Gå til innhold

Hatsang om tynne jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare Meghan som synger sånt, men også Nicki Minaj med "fuck those skinny bitches in the club" og masse tull.

Er så lei av det rumpehystreriet og bitchblikk om man har tightgap eller er tynnere enn resten ute på byen. Kan ikke folk bare gi seg og si at det er greit å være fyldig samtidig som det er greit å være tynn? -_-

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Er hele gjengen aldeles drenert for skyggen av selvfølelse?

Klarer ikke se at en poptekst eller to skal få den ene eller andre gruppen til å gå gråtende rett i kjellern.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Er hele gjengen aldeles drenert for skyggen av selvfølelse?

Klarer ikke se at en poptekst eller to skal få den ene eller andre gruppen til å gå gråtende rett i kjellern.

Nå er det vel kanskje ikke sånn at folk sitter og bærer seg og gråter over dette. Men når det blir opprettet en tråd om temaet er det vel ikke noe problem å ha en mening om sangen og uttrykke den, uten at den meningen er noe som preger deg i hverdagen? Jeg har meninger om haugevis av trivielle ting, som jeg fint kan uttrykke hvis temaet blir bragt opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah takk! Trodde jeg var den eneste som reagerte. Greit nok at hun vil støtte fat bitches, men det betyr ikke at hun må henge ut oss tynne likevel. Det irriterer meg. Hun synger om at moren hennes sa hun skulle elske seg selv for den kroppen hun har - gjelder det bare de som er tjukke da?

Anonymous poster hash: 864b8...f0d

Nettop det er dobbeltmoralen jeg ofte ser i mange av damebladene: På den ene siden bli man oppfordet til å elske kroppen sin uansett hvor tynn eller tykk man er. På den annen side får man høre at man ikke er en ekte kvinne hvis man er under størrelse 40..

Anonymous poster hash: f8c71...2b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Hvorfor synge om kropp i det hele tatt egentlig? Er så lei av at alt skal handle om kropp hele tiden, uansett størrelse.

Og at det er kvinner som i stor grad er med på å opprettholde dette kroppsfokuset er bare trist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djiis.. er så dritt lei av tynne jenter som hele tiden drar "hadde det vært en tykk kvinne så hadde alle reagert" kortet..

Slik mediafokuset har vært de siste årene(hva angår kropp) så synes jeg det er supert at det nå fokuseres på "sunn" kropp. At det til tider blir frontet av kvinner som mange virker å mene har et par kilo ekstra synes jeg er greit. De bruker en motvekt på det underernærte "idolet".

JA, jeg synes at det skal legges til rette for at alle skal være komfortabel i egen kropp, tynn som tykk, lav som høy. Men nå er det nå en gang slik at vi i tiår har hatt dette bildet av tynne jenter som et symbol på perfeksjon. At det er kvinner som nå fører motkamp synes jeg bare er greit.

Er selv tynn, men lar meg ikke provosere av sangtekster.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på dette som mobbing av tynne.

For meg ser det ut som en reaksjon til de idealene vi ser i blader. Greit nok at man kan være tynn, men jeg tror dette er heller et angrep på alle bilder av tynne, perfekte jenter vi får kastet etter oss overalt. Altså, det er ikke den normale tynne personen, det er det idealet syltynn som blir angrepet.

Så har hun jo et poeng med at mange jenter faktisk tror de er tjukke eller har store legger eller andre rare ting. Mye på grunn av slike ideal.

Endret av ord deling
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg er ikke TS btw).

Men ja, det er jeg og. Ble vel i litt heat of the moment, for jeg syns det er dårlig gjort at en sang som hetser tynne jenter, og kaller oss Skinny Bitches skal bli så populær uten at noen reagerer, men med en gang jeg snur på det, og sier "fat bitches" så er det noen som reagerer. Men det er altså ikke en holdning jeg har :)

Anonymous poster hash: 864b8...f0d

Men det er en årsak til det. Det finnes industrier som selger slankeprodukter- og piller, treningsutstyr som skal gi stor vektnedgang, store deler av befolkningen har komplekser for kroppen sin, flere sliter med spiseforstyrrelser, etc, etc.

Altså, "alle" vil være tynnere, og det å være tynn\slank sees på som optimalt, ergo reagerer det ikke når en slank\tynn kropp får kritikk. Det er ikke rart i det hele tatt.

Jeg er selv tynn\slank og er fornøyd med kroppen min, jeg bruker mye tid på å forsvare de som er overvektig, ettersom jeg syns de får mye kritikk og hets. Det gjør vondt inni meg at folk kommer med stygge bemerkninger om folk som er overvektige. Men, jeg må innrømme at jeg blir oppgitt og lei meg når de som er overvektige kritiserer, nærmest mobber folk som er tynne. Her en dag var det en overvektig jente på facebook som snakket nedlatende om tynne\slanke kvinne, om at menn foretrakk store rumper og at det er ingen som er interessert i bein. Det syns jeg var leit å lese. Hvorfor må en absolutt rakke ned på andre?

Anonymous poster hash: ce26e...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger songen og den har eit fin bodskap!

Er det fordi du er tjukk du liker sangen? No I'm just playing

Så da er vel spørsmålet mitt greit, fordi jeg la til "jeg bare kødda"?

Anonymous poster hash: c90eb...8ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å høre halve sangen engang. Og teksten er et makkverk. Budskapet er i utgangspunktet alt annet enn kontroversielt: Gi faen i kroppidealene reklamebransjen og media skaper og være fornøyd med deg selv.

Men så kommer det: Vær fornøyd med deg selv med mindre du er tynn. For gutta vil ha litt å ta i, så dere som er tynne, er mindre verd. Jeg skulle ønske jeg kunne tatt dette som satire, men alt tyder på at det ikke er det.

Jeg kan nesten tilgi henne fordi hun bare er 20, men Kate Bush laget Wuthering Heights da hun var 19. Forresten, henne kan vi vel ikke ta alvorlig lenger siden hun var altfor slank og ikke all about that bass.

(Det har kommet over 20 innlegg jeg ikke har lest siden jeg begynte å skrive på mitt, så unnskyld at jeg ikke er oppdatert i diskusjonen.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet jeg ass....nå er jeg en medium sized bitch da men man får jo stadig prakket på seg at det er om å gjøre å være mest mulig tynn, at da er du perfekt, at man skal være en silikon barbie for å bli likt.

Er så schizofrent av kvinner å sutre over vekta,så sutre over toppbloggere som er tynne og som disser feite og sutre over en sanger....sutrelandet Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Er det fordi du er tjukk du liker sangen? No I'm just playing

Så da er vel spørsmålet mitt greit, fordi jeg la til "jeg bare kødda"?

Anonymous poster hash: c90eb...8ed

Eg digger songen og den har eit fint bodskap. Skal eg gjenta meg til det kjedsomlige? Om eg er tjukk er ravande likegyldig! Eg liker songen! Og musikkvideoen (heiter det det lenger?) er mykje betre enn puppe, lår og rumpe i fri dressur.

Eg digger songen og den har eit fint bodkskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet jeg ass....nå er jeg en medium sized bitch da men man får jo stadig prakket på seg at det er om å gjøre å være mest mulig tynn, at da er du perfekt, at man skal være en silikon barbie for å bli likt.

Er så schizofrent av kvinner å sutre over vekta,så sutre over toppbloggere som er tynne og som disser feite og sutre over en sanger....sutrelandet Norge.

Er det ikke nettopp det du gjør nå? Du sutrer over at man stadig får prakket på seg at det er om å gjøre å være mest mulig tynn, samtidig sier du at det er så schizofrent av kvinner og sutre over toppbloggere som er tynne og så videre?

Til temaet:

Jeg syns det er unødvendig og forherlige en kroppstype ovenfor en annen, uansett hvordan kroppstype det gjelder. Hadde likt det bedre om det kun handlet om at alle er fine som de er, uansett kropp. Fikk forresten med meg at det muligens var tull, men vet ikke helt hvor seriøst det var ment.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Jeg ser ikke problemet jeg ass....nå er jeg en medium sized bitch da men man får jo stadig prakket på seg at det er om å gjøre å være mest mulig tynn, at da er du perfekt, at man skal være en silikon barbie for å bli likt.

Er så schizofrent av kvinner å sutre over vekta,så sutre over toppbloggere som er tynne og som disser feite og sutre over en sanger....sutrelandet Norge.

http://no.wikipedia.org/wiki/Schizofreni Sikkert greit for deg å lese deg opp litt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synge om kropp i det hele tatt egentlig? Er så lei av at alt skal handle om kropp hele tiden, uansett størrelse.

Og at det er kvinner som i stor grad er med på å opprettholde dette kroppsfokuset er bare trist.

Helt enig! Jeg kommer ikke på en eneste sang jeg virkelig liker som primært handler om kropp. Bortsett fra muligens I Want You (She’s so Heavy) av John Lennon. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg heller ikke.

Hva mente du med spørsmålet ditt da? Og dere som plusset det, hva mener dere?

Anonymous poster hash: 09708...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med spørsmålet ditt da? Og dere som plusset det, hva mener dere?

Anonymous poster hash: 09708...7b6

Vi mener det vi mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...