Gå til innhold

Andelen menn i høyere utdanning øker mer enn hos kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så bra, nå får vi kvinner endelig fred fra menn som mener seg diskriminert i skolesystemet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de har måtte jobbet og salve for en kvinne som slapper av hjemme

Anonymous poster hash: ddf9e...2c8

Du har ikke fullført historietimene på barneskolenivå ser jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, nå får vi kvinner endelig fred fra menn som mener seg diskriminert i skolesystemet :)

Og hvorfor skulle dere det når det faktisk forekommer omfattende diskriminering i skolesystemet? Leverer du en oppgave med guttenavn, får denne oppgaven i snitt 15-20% lavere karakter enn hvis du hadde levert samme oppgave underskrevet med et jentenavn. I tillegg får jenter ekstrapoeng på 139 studier, mens menn får ekstrapoeng på hele to studier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting kan vi konkludere med, en mann som studerer får tilgang til mye forskjellig studine-mus. :fnise:

60% jenter fortsatt ja. Er vel noen titusen fler jenter enn gutter.

Skjønner ikke at alle jentene gidder.



Anonymous poster hash: 29948...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin selvmotsigelse du. Først skriver du at kvinner ikke hadde anledning til og jobbe, også i neste setning skriver du om hvor mye og hardt kvinner jobbet....

Anonymous poster hash: ddf9e...2c8

Jeg ser ikke selvmotsigelsen. At kvinner kunne tenkt seg å jobbe med litt av hvert, betyr ikke at de ikke har jobbet, det betyr at de godt kunne tenkt seg å ha muligheten til å jobbe med noe annet. Det kunne sikkert mange menn også, men det er en annen sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting kan vi konkludere med, en mann som studerer får tilgang til mye forskjellig studine-mus. :fnise:

60% jenter fortsatt ja. Er vel noen titusen fler jenter enn gutter.

Skjønner ikke at alle jentene gidder.

Anonymous poster hash: 29948...e6c

Hvorfor tror du det?

Anonymous poster hash: 56cbb...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror du det?

Anonymous poster hash: 56cbb...ff5

Fordi jeg studerer selv og ser det overalt.

Det er mange tusen fler jenter som studerer enn gutter, og jentene synes det er så status med studier, liksom noe man "må" gjøre i livet, og drømmer om en kjekk student-gutt.

Så de få gutta som er der, og ser bra ut, får ganske mange jenter hver.

Anonymous poster hash: 29948...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg studerer selv og ser det overalt.

Det er mange tusen fler jenter som studerer enn gutter, og jentene synes det er så status med studier, liksom noe man "må" gjøre i livet, og drømmer om en kjekk student-gutt.

Så de få gutta som er der, og ser bra ut, får ganske mange jenter hver.

Anonymous poster hash: 29948...e6c

Så du tror ikke de studerer for å få seg en utdannelse?

Anonymous poster hash: 56cbb...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe poeng der, bare mas om millimeterrettferdighet.

Niks.

Når man snakker om likestilt arbeidsliv så snakker man i praksis om minst 40% kvinneandel i styrer og høystatusjobber, og that's it. At over 90% av bønder, fiskere, håndverkere og andre "sliter-yrker" er menn, det overses.

Så der har du poenget ditt, med teskje. Nå kan du trolle videre en annen plass, adjø.

Anonymous poster hash: c485d...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke selvmotsigelsen. At kvinner kunne tenkt seg å jobbe med litt av hvert, betyr ikke at de ikke har jobbet, det betyr at de godt kunne tenkt seg å ha muligheten til å jobbe med noe annet. Det kunne sikkert mange menn også, men det er en annen sak.

Det samme tenkte jeg.. og så heller ikke selvmotsigelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skulle dere det når det faktisk forekommer omfattende diskriminering i skolesystemet? Leverer du en oppgave med guttenavn, får denne oppgaven i snitt 15-20% lavere karakter enn hvis du hadde levert samme oppgave underskrevet med et jentenavn. I tillegg får jenter ekstrapoeng på 139 studier, mens menn får ekstrapoeng på hele to studier.

Drøy påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe bevis for påstanden din, om at gutter får dårligere karakter? Jeg har studert i flere år, på forskjellige studier. Og mitt inntrykk er at de få guttene som var der, gjorde det veldig bra. Og følte ikke de måtte jobbe så hardt for å gjøre det bra. Var ikke noe lettere for meg, enn for de.

Og prat om lavtlønna yrker som vi kvinner må ta, nå er de fleste kvinner innen helse, og tjener dårlig. Mye dårligere enn elektrikere, snekkere, rørleggere osv. Jeg er selv vernepleier, med 2 år ekstra utdannelse. Og tjener mye mindre enn menn med fagbrev.

Og selvfølgelig blir det en liten økning av menn, men det blir det jo av kvinner og. Unge nå til dags synes det er mye viktigere med høyere utdannelse.



Anonymous poster hash: d42b9...411
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe bevis for påstanden din, om at gutter får dårligere karakter? Jeg har studert i flere år, på forskjellige studier. Og mitt inntrykk er at de få guttene som var der, gjorde det veldig bra. Og følte ikke de måtte jobbe så hardt for å gjøre det bra. Var ikke noe lettere for meg, enn for de.

Og prat om lavtlønna yrker som vi kvinner må ta, nå er de fleste kvinner innen helse, og tjener dårlig. Mye dårligere enn elektrikere, snekkere, rørleggere osv. Jeg er selv vernepleier, med 2 år ekstra utdannelse. Og tjener mye mindre enn menn med fagbrev.

Og selvfølgelig blir det en liten økning av menn, men det blir det jo av kvinner og. Unge nå til dags synes det er mye viktigere med høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: d42b9...411

Det er en myte at håndverkere tjener bedre enn sykepleiere.

Ifølge utdanning.no så stjener en sykepleier i snitt 450.000,-, sammenlignet med en tømrer (som har fagbrev) som i snitt tjener 410.000,-, eller en rørlegger som har 430.000,-.

Anonymous poster hash: c485d...5a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja bare dere. Etter årtusen med undertrykking av menn er det på tide at kvinnene tar seg av tunge, farlige, skottene og lavtbetalte yrker.

Anonymous poster hash: ddf9e...2c8

Hahaha. Skjønner at du troller, men alikevel, til unge mennesker som dumper innom her: Det anonym over her skriver stemmer selvfølgelig ikke. Det at menn generelt har tatt seg av de tunge yrkene betyr ikke at de er undertrykt av kvinner. :laugh:

De er blitt sendt ut i krig for å dø, de har måtte jobbet og salve for en kvinne som slapper av hjemme, de har mått stå til annsvar for forbrytelser som deres koner har gjordt. og de har i alle tider blitt spottet og rakket ned på.

Anonymous poster hash: ddf9e...2c8

Hvem startet krigene? Og hvem sendte menn ut i krigen for å dø? - Dessverre andre menn.

Kvinnen "slappet ikke av" hjemme. Har du ikke hatt historie på skolen? Under 1.verdenskrig for eksempel holdt kvinnene fortet. De tok over jobbene som menn hadde hatt, passet unger, og sikret samfunnets eksistens mens mennenen var i krig.

Og at menn må stå til ansvar for forbrytelser kona har gjort,stemmer ikke alltid. Mer vanlig (i eldre tider) var det vel å kaste kona på bålet, låse henne inn på psykriatisk instustsjon eller late som hun tilfeldigvis "bare forsvant en dag"...

Det er ikke menn som opp gjennom tidene har blitt rakket ned på. Skjerpings! Dette er noe alle vet.

Legger til at statusen til menn er en annen i dag. I år 2014. Menn står svakere enn de har gjort før, men det var bare fordi de sto så innmari høyt før, nå er det mer jevnt mellom menn og kvinner i den vestlige verden. Mener også at skolen ikke er helt tilpassa gutter i dag og at dette burde gjøres noe med umiddelbart. Summa sumarum er jeg generelt er for likestilling, men ikke til det ekstreme. Mener at menn kan bytte hjul på bilen og kvinnen tørke støv hvis det fysisk er best.

Anonymous poster hash: d7f37...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Skjønner at du troller, men alikevel, til unge mennesker som dumper innom her: Det anonym over her skriver stemmer selvfølgelig ikke. Det at menn generelt har tatt seg av de tunge yrkene betyr ikke at de er undertrykt av kvinner. :laugh:

Hvem startet krigene? Og hvem sendte menn ut i krigen for å dø? - Dessverre andre menn.

Anonymous poster hash: d7f37...4fd

Man kan alltids argumentere for at kriger startes av menn, men det er fortsatt menn som settes inn til å forsvare kvinner og menn fra (de andre) mennene.

Anonymous poster hash: c485d...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om mange har blitt fortalt at gutter sakker akterut i skolen. Viser det seg at veksten blant gutter er høyere enn hos jenter. Muligens fordi de også begynner å se viktigheten i det. Og at dette dessverre er eneste måten til suksess i dagens samfunn, om du ikke blir grunder.

http://www.ssb.no/utdanning/statistikker/utuvh

Anonymous poster hash: 9c9d3...e1f

Dette er et spark til blant annet feministene som tror at det kun er samfunn og kultur som globalt har plassert menn i samfunnets ledende posisjoner i 99,99 prosent av menneskehetens historie. Biologi, noen?

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er et spark til blant annet feministene som tror at det kun er samfunn og kultur som globalt har plassert menn i samfunnets ledende posisjoner i 99,99 prosent av menneskehetens historie. Biologi, noen?

Det er i alle fall viktig å merke seg det at selv om noen få menn har ledet et samfunn. Så betyr ikke det at alle med noen mellom beina har noe bedre liv. Om man ser på historien er det nesten ingen av den mannlige befolkningen som kunne ta seg noen utdannelse eller hadde forskjellige liv fra den kvinnelige befolkningen. Både menn og kvinner arbeidde i industrien, på gård og ellers. Det er derfor ingen gamle damer sier de følte seg diskriminerte, det er fordi de ikke hadde noen grunn til det. Fordi de kunne ikke helt se hvordan.

Anonymous poster hash: 9c9d3...e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall viktig å merke seg det at selv om noen få menn har ledet et samfunn. Så betyr ikke det at alle med noen mellom beina har noe bedre liv. Om man ser på historien er det nesten ingen av den mannlige befolkningen som kunne ta seg noen utdannelse eller hadde forskjellige liv fra den kvinnelige befolkningen. Både menn og kvinner arbeidde i industrien, på gård og ellers. Det er derfor ingen gamle damer sier de følte seg diskriminerte, det er fordi de ikke hadde noen grunn til det. Fordi de kunne ikke helt se hvordan.

Anonymous poster hash: 9c9d3...e1f

Det er ikke bare i form av overklasse at menn har hatt de ledende posisjonene i samfunnet gjennom 99,99 prosent av menneskehetens historie. Menns ledende posisjon forplantet seg også ned gjennom hele systemet, også før det i hele tatt var noe system, helt ned til forholdet mellom mann og kvinne.

Men du aner ikke hvor glad ditt kritiske tilsvar gjorde meg. Hadde jeg kunnet gitt deg uendelig pluss hadde jeg gjort det, men du fikk i hvert fall det ene jeg kan gi.

Du tar opp et særdeles viktig poeng. Nemlig at virkeligheten fortoner seg svært annerledes for de nedre klasser enn for sosialistene fra de øvre klasser som skal redde verden uten en gang å ha opplevd den. Hva erfarer vel de av globaliseringen og multikulturalismen de påtvinger den norske arbeiderklassen?

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et spark til blant annet feministene som tror at det kun er samfunn og kultur som globalt har plassert menn i samfunnets ledende posisjoner i 99,99 prosent av menneskehetens historie. Biologi, noen?

Biologi?

Anonymous poster hash: 56cbb...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...