Gå til innhold

Hva hadde vært bedre med AP i regjering og Støre som statsminister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Småbedrifter merker ikke noe til en formueskatt som ikke overstiger en prosent.

Jo...for små bedrifter som sliter økonomisk som mange gjør i disse tider så vil faktisk den formueskatten ha store konsekvenser...

mine foreldre driver en liten bedrift... de har slitt i mange år etter finanskrisen. Og prøver å holde kostnadene lavest mulig for å skåne arbeidsplassene. Men alle produktene de ikke får solgt, og lokalene, og bilene osv alt det blir regnet som formue som de må betale av.

Så det vil si at selv om en bedrift har gått i kraftig underskudd et år så må de fortsatt betale formueskatt...

og jeg skal love deg at dette merkes når man klorer seg fast for å overleve og ikke si opp folk

Så jeg tror ikke du skal være så arrogant å si at ikke dette rammer bedriftene... Ikke alle bedrifter er IKEA og statoil.... men de bidrar fortsatt med å syselsette folk og betale skatt til dette landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo arbeidsplasser det er snakk om her, "sliterne på gulvet" som også Støre liker å assosiere seg med - folk som bygger landet.

Støre er en rik snobb uten kontakt med "gutta på gølvet." Alle andre skal stå i offentlige køer til f.eks. sykehus, men han selv og familien betaler seg inn til private.

Støre er en hyklersk, dobbeltmoralsk snobb som ikke lever som han lærer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah dette er jo populært for velgere? Frp kommer ofte med populistiske tiltak....hurra roper folket. Et eks er jo avgiften på campingvogner. Det blir borte. det er snakk om 1100 i året, og gjelder for ca 100.000 . Hurra ropte campingfolket. Hva betyr det egentlig i den store sammenhengen?

Ja, hva betyr det egentlig å fjerne haugevis av unødvendige avgifter på kanskje over 1000 kroner hver i den store sammenhengen? Det betyr ganske mange tusen spart for vanlige folk, det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for landet hadde vært en ren AP regjering

Landet trenger ikke ren korrupsjon, overvåkningskåthet osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet trenger ikke ren korrupsjon, overvåkningskåthet osv.

Nei, ikke sant? Blant annet trenger vi ikke en Høyrestatsminister som syntes Datalagringsdirektivet var en så god ide at hun ville innføre det selv etter at EU trakk det tilbake som lovstridig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke sant? Blant annet trenger vi ikke en Høyrestatsminister som syntes Datalagringsdirektivet var en så god ide at hun ville innføre det selv etter at EU trakk det tilbake som lovstridig.

Helt korrekt. En ren Høyre-regjering vil også si overvåkningskåthet, men derimot sannsynligvis mindre korrupsjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis èn prosent er nok til å sende en bedrift i grava, så er det nok like greit å gjøre lidelsen kort, for da har den ikke livets rett.

Uenig. Det er små marginer , og mange lever i årevis på kanten av stupet og bidrar med god produksjon og skattepenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo...for små bedrifter som sliter økonomisk som mange gjør i disse tider så vil faktisk den formueskatten ha store konsekvenser...

mine foreldre driver en liten bedrift... de har slitt i mange år etter finanskrisen. Og prøver å holde kostnadene lavest mulig for å skåne arbeidsplassene. Men alle produktene de ikke får solgt, og lokalene, og bilene osv alt det blir regnet som formue som de må betale av.

Så det vil si at selv om en bedrift har gått i kraftig underskudd et år så må de fortsatt betale formueskatt...

og jeg skal love deg at dette merkes når man klorer seg fast for å overleve og ikke si opp folk

Så jeg tror ikke du skal være så arrogant å si at ikke dette rammer bedriftene... Ikke alle bedrifter er IKEA og statoil.... men de bidrar fortsatt med å syselsette folk og betale skatt til dette landet

Dette er problemet med formueskatt. Der er ikke beskatning av overskudd, men uthenting av ressurser som ikke fornyes.

Et fint ord er "bærekraftig forvaltning" , unngå å ta ut så mye at du skader beskatningsobjektet og gjør objektet mindre lønnsomt eller drept på sikt.

Formueskatten treffer både heldig og uheldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt. En ren Høyre-regjering vil også si overvåkningskåthet, men derimot sannsynligvis mindre korrupsjon.

Denne åvervåkningskåtheten, er Erna og Obama stalinister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er problemet med formueskatt. Der er ikke beskatning av overskudd, men uthenting av ressurser som ikke fornyes.

Et fint ord er "bærekraftig forvaltning" , unngå å ta ut så mye at du skader beskatningsobjektet og gjør objektet mindre lønnsomt eller drept på sikt.

Formueskatten treffer både heldig og uheldig.

Men dette tenker ikke folk på. Folk er kun opptatt av de rikeste ikke skal få skattelette....dette er jeg også forsåvidt enig i, men formueskatten sånn den er i dag fungerer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komikveld hver dag, hele året. SV er jo bare tragikomisk.

Det finnes bare ett klovneparti i Norge, og det er Frp.

Anonymous poster hash: a734c...b52

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke sant? Blant annet trenger vi ikke en Høyrestatsminister som syntes Datalagringsdirektivet var en så god ide at hun ville innføre det selv etter at EU trakk det tilbake som lovstridig.

Er det greit hvis en statsminister fra et annet parti hadde tatt til orde for DLD? Siden du skriver "Høyrestatsminister" så virker det som du mener det er greit ellers. AP var/er jo også for DLD selv etter at EU-domstolen vedtok det som lovstridig. Fortsatt ugreit?

Anonymous poster hash: ac8ef...a49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det greit hvis en statsminister fra et annet parti hadde tatt til orde for DLD? Siden du skriver "Høyrestatsminister" så virker det som du mener det er greit ellers. AP var/er jo også for DLD selv etter at EU-domstolen vedtok det som lovstridig. Fortsatt ugreit?

Anonymous poster hash: ac8ef...a49

KONGE!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGE!!

Ord har jo en mening og kontekst er viktig. Det var ihvertfall slik jeg forstod det, men jeg er usikker på om det virkelig er det han mente.

Anonymous poster hash: ac8ef...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit hvis en statsminister fra et annet parti hadde tatt til orde for DLD? Siden du skriver "Høyrestatsminister" så virker det som du mener det er greit ellers. AP var/er jo også for DLD selv etter at EU-domstolen vedtok det som lovstridig. Fortsatt ugreit?

Anonymous poster hash: ac8ef...a49

Virkelig? Dokumentasjon, vennligst. Husk datoen, da. Dommen i EU falt i april 2014.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virkelig? Dokumentasjon, vennligst. Husk datoen, da. Dommen i EU falt i april 2014.

Dokumentasjon på at AP var for DLD?

Men.. hva med resten av innlegget?

Anonymous poster hash: ac8ef...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentasjon på at AP var for DLD?

Men.. hva med resten av innlegget?

Anonymous poster hash: ac8ef...a49

AP og Høyre stemte for DLD i 2011. Det er en kjent sak. Men dommen i EU om at DLD var lovstridig falt først i 2014. Erna ville imidlertid ikke uten videre skrinlegge det, og har så vidt jeg vet ikke gjort det til dags dato. Hun ville ikke strekke seg lenger enn til at den sittende regjeringen skulle se på om den ordningen som var planlagt her, "ble rammet" av EU-dommen. Mao, Erna ønsker å innføre DLD hvis hun kan.

Å innføre EU-direktiver er noe vi er verdensmestere i. Vi har vel knapt nok sagt nei en eneste gang siden EØS-avtalen kom i stand. Norske politikere er veldig opptatt av å tekkes EU.

Å innføre EU-direktiver som det er strid om, selv etter at Brüssel selv har skrotet dem, og som 47% av stortinget stemte mot, det er en annen sak. Det lukter det overvåkningskåthet av.

Er jeg for DLD? Ville jeg mene at det var greit at en AP-regjering gikk for DLD selv etter at direktivet var strøket? Er jeg for EØS? Nei, på alle punkter.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AP og Høyre stemte for DLD i 2011. Det er en kjent sak. Men dommen i EU om at DLD var lovstridig falt først i 2014. Erna ville imidlertid ikke uten videre skrinlegge det, og har så vidt jeg vet ikke gjort det til dags dato. Hun ville ikke strekke seg lenger enn til at den sittende regjeringen skulle se på om den ordningen som var planlagt her, "ble rammet" av EU-dommen. Mao, Erna ønsker å innføre DLD hvis hun kan.

Å innføre EU-direktiver er noe vi er verdensmestere i. Vi har vel knapt nok sagt nei en eneste gang siden EØS-avtalen kom i stand. Norske politikere er veldig opptatt av å tekkes EU.

Å innføre EU-direktiver som det er strid om, selv etter at Brüssel selv har skrotet dem, og som 47% av stortinget stemte mot, det er en annen sak. Det lukter det overvåkningskåthet av.

Er jeg for DLD? Ville jeg mene at det var greit at en AP-regjering gikk for DLD selv etter at direktivet var strøket? Er jeg for EØS? Nei, på alle punkter.

Du skriver at vi er verdensmestre i å innføre EU-direktiver, det stemmer. Under de rødgrønne så innførte vi tett opp mot 99% av dem, hvor stor andel vi har innført på det drøye året Høyre har sittet med regjeringsmakt vet jeg ikke. Hva AP mener i dag er litt vanskelig å svare sikkert på for de har ikke dette på partiprogrammet sitt lenger (hvis noe er kontroversielt så er det bedre å ikke nevne det i det hele tatt).

Men igjen, lå det noen mening bak "høyrestatsminister"? Guilty by association?

Anonymous poster hash: ac8ef...a49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at vi er verdensmestre i å innføre EU-direktiver, det stemmer. Under de rødgrønne så innførte vi tett opp mot 99% av dem, hvor stor andel vi har innført på det drøye året Høyre har sittet med regjeringsmakt vet jeg ikke. Hva AP mener i dag er litt vanskelig å svare sikkert på for de har ikke dette på partiprogrammet sitt lenger (hvis noe er kontroversielt så er det bedre å ikke nevne det i det hele tatt).

Men igjen, lå det noen mening bak "høyrestatsminister"? Guilty by association?

Anonymous poster hash: ac8ef...a49

Det vil fremgå ganske greit av konteksten jeg skrev det i. Dvs innlegget som jeg svarte på. Og er det ikke merkelig at akkurat Høyre som hadde personvern som en valgkampsak, faktisk brenner etter å innføre dette ganske invaderende overvåkningsdirektivet? Selvsagt med henvisning til all verdens gode grunner, som beskyttelse mot terrorister og jakten på farlige pedofile. Og PST har i sommer gått ut offentlig med en ønskeliste for tilgang til folks nettaktiviteter, fortrolige informasjon og kommunikasjon som, dersom den blir innfridd, kommer til å gjøre ordet "personvern" utrydningstruet, siden det ikke lenger vil være noen kontekst der det kan benyttes på en meningsfylt måte. Man ønsket til og med lovhjemmel for å bruke datavirus til å overvåke tastaturet til mistenkte personer. I tilfelle de hadde en snedig prosedyre for å kommunisere uten å faktisk SENDE noe som e-post. Dette kom i kjølvannet av sommerens store terrorteater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...