Gå til innhold

Kjæresten reiser på ferie 3 uker etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Australia i august? Det er ikkje så veldig kjekt i store delar av Australia midt på vinteren, det kan du helse han og sei ;) Betre å reise i november eller mars/april om dei skal til nord, og desember/ januar om dei skal til sør. I sør regnar det gjerne heile august, og sist eg var i Sydney i april fraus eg på meg ein solid forkjølelse, og det var på seinsommaren/tidleg haust. Heilt uaktuelt at gubben min hadde reist vekk 14 dagar etter termin. Men det hadde aldri falt han inn heller.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke være med til Australia da? Jeg synes ikke du bør ødelegge ferien deres.

Anonymous poster hash: 1c708...7f8

Med en max 3 uker gammel baby? Høres ut som en skikkelig god idé.. Per i dag er det stort sett 3 flygninger dit og man er på reisefot i mer enn 24t. Stakkars baby!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde strengt tatt ikke være nødvendig å si noe som helst om. For en stor egoist.

Så mange fine og omsorgsfulle menn som finnes der ute og så ender mann opp med en sånn!

Klem fra meg TS! Jeg har aldri opplevd det, men hadde en nær venninne som hadde en sånn eks. Og hun fikk barn med han uheldigvis..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Hvilken far er han egentlig? Australia kan vente et år til. Må si at jeg blir overrasket hvor dere finner slike menn.

Man trenger støtte etter fødsel, pappaen trenger å bli kjent med sitt nye barn også.

Sett ned foten nå.

Anonymous poster hash: ea05f...2d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med farens andre barn?, hvorfor tenker dere ikke på disse?



Anonymous poster hash: 1c708...7f8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med farens andre barn?, hvorfor tenker dere ikke på disse?

Anonymous poster hash: 1c708...7f8

Fordi Australia kan vente noen uker til? Et par måneder? Legg ferien til november og få det hyggeligere også. Varmt.

Så kan de ha det hyggelig med både barn og baby i Norge denne sommeren.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.

Han har mange hensyn å ta.

3 uker gammel baby er jo ikke noe vanskelig å ha alene!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med farens andre barn?, hvorfor tenker dere ikke på disse?

Anonymous poster hash: 1c708...7f8

Disse andre barna får et søsken. De er med på flere turer med faren hele året tydeligvis, også må akkurat australiaturen skje akkurat rundt fødselen til det "nye" barnet. Hvorfor er det ingen som tenker på det nye barnet?

De fleste fedre vil ikke gå glipp av evt fødsel eller dra rett etterpå og inne se sin nyfødte på 2 uker. Ser ikke hvor dette er normalt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akseptert det iallefall. Å være helt alene med et barn som er så lite er ikke alltid så enkelt, og å forvente at du skal gjøre det i 2 uker er helt uakseptabelt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med farens andre barn?, hvorfor tenker dere ikke på disse?

Anonymous poster hash: 1c708...7f8

Klart alle barna skal tas hensyn til, men en periode etter en fødsel er det unntakstilstand og da er det mor og barnets behov som bør prioriteres. Barnet trenger et godt og trygt miljø, noe det ikke blir hvis mor er utrygg og alene.

Siden det ikke er noe spesielt de skal i Australia, ser jeg ikke hvorfor de ikke kan reise senere når ts er tryggere i morsrollen. Jeg vil anta barna er ganske store siden de skal på en så lang reise, så dette bør de har forståelse for!! Barna får jo dessuten et nytt søsken så fokuset i denne perioden bør vel være på det? Hvis dette er et forsøk fra far på å unngå sjalusi, syns jeg det er en helt merkelig måte å gjøre det på.

Hvis ts blir igangsatt 15 dager over termin, og barnet eks får gulsott og må være en uke på sykehuset, rekker de jo ikke engang hjem før far skal reise.

Anonymous poster hash: 9e226...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde prate med samboeren din om drtte ts. Si det rett ut at du syns det er dumt av han å planlegge tur rett etter fødsel.

Jeg selv gikk jo 9dager over termin. Så dere må jo regne med at babyen ikke kommer på eksakt den datoen.

Men om han reiser så går det nok bra uansett. Er nok deilig å ha alenetid med den nyfødte babyen din :)

Anonymous poster hash: f9eef...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er nå å være alene med et spedbarn, men hva om noe skjer? Hva om det blir keisersnitt og du faktisk egentlig ikke kan løfte noe særlig på barnet i starten? Hva om dere får en tøff start (bank i bordet - dere gjør jo sikkert ikke det, men risikoen er jo der). Jeg synes det er helt ufattelig egoistisk og der ville jeg satt foten ned. "Jeg er ikke komfortabel med at dere drar på ferie til andre siden av verden på et så tidlig tidspunkt. Jeg vil at du skal være sammen med oss i starten, slik at vi kan legge grunnlaget for familien vår. Jeg vil gjerne ha barna dine på besøk slik at de også kan bli kjent med sitt nye søsken. Jeg synes det hadde vært mye bedre om dere kunne ta denne turen på et senere tidspunkt".

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er å dra på en kort helgetur...Men å reise vekk 2 uker er alt for lenge. Blir rett og slett for dumt å overlate alt ansvaret til deg med deres FELLES nyfødte baby. Har du barn fra før? Om ikke så blir jo dette ditt første barn og det er mye man ikke er vant til. Og hva om det oppstår komplikasjoner i forhold til fødsel? Enten med deg eller barnet...Skal du og babyen være alene hjemme da? Eller hva om du går over termin? Skal han reise en uke etter at barnet har kommet? (får ikke far 2 uker fri rett etter barnet er født? de er jo meningen han skal bruke med babyen).

Men at han ikke tenker at det er best å være hjemme tre uker etter fødselen...tenker ikke foreldrene (besteforeldrene til barnet) hans (som skal være med på turen) at det er for tidlig for han å reise?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.

Han har mange hensyn å ta.

3 uker gammel baby er jo ikke noe vanskelig å ha alene!!

hvis den er tre uker da, den kan jo fort gå 10 dager på overtid (i hvert fall hvis hun er førstegangsfødende)... Helt horibelt at han planlegger dette! Jeg hadde aldri funnet meg i det. Han har mange hensyn å ta men akkurat da er det hensynet til den aller minste ungen som bør veie tyngst...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 15. august og samboer planlegger ferie med familie(mor og far) og ungene(hans) tre uker etter det. De skal reise til Australia. Det er bare 2 ukers ferie, men jeg føler meg ganske oversett. Og så tenker jeg hvis jeg går 1-2 uker over termin så reiser alle sammen rett etter fødsel neste. Litt kjekt og ha mannen og hans familie rundt i begynnelsen. Min familie bor i England og moren min har ikke mulighet å komme pga operasjon i sommeren. Jeg har ikke sagt noe og det virker at han synes det er helt greit. kanskje jeg er bare hormonell og overreagerer ?!

Anonymous poster hash: 08920...cff

det er ikke bra!

Min søster mistet masse blod under fødselen - masse svimmel! Mannen hennes måtte ta all arbeidet i 3 uker - bleieskift, gå tur ++++++..... Hva om det skjer komplikasjoner med deg? Hvem passer på deg? Jeg synes mannen din er egoistisk - han burde være smart og bestille turen til Australia SENERE!......

Ungene hans......forrige forhold? Men han BØR prioritere deg og fremtidige unge........Jeg hadde blitt

F O R B A N N A !

Anonymous poster hash: 1ab63...80f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting er hva mor klarer og ikke klarer og hva som kan skje av komplikasjoner, men en far skal da ikke engang ha lyst til å overveie å dra på ferie bort fra sin helt nyfødt baby?

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.

Han har mange hensyn å ta.

3 uker gammel baby er jo ikke noe vanskelig å ha alene!!

Det kommer mildt sagt an på babyen. Eller hvis noe uforutsett skjer, og mors form er dårlig etter fødsel.

Altså, det er utrolig at mannen fikk denne ideen i utgangspunktet, men du, ts, må jo si det rett ut. Å dra på en sånn reise på det tidspunktet - hvem er det som tenker på sånt? Da syns jeg han fortjener en liten skjennepreken, faktisk. Som kvinne er man fort på sitt mest sårbare på det tidspunktet, og så skal han bare dra? Barna hans tar ikke skade av de reiser senere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 15. august og samboer planlegger ferie med familie(mor og far) og ungene(hans) tre uker etter det. De skal reise til Australia. Det er bare 2 ukers ferie, men jeg føler meg ganske oversett. Og så tenker jeg hvis jeg går 1-2 uker over termin så reiser alle sammen rett etter fødsel neste. Litt kjekt og ha mannen og hans familie rundt i begynnelsen. Min familie bor i England og moren min har ikke mulighet å komme pga operasjon i sommeren. Jeg har ikke sagt noe og det virker at han synes det er helt greit. kanskje jeg er bare hormonell og overreagerer ?!

Anonymous poster hash: 08920...cff

Om han har ikke bestilt reise - be han vente med det! Er vinter i Australia uansett - han BØR prioritere deg! Jeg hadde blitt skuffet og sint - føler meg ikke så viktig som kjæreste!!!!!!!!!!

Han bør bruke tiden sammen med deg hjemme i 2 uker - så mister han ikke retten.......Bruk tiden på felles barn sammen - om det skjer noe med deg er det godt å ha han! Du og babyen alene...han reiser og koser seg? Egoistisk :( ............

BE HAN VENTE MED Å REISE!

Anonymous poster hash: 1ab63...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere overdramatiserer veldig mye!

Jeg synes også argumentasjonen handler mest om sentimentalitet til ny baby og ny dame.

Det er klart han ikke drar dersom det er noe helt spesielt. Men i utg.pkt klarer da en voksen kvinne fint å være alene med en 3-5 uker gammel baby.

Millioner av kvinner gjør det jo årlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...