Gå til innhold

politihund som bet jente


småsei

Anbefalte innlegg

Denne saken opptar og provoserer meg voldsomt!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nekter-aa-avlive-politihund-som-skambet-naomi-7/a/10131190/

Her har du en hund som aldri har vist tegn til å være aggressiv. Som reagerer som den er opptrent til. Dette dyret er trent opp av politiet til å bidra til og beskytte oss alle. Samfunnet har betalt 100 tusenvis av kroner for opptrening av denne hunden.

På grunn av denne ulykken så forlanger foreldrene hunden avlivet. De påstår det er for sikkerhetens skyld men politimannen har sagt seg villig til å flytte bort fra dette nabolaget noe som er mer enn ett generøst tilbud da det var ungen som tok seg inn på politimannen eiendom. Dette er ingenting annet enn ett HEVNønske fra familien. Jeg håper politimannen går rettens vei og vinner. Å skulle han tape så håper jeg denne familien får ett erstatningskrav på en sum som dekker innkjøp og opptrening av ny hund til samfunnet.

Endret av småsei
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns hunden skulle vært avlivet, på lik linje med andre hunder som angriper og biter barn helt uprovosert. Har du ikke kontroll på hunden din så er dette resultatet. Tenk om det var deg den skambet? Mens du lå med brukket rygg på bakken og var den som ble lett etter i en leiteaksjon? Det kunne like godt vært scenariet.

Til sammenligning så ble denne hunden som bet tre barn i langt mildere grad enn den du omtaler besluttet avlivet. Likhet for loven, også for politihunder. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/her-gaar-hunden-til-angrep-bet-tre-barn/a/10130045/



Anonymous poster hash: 4ccd6...a79
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken opptar og provoserer meg voldsomt!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nekter-aa-avlive-politihund-som-skambet-naomi-7/a/10131190/

Her har du en hund som aldri har vist tegn til å være aggressiv. Som reagerer som den er opptrent til. Dette dyret er trent opp av politiet til å bidra til og beskytte oss alle. Samfunnet har betalt 100 tusenvis av kroner for opptrening av denne hunden.

På grunn av denne ulykken så forlanger foreldrene hunden avlivet. De påstår det er for sikkerhetens skyld men politimannen har sagt seg villig til å flytte bort fra dette nabolaget noe som er mer enn ett generøst tilbud da det var ungen som tok seg inn på politimannen eiendom. Dette er ingenting annet enn ett HEVNønske fra familien. Jeg håper politimannen går rettens vei og vinner. Å skulle han tape så håper jeg denne familien får ett erstatningskrav på en sum som dekker innkjøp og opptrening av ny hund til samfunnet.

Helt enig med deg!

Anonymous poster hash: 68b5f...c6d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i utgangspunktet i mot at hunder som angriper/biter mennesker eller andre hunder skal avlives. Denne saken dreier seg imidlertid om en hund som er opplært til det den gjorde, dette var ikke uprovosert (noe det faktisk veeeeeldig sjelden er med hunder), og her var det faktisk barnet som var på hundens eiendom. Det som provoserer meg er foreldres mangel på ansvar. Omtrent fra ungen er født skal alle andre ta ansvar for den! Bilistene som kjører i gaten må kjøre forsiktig for barn må jo få leke alene i gaten?? Og skolene som plutselig sitter igjen med alt av det som en gang var foreldrenes ansvar. Som forelder kan man ikke bare slippe ungene sine ut og la alle andre passe på dem. Hva med at disse foreldrene tar litt selvkritikk? Jeg har en hund som ikke er begeistret for ukjente mennesker, og han er derfor alltid i bånd, og vi passer på ham som hauker. Han er aldri alene ute i hagen, men må jeg virkelig passe på alle nabolagets unger slik at de ikke går inn på MIN eiendom og kanskje blir bitt? Hvor er logikken i det?



Anonymous poster hash: d3911...d91
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hunden skulle vært avlivet, på lik linje med andre hunder som angriper og biter barn helt uprovosert. Har du ikke kontroll på hunden din så er dette resultatet. Tenk om det var deg den skambet? Mens du lå med brukket rygg på bakken og var den som ble lett etter i en leiteaksjon? Det kunne like godt vært scenariet.

Til sammenligning så ble denne hunden som bet tre barn i langt mildere grad enn den du omtaler besluttet avlivet. Likhet for loven, også for politihunder. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/her-gaar-hunden-til-angrep-bet-tre-barn/a/10130045/

Anonymous poster hash: 4ccd6...a79

Det blir som å si at en person som kjører for fort på racerbilbanen skal straffes om det skjer en ulykke der på lik linje med en person som kjører for fort på offentlig vei.

Dette var en ulykke. Det tjener ingen å avlive hunden som reagerte med å forsvare den eneste personen den kjente da de deiste i bakken. Akkurat slik som den er opptrent til. Det er ett dyr, en kan ikke forvente at dyret skal klare å lese en slik situasjon 100%. Dyret reagerte etter beste evne. Mon tro hvor mange farlige situasjoner denne hunden har vært med på å løse tidligere. Hunden er en samfunnsbeskytter, ikke en samfunnsfare.

Endret av småsei
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i utgangspunktet i mot at hunder som angriper/biter mennesker eller andre hunder skal avlives. Denne saken dreier seg imidlertid om en hund som er opplært til det den gjorde, dette var ikke uprovosert (noe det faktisk veeeeeldig sjelden er med hunder), og her var det faktisk barnet som var på hundens eiendom. Det som provoserer meg er foreldres mangel på ansvar. Omtrent fra ungen er født skal alle andre ta ansvar for den! Bilistene som kjører i gaten må kjøre forsiktig for barn må jo få leke alene i gaten?? Og skolene som plutselig sitter igjen med alt av det som en gang var foreldrenes ansvar. Som forelder kan man ikke bare slippe ungene sine ut og la alle andre passe på dem. Hva med at disse foreldrene tar litt selvkritikk? Jeg har en hund som ikke er begeistret for ukjente mennesker, og han er derfor alltid i bånd, og vi passer på ham som hauker. Han er aldri alene ute i hagen, men må jeg virkelig passe på alle nabolagets unger slik at de ikke går inn på MIN eiendom og kanskje blir bitt? Hvor er logikken i det?

Anonymous poster hash: d3911...d91

1000 pluss fra meg. Spot on.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke den skal avlives. Den reagerte slik den er trent opp til siden jenta falt over familiemedlemmet. Den ene feilen burde ikke veie mer enn alt det andre bra den har gjort som politihund.



Anonymous poster hash: 6479c...b1b
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken provoserer og opptar meg også. Det er ikke viktig for meg hva som skjer med hunden men det er viktig at hunden behandles akkurat slik som alle andre hunder ville blitt behandlet. Jeg synes det er provoserende når noe mener at det at den er en politihund og at den har fått trening og har kostet mange penger skal ha noe som helst å si. Likhet for loven er ett prinsipp som bør stå over alt annet. At et dyr eller menneske bidrar mye til samfunnet ellers skal ikke gi det noen rett til å bryte lover. Jeg synes det er alt for mange, spesielt i det offentlige, som tar seg til rette og mener at vanlige lover ikke gjelder de. Jeg tror at en vanlig hund hadde blitt avlivet og mener derfor at også denne hunden skal avlives av hensyn til likhetsprinsippet.

Anonymous poster hash: 89f46...94c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dette være sjokkerende alle vet jo at politiet alltid slipper unna.



Anonymous poster hash: 7d020...5ee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken provoserer og opptar meg også. Det er ikke viktig for meg hva som skjer med hunden men det er viktig at hunden behandles akkurat slik som alle andre hunder ville blitt behandlet. Jeg synes det er provoserende når noe mener at det at den er en politihund og at den har fått trening og har kostet mange penger skal ha noe som helst å si. Likhet for loven er ett prinsipp som bør stå over alt annet. At et dyr eller menneske bidrar mye til samfunnet ellers skal ikke gi det noen rett til å bryte lover. Jeg synes det er alt for mange, spesielt i det offentlige, som tar seg til rette og mener at vanlige lover ikke gjelder de. Jeg tror at en vanlig hund hadde blitt avlivet og mener derfor at også denne hunden skal avlives av hensyn til likhetsprinsippet.

Anonymous poster hash: 89f46...94c

Problemet her er at samfunnet har blitt hysterisk. En vanlig hund burde absolutt ikke blitt avlivet for noe slikt som dette heller.

Anonymous poster hash: 1bf08...952

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken provoserer og opptar meg også. Det er ikke viktig for meg hva som skjer med hunden men det er viktig at hunden behandles akkurat slik som alle andre hunder ville blitt behandlet. Jeg synes det er provoserende når noe mener at det at den er en politihund og at den har fått trening og har kostet mange penger skal ha noe som helst å si. Likhet for loven er ett prinsipp som bør stå over alt annet. At et dyr eller menneske bidrar mye til samfunnet ellers skal ikke gi det noen rett til å bryte lover. Jeg synes det er alt for mange, spesielt i det offentlige, som tar seg til rette og mener at vanlige lover ikke gjelder de. Jeg tror at en vanlig hund hadde blitt avlivet og mener derfor at også denne hunden skal avlives av hensyn til likhetsprinsippet.

Anonymous poster hash: 89f46...94c

Hvilken del av at denne hunden reagerte som den er trent opp til er det du ikke fatter?

Å ha skarptrente hunder i politiet er ett nødvendig onde.

Hunden er trent slik for å beskytte samfunnet.

Det er en enorm forskjell på om dette hadde skjedd uprovosert av ett kjæledyr og at det skjedde fremprovosert av en skarptrent hund.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dette være sjokkerende alle vet jo at politiet alltid slipper unna.

Anonymous poster hash: 7d020...5ee

Er du en sånn som går med t- skjorter med "snut er ut" trykk på?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden hadde drept jenta. Hadde det ikke vært for naboen. Klart den må avlives. Dette er en ikke-sak!

Anonymous poster hash: 4bdff...6e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ikke-sak!

Anonymous poster hash: 4bdff...6e9

Helt enig med deg! Dette burde ikke være en sak i det heletatt, hunden (og andre i samme situasjon) burde nærmest ikke engang bli vurdert avlivet.

Anonymous poster hash: 1bf08...952

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Dette burde ikke være en sak i det heletatt, hunden (og andre i samme situasjon) burde nærmest ikke engang bli vurdert avlivet.

Anonymous poster hash: 1bf08...952

Det er det langt ifra og åpenbart ikke alle som er enige i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns hunden skulle vært avlivet, på lik linje med andre hunder som angriper og biter barn helt uprovosert. Har du ikke kontroll på hunden din så er dette resultatet. Tenk om det var deg den skambet? Mens du lå med brukket rygg på bakken og var den som ble lett etter i en leiteaksjon? Det kunne like godt vært scenariet.

Til sammenligning så ble denne hunden som bet tre barn i langt mildere grad enn den du omtaler besluttet avlivet. Likhet for loven, også for politihunder. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/her-gaar-hunden-til-angrep-bet-tre-barn/a/10130045/

Kunnskapsløst pisspreik som vanlig.

I motsetning til andre hunder er politihunder trent opp til å kunne angripe og skade. Skal du begynne å straffe politifolk som bruker politimyndighet fordi alle andre ikke har det?

Herregud.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at det er mange snutforsvarere her.

Det handler om penger her, uansett så hadde politiet ment at den ikke skulle ha blitt avlivet pga. penger osv.

Det argumentet ville vært der uansett, fordi de interesserer seg ikke for liv, men for penger.

Trent til å bite noen halv ihjel fordi hun landet på et familiemedlem, seriously guys?

Det handler om penger, og hadde jeg visst hvem hunden hadde vært så hadde jeg dratt ned dit og skutt den selv, tror det er mange med meg om det, fordi her beskytter snuten sine egne, og ivaretar sine interesser.

Money money money



Anonymous poster hash: 5a664...647
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskapsløst pisspreik som vanlig.

I motsetning til andre hunder er politihunder trent opp til å kunne angripe og skade. Skal du begynne å straffe politifolk som bruker politimyndighet fordi alle andre ikke har det?

Herregud.

Ja gjerne det hvis de skambiter småjenter som kommer på besøk for treffe datteren i huset. Om politiet har lov eller ikke andre synes jeg er likegyldig.

Anonymous poster hash: 89f46...94c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om penger her, uansett så hadde politiet ment at den ikke skulle ha blitt avlivet pga. penger osv.

Nei, det handler om at hunden har gjort det den er trent opp til å gjøre. Det ville være idiotisk å avlive den når det er slik.

Trent til å bite noen halv ihjel fordi hun landet på et familiemedlem, seriously guys?

Nei, den er trent til å kunne angripe mennesker, og til å forsvare seg og sitt mot angripere. I denne situasjonen tolket den hendelsen som et angrep, og da er det meningen at den skal forsvare familiemedlemmet.

Du kan da umulig være så tilbakestående at du ikke skjønner dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...