Gå til innhold

Ny folkeavstemming i Sveits om å begrense innvandring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folkeavstemninger blir en provokasjon når resultatet av dem, tvinger Sveits til å bryte med de forpliktende avtaler og konvensjoner landet har skrevet under med EU, andre land og internasjonale organisasjoner. Noe som igjen fort kan føre til at EU naturlig nok foretar straffereaksjoner mot Sveits.

Det kan bli spennende. Så vidt jeg forstår, så er ikke sveitsiske folkeavstemninger kun veiledende. De forplikter regjeringen til handling. Sveitserne kan faktisk få endringer i grunnloven gjennom folkeavstemning med 2/3 flertall, og den formuleringen av en lov som det blir stemt over kan ikke endres av nasjonalforsamlingen etter avstemningen, dersom den blir vedtatt. Mao, SVÆRT spennende. Og jeg kan godt forstå at sveitsiske politikere svetter litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva er vitsen og formålet med å bytte ut befolkningen med andre folkeslag egentlig?

Vi blir ikke byttet ut, når vi ikke føder nok barn blir vi utslettet uansett innvandring eller ikke.

Anonymous poster hash: ed8ce...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ikke byttet ut, når vi ikke føder nok barn blir vi utslettet uansett innvandring eller ikke.

Anonymous poster hash: ed8ce...2fd

Problemet er vel at jorden er overbefolket, å gi plass til befolkning fra områder med sterk overbefolkning gjør bare situasjonen verre og vil før eller siden føre til alvorlige problemer også i Sveits ( i følge partiet)

Anonymous poster hash: 36133...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits er absolutt et land jeg kommer til å vurdere å flytte til når Malmø-tilstandene når Norge.



Anonymous poster hash: 75e55...7ae
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits er absolutt et land jeg kommer til å vurdere å flytte til når Malmø-tilstandene når Norge.

Anonymous poster hash: 75e55...7ae

Spørs om de slipper deg inn, da. De planlegger å stramme inn innvandringslovene ganske kraftig. Også for europeere. Og vi er jo ikke medlemmer av EU engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Sveits i dette... Er nok innvandrere her nå, vi burde ta vare på de som allerede er kommet, istedet for å presse inn hver eneste en og det første de gjør er jo å utnytte Nav...

Tro dog ikke at jeg er rasist... Har hatt mange utlendinger opp i gjennom åra(låra hehe) Er så tolerant at jeg kjenner det ennå... Men hos meg har de bare fått 'midlertidig' oppholdstillatelse, hehe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs om de slipper deg inn, da. De planlegger å stramme inn innvandringslovene ganske kraftig. Også for europeere. Og vi er jo ikke medlemmer av EU engang.

Du slipper inn om du skal studere eller får jobb. Jeg tror den første avstemningen var å hindre at folk fra feks Romania reiser til Sveits av helt andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...