Gå til innhold

Jeg har tenkt å kjøpe gull, hvordan går jeg frem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man kjøpe det billigere fra utlandet, eller vil importavgiften overstride det jeg eventuelt sparer? Er det noen kjente forhandlere her i Norge som har gode priser?

Jeg har altså aldri kjøpt gull før, og vil gjerne vite hvordan dette fungerer. :)

Anonymous poster hash: d4463...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen praktisk erfaring med det, men jeg vet at det er merverdiavgift på det hvis du kjøper det som f.eks. barrer eller smykker. Dette unngår du hvis du kjøper mynter. Det er ikke spesielt vanlig som investeringsobjekt i Norge, så jeg regner med at de som selger dem tar ganske god avanse. Jeg tipper derfor at det kan lønne seg ganske mye å kjøpe i utlandet i stedet.



Anonymous poster hash: f8eba...b4b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Feil. Lønner seg å kjøpe av norske. De tar cirka 20% som er helt vanlig.

Tavex pleier som regel å være billigst. Du har også realverdier og silverinvest. Sjekk ut hvem som kan gi best pris. Har meget god erfaring med alle tre.

Dog riktig at det lønner seg å kjøpe myner da disse unngår mva

Endret av FuturePrimitive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Lønner seg å kjøpe av norske. De tar cirka 20% som er helt vanlig.

Tavex pleier som regel å være billigst. Du har også realverdier og silverinvest. Sjekk ut hvem som kan gi best pris. Har meget god erfaring med alle tre.

Dog riktig at det lønner seg å kjøpe myner da disse unngår mva

Sa fanten.

Anonymous poster hash: b9cf8...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det beste alternativet er å kjøpe gullmynter, s.k. "bullionmynter" som selges til et lavt påslag over gullprisen.

www.goldsource.no er en norsk nettside som har solgt dette lenge...

Det finnes også andre nettsteder i Norge, men prisene er ganske like, velg den butikken du stoler på, eller ring å snakk med noen i butikken så får du et inntrykk av hvem som virker seriøse

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, tanteposene skrev:

Det beste alternativet er å kjøpe gullmynter, s.k. "bullionmynter" som selges til et lavt påslag over gullprisen.

www.goldsource.no er en norsk nettside som har solgt dette lenge...

Det finnes også andre nettsteder i Norge, men prisene er ganske like, velg den butikken du stoler på, eller ring å snakk med noen i butikken så får du et inntrykk av hvem som virker seriøse

 

Tråden er fra 18.12. 2014. Tror du ikke ts har funnet svaret for lengst?

Anonymkode: c6585...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...