Gå til innhold

Et lite spm angående gjeld, skattekort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser fikk melding om at skattekortet mitt var klart.

Det står ikke oppført noe gjeld på meg men de har ført opp en sum på 38 700 under "3.3 Gjeldsrenter 2015"

Under "4.8 Gjeld" står det ingenting.

Men jeg har et bolig lån på ca 710 000.- skal jeg fører opp hele den summen under 4.8?

Men om det er kun det jeg skal betale i gjeld for 2015, så blir det vel terminbeløpet for 2015 summert sammen?



Anonymous poster hash: dc902...f85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminbeløpet ditt består av renter og avdrag. Du skal summere opp rentene dine

Anonymous poster hash: c1859...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fikk melding om at skattekortet mitt var klart.Det står ikke oppført noe gjeld på meg men de har ført opp en sum på 38 700 under "3.3 Gjeldsrenter 2015" Under "4.8 Gjeld" står det ingenting.Men jeg har et bolig lån på ca 710 000.- skal jeg fører opp hele den summen under 4.8?Men om det er kun det jeg skal betale i gjeld for 2015, så blir det vel terminbeløpet for 2015 summert sammen? Anonymous poster hash: dc902...f85

Gjelden din er irrelevant for skattekortet, så om den er med eller ei spiller ingen rolle. Det eneste som er relevant er gjeldsrentene, så de må du sjekke at virkelig er ca 38 700 kr. Og gjeldsrentene er som sagt over summen du betaler i rente i 2015. Ikke avdragene.

Anonymous poster hash: 85504...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelden din er irrelevant for skattekortet, så om den er med eller ei spiller ingen rolle. Det eneste som er relevant er gjeldsrentene, så de må du sjekke at virkelig er ca 38 700 kr. Og gjeldsrentene er som sagt over summen du betaler i rente i 2015. Ikke avdragene.

Anonymous poster hash: 85504...dbc

Takk, da forandrer jeg ikke noe. For de 38700 stemmer sånn ca.

Det er kanskje 4000 mer enn hva jeg selv kommer fram til når jeg regnet ut renter for 2015. Men det har vel ikke så mye å si for meg?

Anonymous poster hash: dc902...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...