Gå til innhold

Privat "innkrevning" av penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var så dum at jeg lånte eksen min penger etter det var slutt for å betale ut to betalingsanmerkninger. Pengene lovet han dypt og hellig at jeg skulle få igjen. Holdt han det? Nei... Spør med gjevne mellomrom (hver tredje mnd kanskje med en hyggelig SMS) om jeg snart skal få de men nå har han sluttet å svare. Er det noen måte jeg kan "kreve" inn disse pengene på? Jeg har kvitering i nettbanken på at regningene er betalt fra min konto...



Anonymous poster hash: c393e...72e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner ikke med å se noe til dem, men tenkte det ikke skadet å høre om noen hadde en lignende erfaring og faktisk fått kloa i pengene...

Er ikke snakk om all verdens, men akkurat nok til at det er irriterende.



Anonymous poster hash: efd85...040
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare å kontakte et inkassoselskap. men først er du nødt å sende en regning på beløpet til vedkommende pluss en purring. så vil inkassoselskapet ta seg av resten. vi har noen som skylder en betydelig stor sum til oss, vi bruker et inkassoselskap, det koster ingenting hvis ikke de får inn noe penger av han som skylder oss. hvis de får inn pengene så betaler vi ca 10 prosent.



Anonymous poster hash: 6bce3...5d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt namsmannen, men husk at du måmha dokumentasjon og at der er foreldesesfrister.

Privatpersoner kan normalt ikke gå med et krav til inkassobyråene.

Anonymous poster hash: 1e8c3...9ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips om hvilket inkassoselskap man eventuelt kan kontakte? Regner vel ikke med å få det til, men ja...



Anonymous poster hash: efd85...040
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...