Gå til innhold

Til dere som forsvarer muslimer, uansett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk også vondt i hjerterota i dag. Av å se at de skar hodet av en journalist og postet det på Youtube.

Anonymous poster hash: 701c0...460

Var det alle verdens muslimer som gjorde dette kollektivt, eller var det et medlem av en av verdens verste terrororganisasjoner? Selv ikke Al-Quaida vil vedkjenne seg disse folkene, fordi de er for ekstreme. Og du omtaler dem som om de på noe slags vis var representative for muslimer over hele verden. Det er temmelig tåpelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det alle verdens muslimer som gjorde dette kollektivt, eller var det et medlem av en av verdens verste terrororganisasjoner? Selv ikke Al-Quaida vil vedkjenne seg disse folkene, fordi de er for ekstreme. Og du omtaler dem som om de på noe slags vis var representative for muslimer over hele verden. Det er temmelig tåpelig.

Har du sett hvor store områder de er i ferd med å ta? Småtteri?

Jeg sier ikke at de representerer alle muslimer, men jeg vil høre fra de muslimene som ikke roper og skriker høyt om hvor forkastelig dette er! De holder kjeft, fordi de ikke vil bli sett på som DÅRLIGE muslimer! Ifølge islam er man altså en dårlig muslim om man ikke mener dette er greit.

Og mens de sitter der og tvinner tommeltotter forsvinner barna deres i de radikales hender hvor de blir hjernevasket.

Kom ikke her og si at antall unge som blir rekruttert er lavt og ikke "farlig". De er MANGE, de er ikke sjult for verden heller de er over alt. På Twitter, facebook, youtube og ikke minst på Instagram (der blir de ikke sensurert).

Ikke isforstå meg, jeg blir LYKKELIG når jeg hører muslimer som står opp og sier imot radikale (slik som Abid Raja og han fra Frp… husker ikke navnet), men jeg har døtre som skal vokse opp og leve i dette landet. Det er skummel å se hva som skjer. Se på de kristne i Irak!

Anonymous poster hash: 701c0...460

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvorfor muslimer bor her når de syns alle som ikke er muslimer er så fæle.. det er jo bare å flytte til et muslimsk land hvis det er så fælt. Kanskje noen muslimer kan svare?



Anonymous poster hash: f0999...593
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist å lese all hat her. Jeg er selv muslim, men dårlig er jeg ikke, ei heller mine venner og familie som er muslimer.

Jeg kom til Norge som 4 åring, jeg gikk i bhg, skole og studerte hardt på høgskolen for å komme i mål. Jeg jobber, betaler skatt, er lojal, stjeler ikke, dreper ikke og gjør ingenting som kan skade andre. Likevel blir jeg sett på som syndebukken. Jo, i Irak skjer det mye rart, og det ISIL driver med har ført til at slektningene våres har mistet nære venner, familie, hus, eiendeler , frihet osv. Før du tenker på de gærne muslimene, tenk at det ISIL driver med påvirker oss muslimer først og fremst. I Irak har mange hundre blitt halshugget bare fordi de er shia muslimer. ISIL er en gruppe med terrorister som ikke eier noe form for kunnskap om islam eller religion generelt, de har blitt hjernevasket og de fleste blir medlemmer for å få store pengesummer.

Anonymous poster hash: bb01c...91e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer også på hvorfor muslimer bor her når de syns alle som ikke er muslimer er så fæle.. det er jo bare å flytte til et muslimsk land hvis det er så fælt. Kanskje noen muslimer kan svare?

Anonymous poster hash: f0999...593

Det er jo ekstremt få muslimer i Norge som synes "ikkemuslimer" er fæle. Det er kanskje en av hundre, og de det er snakk om er sansynligvis ikke på KG ;) De aller fleste som flykter til Norge pga krig og uroligheter i hjemlandet synes Norge er et godt og fredelig land og er takknemlige for å bo her.

Ofte er radikale islamister født og oppvokst i Norge av arbeidsinnvandrere fra 70-tallet.

De snur ryggen til sin famile, sine venner og til sitt land, og jeg er helt enig i at de snarest burde flytte til et muslimsk land...

På mandag blir det en demonstrasjon i Oslo mot IS og radikale islamister i Norge, satt i stand av muslimene selv. Islams råd og mange moskeer støtter demonstrasjonen og oppfordrer alle til å stille. Flott at dette skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har jo et poeng. Islam fremstår ikke akkurat som positivt med tanke på et lands demokratiske frihet og/eller fred. Enten har man halvdemokratiske ustabile regimer, hvor man har borgerkrig/krig mellom stater, eller så er det et diktaturlignende styresett hvor store deler av befolkningen er fratatt rettigheter. Et eksempel er jo Saudi-Arabia, hvor kvinner ikke får kjøre bil.

Anonymous poster hash: 2cd56...479

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har jo et poeng. Islam fremstår ikke akkurat som positivt med tanke på et lands demokratiske frihet og/eller fred. Enten har man halvdemokratiske ustabile regimer, hvor man har borgerkrig/krig mellom stater, eller så er det et diktaturlignende styresett hvor store deler av befolkningen er fratatt rettigheter. Et eksempel er jo Saudi-Arabia, hvor kvinner ikke får kjøre bil.

Anonymous poster hash: 2cd56...479

Jeg syns ikke akkurat at Saudi-Arabia er noe godt eksempel på et muslimsk land. Saudierne er salafister, og de dyrker den strengeste varianten av islam.

Jeg har overhodet ikke noe til overs for religion, og særlig ikke religion som inkorporeres i staten som et grunnlag for styret. Men det fins da vitterlig muslimske land som har unngått å falle i den fella. Tyrkia, for eksempel. De har hatt tett på 100 år som en sekulær stat, siden Kemal Atatürk ble den første presidenten.

Det samme kan man si om Egypt og Marokko. Og de som er litt bedre bevandret enn meg, kan sikkert forlenge listen. Det at en region er muslimsk er ikke automatisk ensbetydende med at alle land der er enten diktaturer eller styrt av presteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket muslimsk land var det som har fred, ingen krig, ingen fare for den valige borger uansett tro igjen? Jeg har sikkert hørt dere si det før men jeg husker ikke…...

Og hvorfor har muslimene kommet til Norge igjen? Jeg har nok glemt det også, for de er jo fredelige folk, så krig og forfølgelse kan det jo ikke være…..

Enlighten me please!

Anonymous poster hash: 701c0...460

Hva mener du med "uansett"?

Tror du det er slik det fungerer?

Eller er det slik du fungerer, når du "har valgt en side"?

For i tilfelle er det en ganske uintelligent tilnærming...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor har muslimene kommet til Norge igjen? Jeg har nok glemt det også, for de er jo fredelige folk, så krig og forfølgelse kan det jo ikke være…..

Enlighten me please!

Anonymous poster hash: 701c0...460

Du har nok rett i akkurat det.

Krig og forfølgelse er nok garantert ikke grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke akkurat at Saudi-Arabia er noe godt eksempel på et muslimsk land. Saudierne er salafister, og de dyrker den strengeste varianten av islam.

Jeg har overhodet ikke noe til overs for religion, og særlig ikke religion som inkorporeres i staten som et grunnlag for styret. Men det fins da vitterlig muslimske land som har unngått å falle i den fella. Tyrkia, for eksempel. De har hatt tett på 100 år som en sekulær stat, siden Kemal Atatürk ble den første presidenten.

Det samme kan man si om Egypt og Marokko. Og de som er litt bedre bevandret enn meg, kan sikkert forlenge listen. Det at en region er muslimsk er ikke automatisk ensbetydende med at alle land der er enten diktaturer eller styrt av presteskapet.

Egypt er også et eksempel på et halvdemokratisk ustabilt regime. Eneste eksempelet jeg kommer på med en stat som nogenlunde fungerer er sekulære Tyrkia ja. Men har hørt noen rykter om at det under Erdogan får feil veg, også her.

Anonymous poster hash: 2cd56...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egypt er også et eksempel på et halvdemokratisk ustabilt regime. Eneste eksempelet jeg kommer på med en stat som nogenlunde fungerer er sekulære Tyrkia ja. Men har hørt noen rykter om at det under Erdogan får feil veg, også her.

Anonymous poster hash: 2cd56...479

Det er jeg fullstendig enig i at det gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke muslimer uansett, men jeg har ett: Bosnia. Krig har det vært pga kristne som forsøkte på etnisk rensing. Ellers et fredelig land med muslimer :)

Anonymous poster hash: c97da...25b

Nok en muslimelsker som bortforklarer muslimenes nedrige rolle. I virkeligheten så dreide Jugoslavia seg om multikulturalismens feiling. Jugoslavia dreide seg om en multikulturalistisk feilet stat hvor muslimene ikke klarte å hevde seg når den multikulturalistiske dritten traff vifta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en muslimelsker som bortforklarer muslimenes nedrige rolle. I virkeligheten så dreide Jugoslavia seg om multikulturalismens feiling. Jugoslavia dreide seg om en multikulturalistisk feilet stat hvor muslimene ikke klarte å hevde seg når den multikulturalistiske dritten traff vifta.

Right...... Så det var muslimenes feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Right...... Så det var muslimenes feil?

Det var ikke det jeg skrev. Ikke i nærheten en gang.

Nøyaktig hva er det du ikke forstår med uttrykket «multikulturalismens feiling» og «multikulturalistisk feilet stat»? Jeg mente/mener det var/er multikulturalismens feil. Jugoslavia dreide seg om en multikulturalistisk feilet stat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg skrev. Ikke i nærheten en gang.

Nøyaktig hva er det du ikke forstår med uttrykket «multikulturalismens feiling» og «multikulturalistisk feilet stat»? Jeg mente/mener det var/er multikulturalismens feil. Jugoslavia dreide seg om en multikulturalistisk feilet stat.

Strengt tatt var den vel ikke så mye multikulturalistisk at det gjorde noe. Den var et diktatur der det var svært straffbart å fremstå med noen kulturelt betinget agenda. Alle østblokkens diktaturer har hatt det ganske tøft pga omtrent den samme dynamikken som rev Jugoslavia i biter. De som mer enn noen annen var drivende krefter i den prosessen i Jugoslavia, var serbiske nasjonalister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var et diktatur der det var svært straffbart å fremstå med noen kulturelt betinget agenda.

Hvilket var det eneste som holdt dem sammen som et samfunn.

Når diktaturets makt forsvant, forsvant også limet som holdt det multikulturalistiske samfunnet sammen som et samfunn. Med andre ord mangler multikulturalismen det essensielle samfunnslimet som holder samfunn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interessant at man trekker konklusjonen at fordi det ikke finnes (mange) eksempler på fredelige, islamske stater, så betyr det at muslimer ikke kan leve i fredelige samfunn. Mitt inntrykk er at alle de muslimene jeg kjenner er glad for å bo i Norge, er glad i demokratiet og lever i Norge på samme premisser som jeg gjør. Mange av dem har da også flyktet fra netopp de undertrykkende regimene det er snakk om her, og selv om en viss Hussain (eller hva han nå kaller seg) sier noe annet, så kan jeg ikke helt se hvordan han (eller noen andre) kan hevde at han har flertallet bak seg?



Anonymous poster hash: cee95...193
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...