Gå til innhold

Ei kvinne går i New York i 10 timer, denne lidelsen måtte hun gjennomgå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, når jeg bodde i NYC så gikk jeg i joggebukse og hettegenser og fikk forsatt bemerkninger og forespørsler til diverse ting.

Sidenote; kommentaren din blir litt i vinkel "damer som har på seg miniskjørt må regne med å bli voldtatt".

Da jeg bodde i New York fikk jeg veldig sjeldent ubehagelig oppmerksomhet, men det kan jo hende jeg er dritstygg da ;) haha. Eller at jeg var heldig. Men jeg opplevde at de fleste ga seg da jeg avviste dem, og de jeg faktisk hadde en samtale med var rimelig hyggelige.

I tillegg skal det jo godt gjøres å gå helt alene i New York (jeg bodde på Manhattan, så om jeg så gikk på Duane Reade kl 4 om natta, så var det folk i gatene), så følte meg heller aldri utrygg.

Anonymous poster hash: c583b...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville blitt lei av kommentarene, men hevet meg over de. Jeg hadde derimot blitt redd av han som fulgte etter i flere minutter. Det syntes jeg at er noe man bør få gjort noe med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skulle jeg ønske jeg var kvinne. Av alle de kommentarene på filmen var det 4 eller 5 som var markant over streken, svært mange av dem var såpass spontane at jeg hadde tatt dem positivt.

oPå den annen side er nok smittevernavdelingen i NYC antagelig glad for at jeg fortsatt er mann og må jobbe med sjekkingen :fnise:

(Hadde jeg vært kvinne, hadde jeg antagelig vært historiens største og mest brukte slut ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skulle jeg ønske jeg var kvinne. Av alle de kommentarene på filmen var det 4 eller 5 som var markant over streken, svært mange av dem var såpass spontane at jeg hadde tatt dem positivt.

oPå den annen side er nok smittevernavdelingen i NYC antagelig glad for at jeg fortsatt er mann og må jobbe med sjekkingen :fnise:

(Hadde jeg vært kvinne, hadde jeg antagelig vært historiens største og mest brukte slut ...)

Du kan også være sikker på at de som vistes på filmen var de verste.

Ellers bet jeg meg merke i at det stort sett var en ganske homogen gruppe som kom med disse tilnærmelsene.

Anonymous poster hash: 1e977...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere kvinner fortelle en uvitende mann som meg hvordan jeg skal gå frem hvis jeg skal finne meg en kvinnelig partner som ikke er trakassering i følge denne videoen?



Anonymous poster hash: eecf4...b9a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet

Hvis man har kvinnelige kurver og går i åletrange klær som dama på filmen så får man seksuell oppmerksomhet, sånn er det bare. Så man kan velge å slippe unna, ved å iføre seg noe mindre interessant å se på.

.

Si det til en heldekket dame i Egypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere kvinner fortelle en uvitende mann som meg hvordan jeg skal gå frem hvis jeg skal finne meg en kvinnelig partner som ikke er trakassering i følge denne videoen?

Anonymous poster hash: eecf4...b9a

Behandle de med respekt, si hei og smil. Ta litt smalltalk, før du skyter inn et kompliment og spør om hun vil ta en kaffe en dag. Snakk til henne som om hun er en ny venn, altså vennlig og respektfull.

Det du ikke skal gjøre er å skrike ut hvor fin og digg hun er på åpen gate, det er mangel på respekt.

Anonymous poster hash: 74aa1...fb4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere kvinner fortelle en uvitende mann som meg hvordan jeg skal gå frem hvis jeg skal finne meg en kvinnelig partner som ikke er trakassering i følge denne videoen?

Anonymous poster hash: eecf4...b9a

Du må møte henne gjennom venner, kurs, fritidsaktiviter eller andre organisasjoner o.l. Eventuelt kan du bruke dating-sider.

Når man møter kvinner på disse stedene er det vanlig å presentere seg med navn, og å starte en vanlig dagligdags samtale (altså om hvem man er, hva man gjør på det spesifikke stedet, felles interresser etc.( Ikke start samtaler med om hun liker anal eller noe i den duren. Daaaaamn er heller ikke en bra måte å starte en samtale på).

Hvis man kommer godt over ens er det greit å spørre om f.eks å kunne adde henne på facebook. Så kan man spørre om hun vil møtes utenfor aktiviteten og finne på noe. Kino, middag eller café er gode aktiviteter. Film hjemme eller skogtur sparer man til man er trygg på hverandre (og spør i hvertfall ikke straight up om hun vil pule eller se penis-bilder). Du må også godta deg og gå videre hvis hun ikke bil møte deg.

Moralen er: hvis du bare sitter hjemme, vil du aldri få dame. Det er også 99.99% sikkert at du aldri vil få dame ved å sjekke opp tilfeldige kvinner på gata. Meld deg heller inn i et politisk parti, religiøst forbund, eller en studentorganisasjon (hvis du er student), få venner til å invitere single venninder på fest, eller lag profil på en dating-side.

Lykke til.

Anonymous poster hash: a38cc...749

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Elefanten i rommet er jo hudfargen på disse som trakasserer - for trakassering synes jeg det er. Jeg har selv opplevd å få såkalt "positive" kommentarer etter meg av kvinnfolk (det har skjedd EN gang..jeg er ikke SÅ hot), og det opplevde jeg som krenkende og lite koselig. Jeg ønsker rett og slett ikke slik oppmerksomhet når jeg er ute i andre ærender. Så det forstår jeg godt.

Kvinnen med skjul kamera i Oslo opplevde jo det samme - kun kommentarer fra engelskspråkelige (dvs muslimer, afrikanere osv)

Det forekommer vel at drita fulle etniske nordmenn /vestlige menn gjør slikt i fylla en lørdagskveld..absolutt. Men er man ute å traver da, så er man liksom litt mer "med" i gamet. En vanlig hverdag midt på dagen skal ikke slik forekomme..men det gjør det likevel i visse "u-kulturer"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandle de med respekt, si hei og smil. Ta litt smalltalk, før du skyter inn et kompliment og spør om hun vil ta en kaffe en dag. Snakk til henne som om hun er en ny venn, altså vennlig og respektfull.

Det du ikke skal gjøre er å skrike ut hvor fin og digg hun er på åpen gate, det er mangel på respekt.

Anonymous poster hash: 74aa1...fb4

Flesteparten av kommentarene i klippet som betegnes som trakassering er jo av typen "hei", "ha en god dag", "hvordan går det", osv.

Så det du beskriver er jo i følge videoen og kvinnene her inne trakassering. Prøv på nytt.

Anonymous poster hash: eecf4...b9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til en heldekket dame i Egypt.

Kanskje jeg misforstår hva du mener, men det finnes en mellomting mellom heldekkende gevanter og så trange klær at du like gjerne kunne vært naken med svart kroppsmaling på. (Som jenta i filmen).

Har du aldri opplevd hvor stor forskjell det er på oppmerksomheten du får når du går i byen i ei vid/sid kåpe vs. treningstights og singlet?

En del av mannfolka i snutten er ufine og skikkelig ekle, men resten vil bare komme i kontakt med ei flott jente som tør å vise kroppen sin. Det syns jeg ikke er så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elefanten i rommet er jo hudfargen på disse som trakasserer - for trakassering synes jeg det er. Jeg har selv opplevd å få såkalt "positive" kommentarer etter meg av kvinnfolk (det har skjedd EN gang..jeg er ikke SÅ hot), og det opplevde jeg som krenkende og lite koselig. Jeg ønsker rett og slett ikke slik oppmerksomhet når jeg er ute i andre ærender. Så det forstår jeg godt.

Kvinnen med skjul kamera i Oslo opplevde jo det samme - kun kommentarer fra engelskspråkelige (dvs muslimer, afrikanere osv)

Det forekommer vel at drita fulle etniske nordmenn /vestlige menn gjør slikt i fylla en lørdagskveld..absolutt. Men er man ute å traver da, så er man liksom litt mer "med" i gamet. En vanlig hverdag midt på dagen skal ikke slik forekomme..men det gjør det likevel i visse "u-kulturer"

Godt sagt FP. Jeg synes imidlertid at det er trist at man liksom kan oppsøke damer som går alene i helgene.

Selv går jeg ofte hjem fra jobb sent om natten, og i helgene får jeg masse kommentarer fra fulle menn (både utenlandske og norske). Ofte får jeg også "hore" eller "bitch" ropt etter meg når jeg glatt ignorerer dem som de fortjener. Det er litt trist at man ikke kan gå i fred på vei hjem fra jobb. Jeg blir ofte redd og engstelig når sånt skjer. Det er ikke greit å prøve seg på folk som går alene og kan bli redde. Dessuten vil jeg hjem etter 10 timer med jobb, og vil ikke snakke med randoms. Alle med øyne må jo se at jeg ikke er festkledd der jeg går med en diger bag og joggesko...

Anonymous poster hash: a38cc...749

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må møte henne gjennom venner, kurs, fritidsaktiviter eller andre organisasjoner o.l. Eventuelt kan du bruke dating-sider.

Når man møter kvinner på disse stedene er det vanlig å presentere seg med navn, og å starte en vanlig dagligdags samtale (altså om hvem man er, hva man gjør på det spesifikke stedet, felles interresser etc.( Ikke start samtaler med om hun liker anal eller noe i den duren. Daaaaamn er heller ikke en bra måte å starte en samtale på).

Hvis man kommer godt over ens er det greit å spørre om f.eks å kunne adde henne på facebook. Så kan man spørre om hun vil møtes utenfor aktiviteten og finne på noe. Kino, middag eller café er gode aktiviteter. Film hjemme eller skogtur sparer man til man er trygg på hverandre (og spør i hvertfall ikke straight up om hun vil pule eller se penis-bilder). Du må også godta deg og gå videre hvis hun ikke bil møte deg.

Moralen er: hvis du bare sitter hjemme, vil du aldri få dame. Det er også 99.99% sikkert at du aldri vil få dame ved å sjekke opp tilfeldige kvinner på gata. Meld deg heller inn i et politisk parti, religiøst forbund, eller en studentorganisasjon (hvis du er student), få venner til å invitere single venninder på fest, eller lag profil på en dating-side.

Lykke til.

Anonymous poster hash: a38cc...749

Så det er ikke lov å ta kontakt med folk eller snakke med folk utenom dating tjenester eller organisert aktivitet altså. Det blir en fin å kald verden vi skal få.... :rolleyes:

Anonymous poster hash: eecf4...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang jeg var 18-19 år og gikk på fortauet i en gate nær Bergen sentrum.To voksne menn på 30 + med motorsykler stod lenger fremme. Da jeg kom gående mot dem peker den ene på meg og sier

"Der er hun som du rota med i går, det er henne ikke sant?Haha" mens han ser på kameraten sin.

Var dette slemt? Jeg vet det ikke ble brukt stygge ord og slikt men følte meg skikkelig krenket.

At voksne menn finner det moro å drive på slik er helt utrolig.



Anonymous poster hash: 2fdde...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forøvrig trakassert hver eneste dag i følge dette klippet av butikkpersonell. De sier både "hei", "ha en fin dag" og "hade".

Jeg visste ikke før nå at dette er trakassering, men nå som jeg vet det etter å ha sett dette klippet skal jeg begynne å skjelle ut kassadamene som driver med denne forferdelige trakasseringen.



Anonymous poster hash: eecf4...b9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uønsket oppmerksomhet er uønsket oppmerksomhet uansett hvordan du vender på det. Om det skjer ofte, er det irriterende og blir oppfattet som mas. Jeg har ingen problemer med å forstå at det da kan oppfattes som trakasserende, særlig med tanke på at hun ignorerte dem. Da burde folk ta hintet, men det gjør de ikke.

HAha! Hvordan skal det hjelpe henne å samle inn penger da? Hva skal hun oppnå med dem? Det går en fyr med kamera foran henne, det er åpenbart at hun har avtalt med folk på forhånd. Disse kvinnene burde blitt ignorert som de oppmerksomhetssøkende offertrollene de er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forøvrig trakassert hver eneste dag i følge dette klippet av butikkpersonell. De sier både "hei", "ha en fin dag" og "hade".

Jeg visste ikke før nå at dette er trakassering, men nå som jeg vet det etter å ha sett dette klippet skal jeg begynne å skjelle ut kassadamene som driver med denne forferdelige trakasseringen.

Anonymous poster hash: eecf4...b9a

Sørg heller for å samle inn penger så vi kan redde verden fra disse sjelsugerne bak kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Kanskje jeg misforstår hva du mener, men det finnes en mellomting mellom heldekkende gevanter og så trange klær at du like gjerne kunne vært naken med svart kroppsmaling på. (Som jenta i filmen).

Har du aldri opplevd hvor stor forskjell det er på oppmerksomheten du får når du går i byen i ei vid/sid kåpe vs. treningstights og singlet?

En del av mannfolka i snutten er ufine og skikkelig ekle, men resten vil bare komme i kontakt med ei flott jente som tør å vise kroppen sin. Det syns jeg ikke er så rart.

Poenget er at Egypt er ett av landene med mest og grovest gatetrakkasering av kvinner. Heldekkende gevanter hindrer dem ikke fra å rope, forfølge og tafse. Hva man har på seg blir derfor irrelevant.

Hadde alle damene i vesten begynt å bruke poseklær, hadde trakkasererne bare senket standarden for hvem de synes det er greit å trakkasere. Skulle vi rettet oss etter dette, ville vi til slutt måttet gå med heldekkende burka, uten at det hadde blitt noe mindre trakkasering av det. Til slutt ville det å vise seg utendørs være nok til "å be om det" i disse personenes øyne.

Min personlige erfaring er at jeg opplevde mest trakkasering i alderen 12-16 år (mest fra voksne menn!) Jeg gikk ikke akkurat utfordrende kledd på den tiden. Hettegenser, jobbebukse og ryggsekk er visst utfordrende nok for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke lov å ta kontakt med folk eller snakke med folk utenom dating tjenester eller organisert aktivitet altså. Det blir en fin å kald verden vi skal få.... :rolleyes:

Anonymous poster hash: eecf4...b9a

Det har aldri vært normalt å sjekke opp damer på gata eller i butikken. Du kan jo prøve, men damer kommer til å finne det ubehagelig og du vil ikke oppnå noe annet enn avvisning.

Anonymous poster hash: a38cc...749

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...