Gå til innhold

Andelen menn i høyere utdanning øker mer enn hos kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legger til at statusen til menn er en annen i dag. I år 2014. Menn står svakere enn de har gjort før, men det var bare fordi de sto så innmari høyt før, nå er det mer jevnt mellom menn og kvinner i den vestlige verden. Mener også at skolen ikke er helt tilpassa gutter i dag og at dette burde gjøres noe med umiddelbart. Summa sumarum er jeg generelt er for likestilling, men ikke til det ekstreme. Mener at menn kan bytte hjul på bilen og kvinnen tørke støv hvis det fysisk er best.

Anonymous poster hash: d7f37...4fd

Men hva er det med skolen i dag som liksom ikke er tilpasset gutter.

Ser at det hevdes i diverse tråder. Kan noe komme med en link?

Anonymous poster hash: 56cbb...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha. Skjønner at du troller, men alikevel, til unge mennesker som dumper innom her: Det anonym over her skriver stemmer selvfølgelig ikke. Det at menn generelt har tatt seg av de tunge yrkene betyr ikke at de er undertrykt av kvinner. :laugh:

Hvem startet krigene? Og hvem sendte menn ut i krigen for å dø? - Dessverre andre menn.

Anonymous poster hash: d7f37...4fd

Slutt for svarte å klandre menn for krig. Hvem er det som er storforbrukere av pels, diamanter, glitter, moterike bekledninger, reiseentusiaster osv? Du vet, lukssusøkere som andre mennesker må jobbe hardt for å skaff dem? Det er kvinner. Det er kvinner som bidrar til de mest utnyttende og skitne industriene som resulterer i urettferdighet, sosial nød og blodtørstighet. Det er kvinner som er FLERTALLET av dagens stemmere. At det dessverre er menn som må kaste seg ut å forsvare seg mot overgrep fra andre på lykkejag for kvinnene sine er ikke menn sin feil. Det er kvinner som i høyest grad bidrar til sosial dumping og fint godtar diskriminering mot andre mennesker som lenge det er til fordel for dem, og det er dette som er årsaken til krig. Ikke soldatene som tvinges ut til å kjempe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt for svarte å klandre menn for krig. Hvem er det som er storforbrukere av pels, diamanter, glitter, moterike bekledninger, reiseentusiaster osv? Du vet, lukssusøkere som andre mennesker må jobbe hardt for å skaff dem? Det er kvinner. Det er kvinner som bidrar til de mest utnyttende og skitne industriene som resulterer i urettferdighet, sosial nød og blodtørstighet. Det er kvinner som er FLERTALLET av dagens stemmere. At det dessverre er menn som må kaste seg ut å forsvare seg mot overgrep fra andre på lykkejag for kvinnene sine er ikke menn sin feil. Det er kvinner som i høyest grad bidrar til sosial dumping og fint godtar diskriminering mot andre mennesker som lenge det er til fordel for dem, og det er dette som er årsaken til krig. Ikke soldatene som tvinges ut til å kjempe dem.

Der lærte jeg noe nytt, jeg visste ikke at kriger ble startet pga kvinners ønske om pels og diamanter. Hitler startet tydeligvis 2. verdenskrig for å tekkes Eva Braun, det har historiebøkene glatt utelatt.

Forresten, det var mer nytt her.. sosial dumping er det altså ikke bedriftseierne som bidrar til men kvinner, nå klages det i dag over at det er så få kvinnelige ledere men det kan jo ikke stemme hvis det er kvinner som driver de bedriftene som driver med sosial dumping. Er du helt sikker på at du vet hva sosial dumping er?

Jeg var rett og slett ikke klar over hvor ille vi kvinner var før jeg kom hit til KG, det har vært tankevekkende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der lærte jeg noe nytt, jeg visste ikke at kriger ble startet pga kvinners ønske om pels og diamanter. Hitler startet tydeligvis 2. verdenskrig for å tekkes Eva Braun, det har historiebøkene glatt utelatt.

Forresten, det var mer nytt her.. sosial dumping er det altså ikke bedriftseierne som bidrar til men kvinner, nå klages det i dag over at det er så få kvinnelige ledere men det kan jo ikke stemme hvis det er kvinner som driver de bedriftene som driver med sosial dumping. Er du helt sikker på at du vet hva sosial dumping er?

Jeg var rett og slett ikke klar over hvor ille vi kvinner var før jeg kom hit til KG, det har vært tankevekkende.

Hva med de som sloss mot Hitler, de var også menn?

Anonymous poster hash: c485d...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som sloss mot Hitler, de var også menn?

Anonymous poster hash: c485d...5a9

De gjorde det selvfølgelig for å forsvare seg mot kvinnenes krav.. Må være de tyske kvinnenes krav da, siden det var tyskerne som startet krigen? :vetikke: De som sloss mot Hitler hadde nok ikke så kravstore damer siden det ikke var disse landene som gikk til krig.. Må ikke tenke for mye på dette kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjorde det selvfølgelig for å forsvare seg mot kvinnenes krav.. Må være de tyske kvinnenes krav da, siden det var tyskerne som startet krigen? :vetikke: De som sloss mot Hitler hadde nok ikke så kravstore damer siden det ikke var disse landene som gikk til krig.. Må ikke tenke for mye på dette kjenner jeg..

#fail

Anonymous poster hash: c485d...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#fail

Anonymous poster hash: c485d...5a9

Sorry, jeg følger bare logikken til det første innlegget jeg siterte.. men hva vet jeg. Jeg er jo blot en kvinne, en kravstor kvinne som tvinger menn ut i krig for å skaffe meg pels og diamanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, men vi trenger rørleggere, snekkere, murere, kokker, elektrikere og andre i yrkesfaglig utdanning også.

Polen!

Anonymous poster hash: 77299...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vi?

Jepp. Kvinner vil heller ligge med en advokat enn rørlegger.

Vi menn bryr oss ikke (i like stor grad). Derfor bør kvinner overta håndverkerjobben og kjøpe Blåkleder og la menn få de såkalte høystatus akademiker jobbene.

Da vil vi få likestilling på byggeplassene og (flere) menn får sjangs. :nigo::humpe:

Vinn vinn. :danse:

Husk at på Tiriltoppen var Erle alenemor for Guro og alikevel vaktmester!! Anne Cath. Vestly var en visjonær for kvinner på yrkeslinja :fnise: Befriende fritt for motepress i kjeledressyrker har jeg hørt.

:ironi::ironi::ironi::ironi::ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der lærte jeg noe nytt, jeg visste ikke at kriger ble startet pga kvinners ønske om pels og diamanter. Hitler startet tydeligvis 2. verdenskrig for å tekkes Eva Braun, det har historiebøkene glatt utelatt.

Forresten, det var mer nytt her.. sosial dumping er det altså ikke bedriftseierne som bidrar til men kvinner, nå klages det i dag over at det er så få kvinnelige ledere men det kan jo ikke stemme hvis det er kvinner som driver de bedriftene som driver med sosial dumping. Er du helt sikker på at du vet hva sosial dumping er?

Jeg var rett og slett ikke klar over hvor ille vi kvinner var før jeg kom hit til KG, det har vært tankevekkende.

Hvilken del av befolkningen tror du det var lettest å spre jødefrykt til? Menn eller kvinner? Hvis du tar i mot tjenester eller kjøper produkter fra produsenter som driver med sosial dumping så er du like skyldig som det produsenten er. Dette er vist et konsept kvinner ikke ser ut til å ville forstå, og som gjør at dere indirekte holder bidrar til en masse urettferdighet og elendighet for andre i befolkningen som til slutt resulterer i krig. Historisk sett har ikke menn gjort stort annet enn å gjøre seg selvforskynte og de har ikke hatt noe stort ønske om luksus og lykkejag som krever at noen andre oppgir sin selvforskynthet for å kunne skap luksus for andre. Det er kvinner som stort sett har ønske om å FÅ noe som de ikke har gjort seg fortjent til, og det er kvinner som stiller de fleste kravene i et samfunn. Krav som ofte innebærer gratis tjenester og ressurser fra myndigheter og sine overordnede, som igjen betyr at noen må bøte med noe uten å bli tilstrekkelig kompensert. Sånt skaper grunn til konflikt og krig bak teppet.

Men å tenke så abstrakt skjønner jeg er vanskelig for noen som er overbevist om at hærførere er opphavet til krig, når de antageligvis har gjort mer for å rydde opp i en konflikt enn det de virkelige konfliktskaperne noen gang har gjort. Det er kvinner som er redebyggerne i et samfunn, det er kvinner som stiller krav til beskyttelse, det er kvinner som tar mest ut av et samfunn uten å sette inn nye verdier. Det er også kvinenr som plystrer ut i løse lufta og later som ingenting når man forteller dem hvordan ønskene deres ofte går utover andre. For eksempel forbudet mot prostitusjon eller yes means yes lovene i USA: Totalitære lovverk som gjør mer skade på individer enn de gjør noe nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kvinner vil heller ligge med en advokat enn rørlegger.

Vi menn bryr oss ikke (i like stor grad). Derfor bør kvinner overta håndverkerjobben og kjøpe Blåkleder og la menn få de såkalte høystatus akademiker jobbene.

Da vil vi få likestilling på byggeplassene og (flere) menn får sjangs. :nigo::humpe:

Vinn vinn. :danse:

Husk at på Tiriltoppen var Erle alenemor for Guro og alikevel vaktmester!! Anne Cath. Vestly var en visjonær for kvinner på yrkeslinja :fnise: Befriende fritt for motepress i kjeledressyrker har jeg hørt.

:ironi::ironi::ironi::ironi::ironi:

Sånn egentlig er det likestilling når alle har samme mulighet for å lykkes. Dersom det er slik at damer bare ser bort fra menn som er lavere på rangstigen vil jeg hevde at vi ikke har likestilling. Siden parforhold ofte er viktigere enn å ha en god jobb, er likestilling kun i økonomisk forstand noe som fører til mindre likestilling.

Anonymous poster hash: 9c9d3...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det var mer nytt her.. sosial dumping er det altså ikke bedriftseierne som bidrar til men kvinner, nå klages det i dag over at det er så få kvinnelige ledere men det kan jo ikke stemme hvis det er kvinner som driver de bedriftene som driver med sosial dumping. Er du helt sikker på at du vet hva sosial dumping er?

Du vet ikke at det er forbrukerne som driver markedet? Ja da har du virkelig gått glipp av noe i økonomi undervisningen.

Anonymous poster hash: ddf9e...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke at det er forbrukerne som driver markedet? Ja da har du virkelig gått glipp av noe i økonomi undervisningen.

Anonymous poster hash: ddf9e...2c8

Sosial dumping vet jeg mye om.. og at forbrukerne driver markedet, men det kom en påstand om at kvinnene ikke bare var skyld i krigene men også i sosial dumping.. I hele tatt så virker det på enkelte som at kvinnene er roten til alt vondt og at mennene er noen stakkarslige tøfler som ikke tør å gjøre annet enn det kvinner krever. Noe som absolutt ikke stemmer med mitt inntrykk og erfaring med menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken del av befolkningen tror du det var lettest å spre jødefrykt til? Menn eller kvinner? Hvis du tar i mot tjenester eller kjøper produkter fra produsenter som driver med sosial dumping så er du like skyldig som det produsenten er. Dette er vist et konsept kvinner ikke ser ut til å ville forstå, og som gjør at dere indirekte holder bidrar til en masse urettferdighet og elendighet for andre i befolkningen som til slutt resulterer i krig. Historisk sett har ikke menn gjort stort annet enn å gjøre seg selvforskynte og de har ikke hatt noe stort ønske om luksus og lykkejag som krever at noen andre oppgir sin selvforskynthet for å kunne skap luksus for andre. Det er kvinner som stort sett har ønske om å FÅ noe som de ikke har gjort seg fortjent til, og det er kvinner som stiller de fleste kravene i et samfunn. Krav som ofte innebærer gratis tjenester og ressurser fra myndigheter og sine overordnede, som igjen betyr at noen må bøte med noe uten å bli tilstrekkelig kompensert. Sånt skaper grunn til konflikt og krig bak teppet.

Men å tenke så abstrakt skjønner jeg er vanskelig for noen som er overbevist om at hærførere er opphavet til krig, når de antageligvis har gjort mer for å rydde opp i en konflikt enn det de virkelige konfliktskaperne noen gang har gjort. Det er kvinner som er redebyggerne i et samfunn, det er kvinner som stiller krav til beskyttelse, det er kvinner som tar mest ut av et samfunn uten å sette inn nye verdier. Det er også kvinenr som plystrer ut i løse lufta og later som ingenting når man forteller dem hvordan ønskene deres ofte går utover andre. For eksempel forbudet mot prostitusjon eller yes means yes lovene i USA: Totalitære lovverk som gjør mer skade på individer enn de gjør noe nyttig.

Vi lever i to forskjellige verdener, og din verden kjenner jeg meg ikke igjen i.

mvh. ei som har forsørget seg selv og har bidratt til egen forsørgelse siden jeg ble gammel nok til å jobbe. Og jeg har verken gull, diamanter eller pelser. Jeg er også veldig bevisst på hvor jeg handler og hvilke firma jeg tar i mot håndverkstjenester fra - nettopp på grunn av sosial dumping. Nå er sosial dumping mest utbredt i byggebransjen, verftsbransjen, renhold... hvor arbeidsgiverne tar i bruk de fleste triks for å kunne betale de innleide arbeiderne minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i to forskjellige verdener, og din verden kjenner jeg meg ikke igjen i.

mvh. ei som har forsørget seg selv og har bidratt til egen forsørgelse siden jeg ble gammel nok til å jobbe. Og jeg har verken gull, diamanter eller pelser. Jeg er også veldig bevisst på hvor jeg handler og hvilke firma jeg tar i mot håndverkstjenester fra - nettopp på grunn av sosial dumping. Nå er sosial dumping mest utbredt i byggebransjen, verftsbransjen, renhold... hvor arbeidsgiverne tar i bruk de fleste triks for å kunne betale de innleide arbeiderne minst mulig.

Å gud bedre meg. Tror du flertallet av menn kjenner seg igjen i påstander om at der er skyldige i krig? I løpet av hele mitt liv har jeg aldri skutt skarpt mot et annet levende vesen, derfor lever jeg i en helt annen verden enn den menn blir beskyldt for å være destruktive i.

Her understreker du bare et vesentlig poeng som er årsaken til at menn klandres for alt mulig rart av kvinner. Dere bruker dere selv som eksempler og tilegner dere selv deres verdier, følelser og menneskelige attributter som representant for kvinner i en generaliserende diskusjon mens menn bare er en tom statistikk som kan tilegnes hva enn dere føler for å tilegne oss. Jeg sier det igjen, det er kvinner som er det urettferdige, selvforherligende, sexistiske kjønn som aldri tar ansvar for noe som helst, og at dette ikke er fredsskapende kvaliteter.

Endret av KajsaSueReturns
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kvinner vil heller ligge med en advokat enn rørlegger.

Vi menn bryr oss ikke (i like stor grad). Derfor bør kvinner overta håndverkerjobben og kjøpe Blåkleder og la menn få de såkalte høystatus akademiker jobbene.

Da vil vi få likestilling på byggeplassene og (flere) menn får sjangs. :nigo::humpe:

Stemmer det, men det har ikke kvinnene lyst til.

De har heller lyst til å overta alle studieplassene for å bli advokat selv, og heller slåss med 100 andre kvinner om den eneste mannlige advokaten som er igjen.

Kanskje vi må begynne å åpne for flerkoneri!

1 mannlig advokat + hans 50 høyt utdannede koner.

:fnise::fnise:

Anonymous poster hash: 29948...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...