Gå til innhold

Navnet "mitt" er tatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mors venninne valgte navnet mitt på sin datter, fordi hun synes det var så fint. Er jo ikke akkurat så mye man kan gjøre med det, og det har aldri plagd noen av oss at vi har det samme navnet. Folk må jo få velge selv hvilket navn de vil ha på ungen sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Ts. Ta det navnet som betyr noe for deg og familien. Du trenger heller ikke forklare dette ovenfor venninnen din. Skulle hun eller andre spørre eller påpeke navnevalget har du verdens beste grunn til å ha valgt akkurat dette navnet.

Bare gjør det. Fordi det er det som er rett for deg og familien din.

Har ikke lest hele tråden men lurer på hvordan hun venninnen din kom på å velge akkurat det navnet? "Stjal" hun ideen fra deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk namnet du! :)

Det vil gje både deg og familien glede, og om venninna di syns det er dumt at de brukar same namn kan du heller forklara ho saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sær ting å bli fornærmet over. Om noen velger samme navn som sønnen min, viser det jo bare at de er enige med meg i at han har det aller, aller fineste navnet. Jeg hadde nok reagert litt om søsteren min valgte samme navn, men utover det står hvem som helst fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare forklar for venninnen din at dette er et slektsnavn, og begrunn litt hvorfor du har valgt som du har valgt :) da burde da ikke dette være noe problem

Slektsnavn er etternavn det...

Anonymous poster hash: e7b38...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen andre skal bestemme hvilket navn du velger enten det er brukt av nære venner eller slektninger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker min mor fortalte at hun sa til sin bestevenninne (begge var gravid) at dersom hun fikk en jente, skulle hun hete "Anne Cecilie" (random navn). Så sa venninnen "hehe, vi får se hvem som får jente først da!!"

Så fikk hun jente, og min mor fikk gutt. Min mor hadde jo likevel tenkt å kalle sin fremtidige datter (meg) for det samme navnet, men så valgte hun å kalle datteren for det navnet min mor hadde plukket ut. Så utrolig frekt! Off topic, men kom bare på det nå.. :fnise:

For å svare deg, så syns jeg du kan bruke navnet.



Anonymous poster hash: 4fc7b...9c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Ta det navnet som betyr noe for deg og familien. Du trenger heller ikke forklare dette ovenfor venninnen din. Skulle hun eller andre spørre eller påpeke navnevalget har du verdens beste grunn til å ha valgt akkurat dette navnet.

Bare gjør det. Fordi det er det som er rett for deg og familien din.

Har ikke lest hele tråden men lurer på hvordan hun venninnen din kom på å velge akkurat det navnet? "Stjal" hun ideen fra deg ?

Jeg har ikke snakket høyt om navnet før fordi det er ganske gammeldags og jeg ikke ville at noen skulle "stjele" det, og da hun skulle ha barn igjen valgte hun det navnet helt selv, i og med at hun hadde mistet et barn en del år i forveien ville jeg ikke nevne det da heller og tenkte at jeg fikk se hvordan det gikk, og om jeg mistet følelsen for navnet selv, men det har ikke hendt :/

Anonymous poster hash: 5b65b...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si her hva navnet er, da? Jeg ble fryktelig nysgjerrig :)



Anonymous poster hash: 04410...d27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter det samme som søskenbarnet mitt, faktisk. Dvs, hun har mitt navn pluss et mellomnavn, mens jeg har bare det ene. Så hvis jeg heter Anne, heter mitt eldre søskenbarn Anne Kristine (fant på dette nå). Begrunnelsen var at jeg passet så godt til "Anne", og "Anne Kristine" bor jo på andre siden av landet, så da tar vi det likevel. Går helt fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min besteveninne har samme navn på sitt barn som jeg.

Jeg ble mest glad da hun valgte det samme navnet :D

Ta navnet du og, ser ikke problemet!



Anonymous poster hash: c0c18...da4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velg såklart det navnet du vil ha. Spiller vel ingen rolle om de heter det samme?

Dersom dette er din drøm - ikke gi slipp på den, da vil du angre på det resten av din tid. Stol på deg selv - ikke la noe sånt komme i veien :)

Lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...