Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"


tom1986

Anbefalte innlegg

Nå vil «Thomas» ta saken til menneskerettighetsdomstolen i Haag fordi han mener han ble far mot sin vilje og dermed bør kunne fraskrive seg retten til å være der både ved navn og økonomisk. Han mener det er utilbørlig at han skal lide, og økonomisk også hans to andre barn, fordi han må betale bidrag til en jente han ikke ønsker å ha kontakt med. (Moren har tilbudt ham å treffe jenta).

Satser på at Danmark på sikt vil innføre rettferdige lover som også tar hensyn til far og barn, og ikke utelukkende mor:

39 prosent av spurte dansker mente at en mann bør ha rett til det, mens 37 prosent mener nei. Men hele 68 prosent mente ja om mannen var blitt lurt av kvinnen.

http://www.side2.no/foreldre/article3736556.ece

http://www.b.dk/nationalt/hun-kunne-jo-ikke-blive-gravid

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingaborga

Ja hvis hun har fått barnet selv om han ga uttrykk for at han ikke ville at hun skulle få det, eller ga uttrykk for at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre fra begynnelsen av, så mener jeg han har rett til å fraskrive seg ansvaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at menn som har blitt lurt eller som ikke ønsker seg barnet, men har blitt far mot sin vilje, skulle kunne fraskrive seg barnet. På høy tid at dette innføres, både i Danmark og forsåvidt her til lands!

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette innføres, men jeg frykter at konsekvensen blir enda flere menn som syter og klager på at kvinner ikke vil ligge med dem.



Anonymous poster hash: 88d4d...964
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke være rom for å angre seg heller.

Etter en tid her på forumet så er det innlysende at å få barn mot sin vilje er surt. Men det lyser igjennom at det er surere å betale barnebidrag. Ser for meg at det er en fin måte å lure seg unna økonomisk på hvis en høy prosenandel av mennene plutselig angrer seg etter 18-20 år.

Anonymous poster hash: ce72d...635

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i "hva med barnet."

Faktum er at alle tenker på seg selv, men skyver barnet foran seg.

Dette forslaget er fordelaktig for meg som mann. Derfor støtter jeg det.

Jeg vil ikke påstå at det er en moralsk selvfølgelighet, fordi det setter mor i en pest eller kolera situasjon. Aborter eller klar deg selv. Jo mer trivielt samfunnet syns abort er, jo mer ansvar skyves over på kvinnen (du kan jo bare abortere, lissom) - og det er ikke en selvfølge.

Du kan like godt si at abort er en unntakstilstand, dersom paret er uheldig og det blir barn, så må begge få ansvar for situasjonen, og beholde ungen skal være default. Men et slikt syn støtter ikke jeg.

Jeg mener det er naturlig at abort er mer trivielt, og at kvinnen derfor skal få ansvaret, når hun har fått muligheten til å abortere. Det løser også problemet med kvinner som lyver om prevensjon langt på vei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i "hva med barnet."

Faktum er at alle tenker på seg selv, men skyver barnet foran seg.

Dette forslaget er fordelaktig for meg som mann. Derfor støtter jeg det.

Jeg vil ikke påstå at det er en moralsk selvfølgelighet, fordi det setter mor i en pest eller kolera situasjon. Aborter eller klar deg selv. Jo mer trivielt samfunnet syns abort er, jo mer ansvar skyves over på kvinnen (du kan jo bare abortere, lissom) - og det er ikke en selvfølge.

Du kan like godt si at abort er en unntakstilstand, dersom paret er uheldig og det blir barn, så må begge få ansvar for situasjonen, og beholde ungen skal være default. Men et slikt syn støtter ikke jeg.

Jeg mener det er naturlig at abort er mer trivielt, og at kvinnen derfor skal få ansvaret, når hun har fått muligheten til å abortere. Det løser også problemet med kvinner som lyver om prevensjon langt på vei.

Nei, det er klart, moralsk korumperte og følelsesmessigt avstumpede mennesker har det mye enklere enn vi andre.

Ikke noe problem, lissom.

Endret av Sir Winston
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at mor mister finansiell støtte: Dette burde hun tenkt på FØR hun tok valget om å beholde eller ikke. For min del burde svindel i slike saker straffes med at mor ikke fikk finansiell støtte av staten. At mor (og da også barn) fikk dårligere levekår burde kvinnen selv ha tenkt på. Selvsagt skulle det vært mulig å få sosialhjelp på lik linje med enhver annen borger, men goder som barnebidrag, barnehage ol skulle blitt fjernet. Hardt og brutalt? Ja, men da hadde kanskje de kvinnene som gjør slike ting lært noe og kvinner som hadde tenkt tanken hadde kanskje ikke utøvd slik svindel.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere de så redd for å få barn får de kastrere seg, er dere med på leken får dere tåle steken.



Anonymous poster hash: 9a3ba...c32
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Hvis man skal tenkte "...men hva med barnet?" som argument mot at far skal få ta "juridisk abort", sånn at barnet skal vokse opp med sin biologiske far, eller i allefall vite hvem det er, så må man bruke det samme mot mor. Hvis mor vet at far ikke ønsker barnet, og vet at han ikke har noe ønske om å støtte ungen på noen måte, men allikevel vil føde. Da kan man si "...men hva med barnet?" Og da er det ikke far det skal sies til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere de så redd for å få barn får de kastrere seg, er dere med på leken får dere tåle steken.

Anonymous poster hash: 9a3ba...c32

Typisk svar fra en kvinne som mener det er greit og lure menn.

I denne saken sa kvinnen at hun var steril. Også blir hun gravid. Men jeg antar at du synes det er greit at kvinner lurer menn.

Anonymous poster hash: 6cf64...64c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driter i "hva med barnet."

Faktum er at alle tenker på seg selv, men skyver barnet foran seg.

Dette forslaget er fordelaktig for meg som mann. Derfor støtter jeg det.

Jeg vil ikke påstå at det er en moralsk selvfølgelighet, fordi det setter mor i en pest eller kolera situasjon. Aborter eller klar deg selv. Jo mer trivielt samfunnet syns abort er, jo mer ansvar skyves over på kvinnen (du kan jo bare abortere, lissom) - og det er ikke en selvfølge.

Du kan like godt si at abort er en unntakstilstand, dersom paret er uheldig og det blir barn, så må begge få ansvar for situasjonen, og beholde ungen skal være default. Men et slikt syn støtter ikke jeg.

Jeg mener det er naturlig at abort er mer trivielt, og at kvinnen derfor skal få ansvaret, når hun har fått muligheten til å abortere. Det løser også problemet med kvinner som lyver om prevensjon langt på vei.

Hvilken situasjon moren settes i bør og skal være ubetydelig. Hun er et voksent menneske som selv har ansvar for å bruke prevensjon når hun vet hva som skjer med kroppen hennes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette innføres, men jeg frykter at konsekvensen blir enda flere menn som syter og klager på at kvinner ikke vil ligge med dem.

Anonymous poster hash: 88d4d...964

Hvis det i hele tatt var sant, så syns du altså at det er viktigere at kvinner slipper syting enn at menn slipper å bli ruinert i 18 år?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken situasjon moren settes i bør og skal være ubetydelig. Hun er et voksent menneske som selv har ansvar for å bruke prevensjon når hun vet hva som skjer med kroppen hennes.

Det må to til for å lage barn.

Prevensjon kan feile for begge to.

Å si at "alt er mor sin skyld, og alt er mor sitt ansvar" det er å både neglisjere mannens sprut og det emosjonelt vanskelige med å ta abort.

Å si at menn er fullstendig prisgitt kvinnen er det samme som å bondefange menn, gi kvinnen muligheten til å velge, men ikke mannen, selv om de begge to er med på leken.

Nok et eksempel på at moral handler om hvem man har sympati med, og hvilke preferanser man har, og at absolutte svar er løgn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes at menn som har blitt lurt eller som ikke ønsker seg barnet, men har blitt far mot sin vilje, skulle kunne fraskrive seg barnet. På høy tid at dette innføres, både i Danmark og forsåvidt her til lands!

Usikker på hvordan det skal kunne gjennomføres egentlig... hvordan beviser man egentlig at man har blitt lurt?

Synes forøvrig at det bør gjøre noe for å sikre fedres rettigheter, men ser ikke helt hvordan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvordan det skal kunne gjennomføres egentlig... hvordan beviser man egentlig at man har blitt lurt?

Synes forøvrig at det bør gjøre noe for å sikre fedres rettigheter, men ser ikke helt hvordan.

Den nærmeste løsningen jeg kan tenke meg er psykologiske vurderinger fra eksperter toppet med en løgndetektor (ja, jeg er klar over at en løgndetektor ikke fungerer optimalt, men i dette tilfellet skulle det vært et verktøi i tillegg til psykologiske vurderinger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gjennomføres. Når skal fristen for slik "juridisk abort" være? Etter 12 uker det også? Når barnet er født? Frem til barnet fyller 18?

Skal det gjelde uavhengig av om graviditeten var et uhell, eller må det være bevisst bedrageri inne i bildet? Hvis det skal gjelde uansett, kan det presse kvinner til å måtte velge abort. Er dette ønskelig?

Det største spørsmålet for meg er hvordan menn i det hele tatt er kapable til å ikke ville ha noe med sitt eget barn å gjøre...



Anonymous poster hash: 4508c...f11
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal tenkte "...men hva med barnet?" som argument mot at far skal få ta "juridisk abort", sånn at barnet skal vokse opp med sin biologiske far, eller i allefall vite hvem det er, så må man bruke det samme mot mor. Hvis mor vet at far ikke ønsker barnet, og vet at han ikke har noe ønske om å støtte ungen på noen måte, men allikevel vil føde. Da kan man si "...men hva med barnet?" Og da er det ikke far det skal sies til.

Nei, det er riktig, drit i barnet.

Når bare folk i kjønsmoden alder får lov å pule med alt og alle, til alle tider, så drit i om noen lider - om f.eks. barn får dårlige liv.

Orgasmer - DET! er livet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...