Gå til innhold

Barnebarn som ikke ringer på døren - hva mener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som har ytterdøren låst uansett om jeg er hjemme? :fnise: Hva om de kommer når du er borte? Er døren låst da?

Kan du ikke gjøre det til en vane å låse døren uansett slik at de "må" ringe på?

Da er det jo ikke verre en å
a) late som du ikke er hjemme
b) "sov lur" og derfor hørte ikke det ringte på/var i dusjen etc
c) åpne og si at bestemor har besøk akkurat nå eller
d) at bestemor er på vei ut men at de kan komme igjen xx dag kl xx.

Hadde ikke det gjort det enklere?

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det hørtes ut som en merkelig bestemor. Sliter hun psykisk eller noe?

Hun får låse døra da, og late som hun ikke er hjemme. Jeg ser det som en selvfølge at man ikke trenger å avtale at barnebarn stikker innom. Dersom man ikke gidder familien sin så bør man ikke starte en.

De er vel neppe der hele tiden, da de sikkert er på skolen om dagene. Og jeg tviler vel på at de er der hver eneste ettermiddag eller kveld? Jeg har en bestemor som synes at vi kom for sjeldent innom og ble alltid kjempeglad dersom vi kom spontant innom. Det er jo utrolig deilig at barnebarna har lyst å være sammen med bestemoren sin. Lurer på hvordan hun hadde reagert dersom de nesten aldri kom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elle82

Her tror jeg folk må innse at dagens bestemødre er svært forskjellige fra de kanskje var når samtlige av oss var barn.

Min mor jobber redusert, og er overlykkelig over å ha blitt bestemor, og hun kan ikke få sett barnebarnet sitt nok! Så har vi venninnen hennes som jobber 100% som leder i en bedrift, hun har 4 barn som alle har fått flere barn selv. Det sier seg selv at hun ikke har hverken tid el overskudd til å ha barnebarna på besøk i hytt og pine. Man kan gjerne si at det er trist det er slik, men det er nok realiteten for mange i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre klarer å si ifra at de er opptatt hvis det ikke passer at frøkna vår kommer. Hun er snart tre år og det hender hun blir lei seg, men da avtaler de i såfall at hun kan komme litt senere/dagen etterpå i stedet så går det helt fint. Jeg regner med at de (som oss) låser døra om de vil ha vill og hemningsløs sex ettersom vi alltid har gått rett inn til hverandre.

Selv løp jeg inn til mine besteforeldre hver eneste dag og kan ikke huske at jeg ikke ble ønsket velkommen. Men jeg ser jo at det er forskjell på da og nå: mine foreldre er yrkesaktive, spreke og unge, og mine besteforeldre var en del eldre, dårlige til beins og pensjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som kan tenke så mye. Din mor må ta grep. Første steg er å innprente at det ringes til bestemor og avtales tid.

Dersom dette er (skikkelig og med alvor) formidlet uten virkning så tar hun neste steg: å være utilgjengelig. Da må hun si til sine barnebarn at "nei, nå skal bestemor ut med en venninne, men dere kan komme innom på vafler i morgen klokken 13" og så sende dem hjem. Viktig her å gi en ny tid og avtale så de ikke føler seg tilsidesatt.

Folk er vant til fra egen barndom at en "bestemor" var en gammel tulle som ikke hadde noe å gjøre og som alltid blir glad (som personen over her), men dagens bestemødre holder seg med party og elskere og jobb og det passer rett og slett sjelden å stikke innom noen i dagens samfunn (uten å forvente å få seg et sjokk av dimensjoner på kjøpet).

Anonymous poster hash: a17a0...884

Bestemødre skal ikke holde seg med elskere. Det er det verste jeg har hørt.

Anonymous poster hash: 716ba...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Bestemødre skal ikke holde seg med elskere. Det er det verste jeg har hørt.

Anonymous poster hash: 716ba...2e9

Jaså gitt :fnise: . Ikke i entall heller?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen egoistiske mødre det er i denne tråden, som mener at besteforeldre bare skal være taknemlige om de i det hele tatt får besøk, og gud forby om de skulle ha lyst til å være i fred en dag, de har jo tross alt valgt å få barn en gang, og da har man selvsagt så godt som skrevet under på at man vil ha små barn rekende inn og ut av huset akkurat når det måtte passe dem resten av livet sitt. Jeg skjønner ikke hvordan det IKKE går an å forstå at også eldre mennesker kan trives uten besøk hver eneste dag, at også eldre mennesker kan planlegge en rolig og avslappende dag i solen uten barnebarn, uten at det betyr at de ikke er glade ungene eller at de aldri vil ha besøk.

Du kan ikke gå ut ifra at det alltid skal passe bare fordi det er besteforeldre. Du kan ikke gå ut ifra at de alltd har overskudd bare fordi det er besteforelder. Du kan ikke gå ut ifra at de alltid vil ha besøk bare fordi det er dine jævla gullunger det er snakk om, og du kan ikke gå ut ifra at besteforeldre ikke har annet å gjøre enn å sitte å gløtte ut vinduet mens de venter på barnebarn.

Unger har heller ikke vondt av å lære seg normal folkeskikk, og at selv om det passer for DEM så passer det kanskje ikke for alle andre. Det er tydeligvis flere voksne her som har gått glipp av den lærdommen...



Anonymous poster hash: e74ee...797
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...