Gå til innhold

Hjelp! Blør fra brystvorten!?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg oppdaget nå nettopp at jeg begynte å blø fra den ene brystvorten min, sånn skikkelig rødt blod, ikke noe væske eller noe som helst. Det gjør ikke så veldig vondt heller, er bare litt ubehagelig. Jeg er ikke gravid eller ammer, så det er ikke pga såre nippler eller noe slikt. Noen som vet hva det kan være?

Jeg er 20 år!

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte

Fra Lommelegen:

Væsking fra brystvortenVæsking fra brystvortene er oftere et tegn på en godartet tilstand enn på brystkreft. Væsken kan være klar eller gul, melkeaktig, brun, gulgrønn eller tydelig blodtilblandet. Noen medikamenter kan også forårsake væsking fra brystvortene.

Det er ganske vanlig at middelaldrende kvinner har litt væsking fra brystvortene. Denne kan ha flere farger og konsistenser, og er som regel ufarlig. Men i noen få tilfeller kan væskingen skyldes en ondartet svulst. Derfor bør det gjøres en skikkelig undersøkelse hos legen for å utelukke dette.

Væske fra brystet på grunn av en ondartet svulst er nesten alltid blodtilblandet. Dersom det blir påvist blod, skal det alltid gjøres full trippeldiagnostikk (se dette under "andre undersøkelser"). Selv ved blodig sekresjon er det bare i rundt 5 % av tilfellene at man finner at dette skyldes en ondartet tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen, ingen her kan gjøre annet enn å komme med skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...