åpent spørsmål hva som er værst.

Men vi må begyne å forstå at tar vi i mot en flykning, så vil situasjonen til den personen være noe HELT annet enn utgangspunktet til en vanlig sosialmottaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt spørsmål : hvorfor er dette overaskende? Har vi noen Nordmenn som kommer inn i hjelpesystemet på samme premisser som en flykning? Er vi tjent med å behandle dem likt og etter hvilke satser skal vi da gå etter?

Det finnes en del vektige punkter i kritikken: f.eks skal det ikke være mulig å bruke tildelte penger utenom hva de er tiltenkt. Og jeg synes generelt at kommuner i alt for liten grad velger å finne bedre løsninger enn rent privatorganisert husløsninger. Altfor mye er sjablong og alt for lite er behovsprøvd; men på den annen side er mye av saksehandlingen så amatørmessig og lovstridig, et det er ett åpent spørsmål hva som er værst.

Men vi må begyne å forstå at tar vi i mot en flykning, så vil situasjonen til den personen være noe HELT annet enn utgangspunktet til en vanlig sosialmottaker.

Ja, behovet er ofte annerledes for en flyktning men problemet slik jeg ser det, er at det oppleves som veldig provoserende for en del nordmenn som sliter og som opplever å ikke bli tatt på alvor eller å ikke motta ytelser på samme nivå, og mange har jo også både jobbet og betalt skatt i årevis.

Problemet er at en velferdsstat bare kan eksistere så lenge den oppleves som legitim og rettferdig av befolkningen. Og den har dessverre ikke like stor oppslutning som tidligere lenger og jeg frykter at vi vil komme til et punkt der den kollektive viljen til å opprettholde den blir for liten.

Anonymous poster hash: 6d2f8...55c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg naver alt jeg kan. Blir det nok av oss MÅ de nok stenge grensene.

Jeg nekter å betale skatt for å få flere inn!



Anonymous poster hash: 227d4...9d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg naver alt jeg kan. Blir det nok av oss MÅ de nok stenge grensene.

Jeg nekter å betale skatt for å få flere inn!

Anonymous poster hash: 227d4...9d7

Haha, skatt du liksom? Det er jo penger du får uten å yte noe tilbake, så den skatten du betaler er nok bare på papiret gitt. Offentlige penger ut, og en andel av det samme beløpet offentlige penger inn i skatt...

Anonymous poster hash: 6d2f8...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eks Ap ordfører med sterk kritikk av rause trygdesatser.

http://gjest.blogg.no/1414674439__nye_landsmenn_har_sa.html

Dersom det er sant at man får langt høyere beløp fordi man er av utenlandsk opprinnelse, synes jeg det er alvorlig.

Anonymous poster hash: d2224...c1e

La først og fremst merke til hvor utrolig dårlig han var til å formulere seg, samt manglende kontroll på ett/et.

Som nevnt over her, så tviler også jeg på at viljen til å betale for en velferdsstat vil bestå til evig tid, og innvandring, enten man vil eller ikke, har nok en god del med den saken å gjøre.

Anonymous poster hash: fdd30...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skatt du liksom? Det er jo penger du får uten å yte noe tilbake, så den skatten du betaler er nok bare på papiret gitt. Offentlige penger ut, og en andel av det samme beløpet offentlige penger inn i skatt...

Anonymous poster hash: 6d2f8...55c

Jeg mente at jeg jobber faen ikke, for så å betale skatt som skal gå til øket innvandring. Dett er jeg imot og ønsker ikke å bidra til det i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 227d4...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks Ap ordfører med sterk kritikk av rause trygdesatser.

http://gjest.blogg.no/1414674439__nye_landsmenn_har_sa.html

Dersom det er sant at man får langt høyere beløp fordi man er av utenlandsk opprinnelse, synes jeg det er alvorlig.

Anonymous poster hash: d2224...c1e

http://tjomlid.com/2014/03/25/en-liten-tekst-om-stor-smalighet/

Anonymous poster hash: 6d32f...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Jeg mente at jeg jobber faen ikke, for så å betale skatt som skal gå til øket innvandring. Dett er jeg imot og ønsker ikke å bidra til det i det hele tatt. Anonymous poster hash: 227d4...9d7

ja du gjør virkelig det du kan for velferdssamfunnet gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at jeg jobber faen ikke, for så å betale skatt som skal gå til øket innvandring. Dett er jeg imot og ønsker ikke å bidra til det i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 227d4...9d7

Jobber faen ikke? I så fall er du ikke et fnugg bedre enn de innvandrerne du kritiserer i samme setning. Gratulerer, dette var nok dagens innlegg...

Anonymous poster hash: 6d2f8...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg naver alt jeg kan. Blir det nok av oss MÅ de nok stenge grensene.

Jeg nekter å betale skatt for å få flere inn!

Anonymous poster hash: 227d4...9d7

Du er en snylter så du kan la være å uttale deg.

La først og fremst merke til hvor utrolig dårlig han var til å formulere seg, samt manglende kontroll på ett/et.

Anonymous poster hash: fdd30...1dc

Manglende kontroll på ett/et bør mange på KG ta til seg. Utrolig utbredt.

Anonymous poster hash: bbcd1...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...