Gå til innhold

Vil bytte bank. Hvilken bør jeg velge?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte bank. Hva skal jeg prioritere å legge vekt på når jeg skal velge blandt alle sammen? Kan du anbefalle meg en bank og hvorfor den?

Bør jeg bytte før eller etter nyttår?

Har ingen oppsparte midler og lønna forsvinner hver mnd, så renter er vel ikke det største trekkplasteret her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må finne en bank med en løsning du synes er akseptabel for ditt behov!

Jeg har Danske Bank med 365 kort som gir cash back på kjøp av sko, drivstoff og sikkert mer jeg ikke husker i farten.

Nettbanken er ok, gebyrene 0, med unntak av årsgebyr på bankkort. Der som gjør at jeg vurderer å bytte til en annen bank er svindyre 5 sifret telefonnummer for å komme i kontakt med min egen bank på telefon. Og sist men ikke mknst at de ikke har alternative telefonnumre for oss som klarer å slå 8 sifre for å slippe å få teleregninger som er høyere enn minste beløpet.

Anonymous poster hash: 438f5...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde veldig dårlig råd og måtte snu og vende på hver krone valgte jeg bank med 0 gebyrer og høy rente på brukskontoen. Så i stedet for å gå i minus på gebyrer hver mnd så gikk jeg i pluss på rentene.

Anonymous poster hash: d87ca...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLP bank er jo og anbefale.

Anonymous poster hash: e8785...cba

Er du ansatt i KLP, lr?

Anonymous poster hash: 82934...52d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umulig å gi et fornuftig svar uten å vite hva du vektlegger, hvilken bank du allerede har og hvorfor du vil bytte.

Jeg ville i utgangspunktet vurdert Skandiabanken. God nettbankløsning, god kundeservice som er lett tilgjengelig uten 5-sifret telefonnr, gebyrfri bortsett fra bankkortet, og alle kunder behandles likt ( Ikke "prutebank" med ulike vilkår avhengig av alder, medlemsskap, kundeprogrammer etc)

Hadde du vektlagt rente på brukskonto, ville rådet vært yABank.

Selv velger jeg ikke EN bank, men ulike banker til ulike tjenester. Ingen bank er best på alt.

Endret av nojac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å gi et fornuftig svar uten å vite hva du vektlegger, hvilken bank du allerede har og hvorfor du vil bytte.

Jeg ville i utgangspunktet vurdert Skandiabanken. God nettbankløsning, god kundeservice som er lett tilgjengelig uten 5-sifret telefonnr, gebyrfri bortsett fra bankkortet, og alle kunder behandles likt ( Ikke "prutebank" med ulike vilkår avhengig av alder,

medlemsskap, kundeprogrammer etc)

Hadde du vektlagt rente på brukskonto, ville rådet vært yABank.

Har sett i flere tråder at du anbefaler Skandiabanken, hvilken bank bruker du selv?

Anonymous poster hash: 438f5...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vanskeligere å få boliglån i Skandiabanken. De overtar gjerne boliglånet når du først har et, men vil ikke innvilge selv



Anonymous poster hash: d532b...2fa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i flere tråder at du anbefaler Skandiabanken, hvilken bank bruker du selv?

Anonymous poster hash: 438f5...6cc

Jeg har hatt brukskonto i Skandiabanken siden år 2000. Men sparepengene flytter jeg etter hvem som til enhver tid har beste rente. Og det er noen år siden Skandiabanken var blant de beste der.

Jeg har også gode erfaringer med Skandiabanken når det gjelder boliglån/finansieringsbevis. Enkelt å få elektronisk.

Men hvis du er på grensen når det gjelder betalingsevne/egenkapital er det mulig at du lettere kan nå fram med din lokale bank...

EDIT: Og er du medlem av en fagorganisasjon med egen bankavtale , kan den være verd å vurdere. KLP-banken kommer vel egentlig i den kategorien, OK for medlemmene, men lite aktuell for ikke-medlemmer.

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brukskonto i Skandiabanken siden år 2000. Men sparepengene flytter jeg etter hvem som til enhver tid har beste rente. Og det er noen år siden Skandiabanken var blant de beste der.

Jeg har også gode erfaringer med Skandiabanken når det gjelder boliglån/finansieringsbevis. Enkelt å få elektronisk.

Takk for svar.

Som du kanskje ser over har jeg Danske Bank som daglig bank, nå. Men gjør som deg flytter de store pengene etter hvor renten er best, nå står de hos Santander. Boliglån er ikke aktuelt.

Men hvis du er på grensen når det gjelder betalingsevne/egenkapital er det mulig at du lettere kan nå fram med din lokale bank...

Anonymous poster hash: 438f5...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ansatt i KLP, lr?

Anonymous poster hash: 82934...52d

Hehe. Nei.

Anonymous poster hash: e8785...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Skandiabanken. Ingen gebyrer, og god nettside. Måtte bytte bank pga bedre rente på boliglånet, men har fortsatt en konto i Skandiabanken. Ønsker å flytte tilbake dit etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg hadde veldig dårlig råd og måtte snu og vende på hver krone valgte jeg bank med 0 gebyrer og høy rente på brukskontoen. Så i stedet for å gå i minus på gebyrer hver mnd så gikk jeg i pluss på rentene.

Anonymous poster hash: d87ca...bc0

Hviken bank var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til forskjell fra et par andre her syns jeg nettbankløsningene til skandiabaken er utrolig dårlige, og de er faktisk årsaken til at jeg kommer til å si opp kontoen vår der, og åpne en ny et annet sted.

Jeg har konto i en lokalsparebank og Landkreditt bank. Veldig fornøyd med Landkreditt på alle måter. Nå er den jo spesielt rettet inn mot bønder, og du får enkelte fordeler om du er medlem av Norsk bondelag, og gode lån for kjøp av landbruksmaskiner osv., men jeg syns det er en god bank for også oss som ikke driver gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til forskjell fra et par andre her syns jeg nettbankløsningene til skandiabaken er utrolig dårlige, og de er faktisk årsaken til at jeg kommer til å si opp kontoen vår der, og åpne en ny et annet sted.

Du er den første jeg har hørt om som forlater SkandiaBanken på grunn av nettbankløsningen.

Er det den nye du misliker eller er det den gamle?

Selv synes jeg begge er svært oversiktelige og lette å finne fram i. Flere ulike innloggingsmetoder gjør at de fleste bør kunne funne en de er fornøyd med. At du kan velge å IKKE måttte bekrefte hver minste operasjon med kode og passord er også en stor fordel. Også appen for mobil/nettbrett er funksjonsrik og enkel i bruk.

Det eneste som irriterer meg med Skandiabankens nettløsning er den "nye" Min Økonomi-modulen. Den gamle hadde en enkel årsoversikt som jeg satte stor pris på. Den forsvant i revisjonen, til fordel for kakediagrammer og fancy / fargerik layout og kommentarer av typen "Godt jobbet" som jeg helst vil slippe. Så nå bruker jeg ikke lengre denne funksjonen...

Men yA Bank har jo mye bedre renter da. Så hadde jeg hatt noe penger på brukskontoen hadde jeg nok skiftet. I stedet tømmer jeg den hver lønningsdag, bortsett fra det som trengs til regningene i forfallsregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den første jeg har hørt om som forlater SkandiaBanken på grunn av nettbankløsningen.

Jeg synes også nettbanken til Skandiabanken er elendig. Selv anbefaler jeg DNB! Enkelt og oversiktlig nettbank og mobilbank. Ingen gebyrer på de vanlige tjenesten så lenge du er programkunde :)

Anonymous poster hash: 806c4...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte bank. Hva skal jeg prioritere å legge vekt på når jeg skal velge blandt alle sammen? Kan du anbefalle meg en bank og hvorfor den?

Bør jeg bytte før eller etter nyttår?

Har ingen oppsparte midler og lønna forsvinner hver mnd, så renter er vel ikke det største trekkplasteret her....

sjekk her.. https://www.finansportalen.no/Bank/Dagligbank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...