Gå til innhold

15åring drepte helsearbeider på institusjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper hun blir sperret inne på livstid og aldri slipper ut i friluft.

Anonymous poster hash: 92ae8...d15

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Advokaten til jenta sier at det er mye som skal til for å fengsle en 15åring.

Hva er mye? Det kan vel ikke bli mer enn et drap?

Man pleier ikke å gi fengsel til personer under 18 år. Dessuten er det snakk om en psykisk usabil person som sannsyneligvis blir satt i forvaring, og slippes ut igjen om få år når hun regnes som "frisk". Hvis jenta har amerikansk statsborgerskap, håper jeg at hun blir utvist fra Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier ikke å gi fengsel til personer under 18 år. Dessuten er det snakk om en psykisk usabil person som sannsyneligvis blir satt i forvaring, og slippes ut igjen om få år når hun regnes som "frisk". Hvis jenta har amerikansk statsborgerskap, håper jeg at hun blir utvist fra Norge.

Hun er jo født i Norge, har norsk far, men moren er amerikansk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Nå har de gått ut med navnet til den drepte. Jeg søkte hun opp på facebook. Hun så så lykkelig ut på bildene der. Stakkars hun og familien :(

Noen ganger klarer jeg faktisk ikke å føle med den siktede.. Det er så tragisk.



Anonymous poster hash: 0b965...780
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokaten til jenta sier at det er mye som skal til for å fengsle en 15åring.

Hva er mye? Det kan vel ikke bli mer enn et drap?

Skal vel mye til å sette en 15åring i fengsel, blir vel sikkert tvungen psykisk helsevern og institusjonalisering.

Anonymous poster hash: 64941...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Nå har de gått ut med navnet til den drepte. Jeg søkte hun opp på facebook. Hun så så lykkelig ut på bildene der. Stakkars hun og familien :(

Noen ganger klarer jeg faktisk ikke å føle med den siktede.. Det er så tragisk.

Anonymous poster hash: 0b965...780

Jeg søkte opp henne jeg også. En ufattelig tragedie. Stakkars ektemann! De ser så forelska ut på bildene. Hva skal til for at en 15 åring går rundt med planer om å drepe? Vanvittig grov omsorgssvikt eller hva?

Anonymous poster hash: e0d94...f92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er utrolig provoserende at moren går ut og uttaler seg i media, når det åpenbart er noe som har sviktet i den jentas barndom.



Anonymous poster hash: 64941...44d
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte opp henne jeg også. En ufattelig tragedie. Stakkars ektemann! De ser så forelska ut på bildene. Hva skal til for at en 15 åring går rundt med planer om å drepe? Vanvittig grov omsorgssvikt eller hva?

Anonymous poster hash: e0d94...f92

Ja, stakkars :( Nyforelsket og gift i kun 1 år...

Det er ikke godt å si. Men generelt er det jo noe som ikke er som det skal være i hjernen. Ingen friske mennesker gjør noe sånt.

Anonymous poster hash: 0b965...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo født i Norge, har norsk far, men moren er amerikansk?

Ja, da er vi stuck med henne, og hun kan få en lang og lukseriøs morderkarriære her i landet. Når hun blir over 18 blir det atpåtil vanskeligere å stenge henne inne på psykiatrisk mot hennes vilje.

Snart dukker hun opp i et nabolag nær deg (y).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi stuck med henne, og hun kan få en lang og lukseriøs morderkarriære her i landet. Når hun blir over 18 blir det atpåtil vanskeligere å stenge henne inne på psykiatrisk mot hennes vilje.

Snart dukker hun opp i et nabolag nær deg (y).

Fint at hun er over den kriminelle lavalderen så hun får straff da.

Anonymous poster hash: 64941...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta er syk, og alt rundt dette er tragisk. Både at hun selv har ødelagt livet sitt fullstendig, at systemet ikke har maktet å gi henne den hjelp og oppfølging hun trenger (inkludert sikring), og aller aller mest for det stakkars offeret. Men, jeg er ikke så veldig overrasket ... Egentlig synes jeg det er rart det ikke skjer oftere. Det norske barnevernsfeltet er i stor grad preget av private institusjoner - og alle vet jo hva som er målet til privateide institusjoner - å tjene penger. Det blir et så feil fokus. Jeg jobber selv innenfor feltet, og det vanvittige innsparingsfokuset er helt overveldende. Det er lite bemanning, alt for lite faglært arbeidskraft (det er dyrt må vite ...), og altfor lite fokus på sikkerhetsrutiner. Blant mine kolleger som jobber på (private) bv-institusjoner er det ingen som ikke har opplevd knivtrusler for eksempel.



Anonymous poster hash: 9a8f1...0bf
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I artiklene står det at "instutisjonen har ansvar for ungdommer som har behov for heldøgns observasjon, med traumer som overgrep, psykoser og traumer - for å nevne noe.

Uten å påberope meg innsikt i hva jenta sliter med, kan det virke som at det er snakk om en svært forstyrret person i utgangspunktet. Det kommer også fram at institusjonen har hatt problemer med henne tidligere - og at hun har sagt at hun ønsker å drepe noen. Det forsvarer ikke drapet som skjedde, men jeg er overrasket over at instutisjonen, som tross alt hadde behandlingsansvar, ikke grep inn?

Forsvarer overhodet ikke jenta, men det er greit å ha i bakhodet at dette er en 15-åring som åpenbart har en belastet fortid, og det eneste vi har fått opplyst til nå, er fakta i saken. Omstendighetene, og jentas problemer, vet vi foreløpig lite om.

Endret av Weetzie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke jentas feil. Det er systemet som svikter totalt. Ikke overrasket over at dette var en privat institusjon. Tipper at også det for denne aktøren er penger og profitt som gjelder.

Anonymous poster hash: 0f6b0...8db

Det vet du ingenting om. Selvfølgelig er det jentas feil. Legge all skylden på systemet og uskyldige gulljenta som drepte et annet menneske med kniv er det bare synd på....

Anonymous poster hash: 36e37...c53

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte opp henne jeg også. En ufattelig tragedie. Stakkars ektemann! De ser så forelska ut på bildene. Hva skal til for at en 15 åring går rundt med planer om å drepe? Vanvittig grov omsorgssvikt eller hva?

Anonymous poster hash: e0d94...f92

Eller psykisk sykdom i psykosespekteret, f.eks.

Anonymous poster hash: 8468a...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å kommentere offert og hennes familie? Det er trist selvsagt, men det er vel ikke så gøy for pårørende å lese at noen random folk på nettet diskuterer henne og hennes mann.



Anonymous poster hash: 9def4...4a8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man pleier ikke å gi fengsel til personer under 18 år. Dessuten er det snakk om en psykisk usabil person som sannsyneligvis blir satt i forvaring, og slippes ut igjen om få år når hun regnes som "frisk". Hvis jenta har amerikansk statsborgerskap, håper jeg at hun blir utvist fra Norge.

alle som tar livet av noen er psykisk ustabile. Skulle man spilt på dette å latt de slippe fengsel hadde det vært mange drapsmenn fri. Dreper du et annet menneske med vilje bør du sone til du råtner, 15 år som 40! Noe annet er et hån mot den drepte og pårørende!

Anonymous poster hash: a15e2...1d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle som tar livet av noen er psykisk ustabile. Skulle man spilt på dette å latt de slippe fengsel hadde det vært mange drapsmenn fri. Dreper du et annet menneske med vilje bør du sone til du råtner, 15 år som 40! Noe annet er et hån mot den drepte og pårørende!

Anonymous poster hash: a15e2...1d7

Helt enig, men i praksis er ikke dette tilfellet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tragisk. Jeg utdanner meg som vernepleier. Og vi hører jo mange historier om ansatte som får juling på institusjoner. Jeg har selv bodd på ungdomshjem, og vet hvor jævlige ungdommen kan være.

Dette skremmer jo og folk fra dette yrket.

Anonymous poster hash: b7fa7...d01

Men da vet du kanskje at de ansatte ikke alltid er like ok og.

Anonymous poster hash: 2b3b9...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...