Gå til innhold

Far hjemme alene med barn


lurerveldig79

Anbefalte innlegg

Det bør dessuten ikke tillates at menn får være alene sammen med barn uten tilsyn, da menn alltid vil utgjøre en risiko for barn mhp mishandling eller misbruk. Det minste som må kreves, er videoovervåking, slik at mor og/eller en kvinne som mor stoler på (evt en person fra barnevernet) kan føre tilsyn med fars håndtering av barnet.

Anonymous poster hash: 3b6f5...b2f

Det går ann å håpe at du her er sarkastisk men jeg tviler igrunn litt. Uansett - hvis du er opptatt a vå forhindre misshandling og misbruk av barn bør det være av interesse å vite at det er flere kvinner enn menn som misshandler nettopp barn. Bare for å poengtere hvor usaklig hele fundamentet for uttalelsen din er. Kjønn er derfor i så henseende ingen faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Hmm...skjønner at du er skeptisk. Jeg hadde ikke overlatt en så liten baby til far hvis det er all erfaring han hadde hatt med spedbarn.

hvorfor ikke? Fins helt nybakte mødre som har null erfaring med barn fra før. Ingen som blir skeptiske på at en dame er alene med en helt ny baby uten erfaring fra før.. Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke begge to bo i leiligheten hennes denne uken? Så tar du nattevåkingen, så får hun sovet ut? Og passer babyen litt alene om dagen så mor får litt fri da også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke? Fins helt nybakte mødre som har null erfaring med barn fra før. Ingen som blir skeptiske på at en dame er alene med en helt ny baby uten erfaring fra før..

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å håpe at du her er sarkastisk men jeg tviler igrunn litt. Uansett - hvis du er opptatt a vå forhindre misshandling og misbruk av barn bør det være av interesse å vite at det er flere kvinner enn menn som misshandler nettopp barn. Bare for å poengtere hvor usaklig hele fundamentet for uttalelsen din er. Kjønn er derfor i så henseende ingen faktor.

Det finnes som du sier også kvinner som mishandler barn, men den groveste mishandlingen og seksuelle overgrep er det som regel mennene som står bak. Far representerer derfor en fare for barnet i langt større grad enn mor. Det er ikke uten grunn at menn aldri skal stelle barn i barnehage uten tilsyn, mens dette er uproblematisk for kvinnelige ansatte. Liknende regler bør gjelde i hjemmene.

Anonymous poster hash: 3b6f5...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å overlate en baby på 2mmd til en vilt fremmed mann syns jeg er ganske galskap.

Hvor er alle dere som syns det er helt vilt at man overlater barna til besteforeldre en natt før de fyller året? Hvor besteforeldrene har sett barnet mye mer enn 4-5 ganger..

Hahahahaahah…..EN VILT FREMMED MANN??????? Det er barnefaren du snakker om her…..hahahahaha.

Han skriver dessuten at han har vært alene med barnet over 3-4 dager tidligere.

Anonymous poster hash: e8071...ee5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er for tidlig, det er bedre at mor er i leiligheten og får sove ut mens du er der også. Dere må vel kunne klare det for en uke? Du får sove på gulvet i stuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaahah..EN VILT FREMMED MANN??????? Det er barnefaren du snakker om her..hahahahaha.

Han skriver dessuten at han har vært alene med barnet over 3-4 dager tidligere.

Anonymous poster hash: e8071...ee5

Han skriver ikke at han har vært ALENE med babyen 3-4 dager, noe som vi ikke vet før han bekrefter det isåfall.

For babyen er han fremmed ettersom han bor utenfra hjemmet, og bare vært sammen med faren 3-4 dager totalt av 2 måneder. Det er lang tid for en baby.

Anonymous poster hash: bfb4b...f5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hahahahaahah..EN VILT FREMMED MANN??????? Det er barnefaren du snakker om her..hahahahaha.

Han skriver dessuten at han har vært alene med barnet over 3-4 dager tidligere.

Anonymous poster hash: e8071...ee5

Kan ikke se hva jeg skrev som kan ha utløst latterkrampen din..

For en baby på to mnd er han en vilken som helst fremmed mann ja.

Han har sett mannen 3-4 ganger. Det er ingen ting.

Må bare få med at jeg er veldig for at pappaen er like viktig som mamma. Hos oss har mannen tatt like mye som meg, og er like viktig som meg, men han har vært der hver eneste dag fra starten av, så når han var alene en helg når eldste var tre mnd så var jo ungen sammen med en hun var like trygg på som meg.

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kan ikke se hva jeg skrev som kam ga utløst latterkrampen din..

For en baby på to mnd er han en vilken som helst fremmed mann ja.

Han har sett mannen 3-4 ganger. Det er ingen ting.

Må bare få med at jeg er veldig for at pappaen er like viktig som mamma. Hos oss har mannen tatt like mye som meg, og er like viktig som meg, men han har vært der hver eneste dag fra starten av, så når han var alene en helg når eldste var tre mnd så var jo ungen sammen med en hun var like trygg på som meg.

på meg virker det mer som at unger blir mer skeptisk til ukjente først når de blir større. Hadde for meg at en baby på bare få uker ikke brydde seg så lenge de fikk mat, kos, bleieskift og søvn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør dessuten ikke tillates at menn får være alene sammen med barn uten tilsyn, da menn alltid vil utgjøre en risiko for barn mhp mishandling eller misbruk. Det minste som må kreves, er videoovervåking, slik at mor og/eller en kvinne som mor stoler på (evt en person fra barnevernet) kan føre tilsyn med fars håndtering av barnet.

Anonymous poster hash: 3b6f5...b2f

Det du skriver her er fullstendig latterlig for å si det rett frem. Om du selv har dårlig erfaring, betyr ikke det at ALLE menn er like. At du får deg selv til å skrive slik sier litt om deg.

Uansett, jeg skrev denne tråden for å få litt andres syn på situasjonen, og det har vært veldig mye bra svar som jeg kan ta med meg. Jeg og mor har et greit forhold, og ikke no konflikt. Barnet er ikke kommet enda, og ingen anelse på hvordan man løser dette enda. Men jeg ønsker mest mulig med barnet å gjøre, tross at det er lang avstand. Det samme ønsker moren.

Jeg tenker på hva som er best for barnet, at barnet skal ha det trygt, men likevel vil jeg gjerne ha mest mulig kontakt med barnet for at det skal bli kejnt med meg, og trygg. Men som sagt, så synes jeg selv at alene med barnet en hel uke er for lenge i forhold til at barnet er borte fra mor. Jeg vil ha mest mulig samvær, men setter barnets beste foran alt!

Til dere som skriver at far ikke mestrer, orker etc. Les litt bedre på hva jeg mener, før dere svarer! Menn kan gjør like god jobb som kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Er det ikke litt irrasjonelt og sjåvinistisk at de fleste her som er så negative til å la en mann få ta hånd om sitt barn overhodet ikke tenker slik om en mor som nettopp har blitt sendt hjem fra sykehuset?

Handler ikke barneoppdragelse og omsorg om å forsøke seg frem? Det finnes jo ingen fasitt. Alle er forskjellige noe de fleste mødre som har hatt flere barn kan fortelle.

Anonymous poster hash: 3868d...a99

Enig.

Mange hysteriske mennesker her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for tidlig, det er bedre at mor er i leiligheten og får sove ut mens du er der også. Dere må vel kunne klare det for en uke? Du får sove på gulvet i stuen.

Det er nettopp dette jeg ønsker, gi ho litt avlasting. Forstår for ho sin del at ho vil ha fritid, men det er kanskje ikke så lett i forhold til situasjonen. Ho kan fint gå ut et par timer på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Det du skriver her er fullstendig latterlig for å si det rett frem. Om du selv har dårlig erfaring, betyr ikke det at ALLE menn er like. At du får deg selv til å skrive slik sier litt om deg.

Uansett, jeg skrev denne tråden for å få litt andres syn på situasjonen, og det har vært veldig mye bra svar som jeg kan ta med meg. Jeg og mor har et greit forhold, og ikke no konflikt. Barnet er ikke kommet enda, og ingen anelse på hvordan man løser dette enda. Men jeg ønsker mest mulig med barnet å gjøre, tross at det er lang avstand. Det samme ønsker moren.

Jeg tenker på hva som er best for barnet, at barnet skal ha det trygt, men likevel vil jeg gjerne ha mest mulig kontakt med barnet for at det skal bli kejnt med meg, og trygg. Men som sagt, så synes jeg selv at alene med barnet en hel uke er for lenge i forhold til at barnet er borte fra mor. Jeg vil ha mest mulig samvær, men setter barnets beste foran alt!

Til dere som skriver at far ikke mestrer, orker etc. Les litt bedre på hva jeg mener, før dere svarer! Menn kan gjør like god jobb som kvinner.

hæ er du ts? I åpningsinnlegget skrev du at du ikke var med på fødselen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør dessuten ikke tillates at menn får være alene sammen med barn uten tilsyn, da menn alltid vil utgjøre en risiko for barn mhp mishandling eller misbruk. Det minste som må kreves, er videoovervåking, slik at mor og/eller en kvinne som mor stoler på (evt en person fra barnevernet) kan føre tilsyn med fars håndtering av barnet.

Anonymous poster hash: 3b6f5...b2f

Prøver du å være morsom?

Anonymous poster hash: 52aa1...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker fornuftig TS. Veldig fint at du og mor ønsker å få til et godt samarbeid for barnets skyld.

Husk også at om mor ammer, blir det veldig praktisk vanskelig for deg å ha barnet alene over lengre tid. Da er det en god løsning at dere er sammen i leiligheten med barnet, og at du kan gi mor avlastning mellom ammeøktene. Det er selvsagt ikke noe i veien for at mor kan pumpe og du kan gi morsmelk på flaske, men amming er jo mye enklere.

For å presisere til enkelte som henger seg opp i hvilken rolle far har ovenfor barnet: Barnet vet ikke hvem som er pappa/bestemor/fremmed i starten. Barnet kjenner til en viss grad igjen moren sin etter tiden i magen, og de aller, aller fleste knytter seg først til mor. Siden mor tilbringer mest tid med barnet de første ukene og tar seg av mating, stell, kos, lek, trøst osv, blir mor barnets primære omsorgsperson. Og for barnets utvikling er det anbefalt at å ikke være adskilt fra denne personen i lengre perioder. Selvsagt er far også viktig, og om mor og far bor sammen, kan far være like viktig og like mye til stede som mor. Men i dette tilfellet bør samvær alene med far gradvis trappes opp, fordi det er det beste for barnet.



Anonymous poster hash: 91f4c...28e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tydelig at det er mange som svarer som ikke har barn, og som ikke har peil på hvor viktig tilknytning til primæromsorgspersonen er for en baby. En baby aner jo ikke at far er far. Hadde jeg vært far i dette tilfellet, ville jeg faktisk kontaktet barnevernet, fordi det høres ut som at mor ikke er egnet for oppgaven sin. En oppegående mor ville aldri foreslått noe sånt.



Anonymous poster hash: 97be4...009
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å være morsom?

Anonymous poster hash: 52aa1...3c7

Synes du virkelig at menns overgrep mot barn er morsomt???

Anonymous poster hash: 3b6f5...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...skjønner at du er skeptisk. Jeg hadde ikke overlatt en så liten baby til far hvis det er all erfaring han hadde hatt med spedbarn.

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Det finnes som du sier også kvinner som mishandler barn, men den groveste mishandlingen og seksuelle overgrep er det som regel mennene som står bak. Far representerer derfor en fare for barnet i langt større grad enn mor. Det er ikke uten grunn at menn aldri skal stelle barn i barnehage uten tilsyn, mens dette er uproblematisk for kvinnelige ansatte. Liknende regler bør gjelde i hjemmene.

Anonymous poster hash: 3b6f5...b2f

Si det til den døde halvannetåringen som ble druknet i ei bøtte av den norske moren sin for noen få uker siden, og som det nå pågår en rettssak mot.

Endret av Trøffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...