Gå til innhold

Kjæresten min slår opp med meg om jeg ikke blir tynnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil veldig gjerne gå ned i vekt også, så det hadde vært godt for oss begge. Men skal jeg godta dette? Er det greit? Og hva om det plutselig kommer noe nytt han ikke liker ved meg? Jeg elsker han utrolig mye og alt annet med oss er helt supert! Vi har det utrolig bra sammen og vi har en veldig god kjemi og alt stemmer. Derfor dette er veldig vanskelig. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e2855...6a5

Han virker som en hyggelig fyr og en som virkelig er glad i deg og bryr seg om deg.

:ironi:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du gjør er å trener som bare det, går ned den vekten og får en kropp du er kjempe fornøyd med.

Å da han forteller deg hvor fornøyd han er med deg, og hvor flott du ser ut.

Så sier du: Takk :) Jeg er veldig fornøyd selv, og best av alt er at jeg nå i hvertfall er for god for deg!

Så kan han sitte der alene som den tosken han er ;)

TS sa hun elsket mannen sin, gjør hun noe slikt minner hun om en psykopat!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg har et lite problem, og trenger virkelig hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre. Kjæresten min fortalte plutselig at han ikke ville være sammen med meg lenger og jeg ble selvfølgelig knust. Jeg skjønte det lå noe mer ved det her og fikk tilslutt ut at det er fordi han skulle ønske jeg var tynnere og så mer "fit" ut. Jeg har hele tiden vist at han virkelig hater fett, og at han skulle ønske jeg så bedre ut. Han er også en treningsnarkoman! Jeg har selvfølgelig litt for mye av det gode rundt magen, men er ikke overvektig. Jeg trener endel og prøver å spise sunt, men er vanskelig å gå ned i vekt. Jeg vil veldig gjerne gå ned i vekt også, så det hadde vært godt for oss begge. Men skal jeg godta dette? Er det greit? Og hva om det plutselig kommer noe nytt han ikke liker ved meg? Jeg elsker han utrolig mye og alt annet med oss er helt supert! Vi har det utrolig bra sammen og vi har en veldig god kjemi og alt stemmer. Derfor dette er veldig vanskelig. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e2855...6a5

Jeg blir lei meg hver gang jeg leser om mennesker som i det hele tatt lurer på om dette er ok krav å stille til en kjæreste.

Er dette virkelig en mann du kunne tenke deg som far til dine barn, med den holdningen han har?

Han der hadde ikke fått gått tur med bikkja mi engang.

Bli glad i deg selv, ts - så vil du se at dette er uakseptabel oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten veldig usaklig å skrive slike frekke kommentarer om andre mennesker kun fordi dem mener noe annet enn deg. Men du hadde vel ikke noe bedre å komme med enn et personangrep.

Anonymous poster hash: cc62e...09c

Nei. Bortsett fra at jeg har skrevet flere innlegg også, som du ikke gadd å lese? Det er ikke fordi du mener noe annet enn meg, men fordi du går i den hysteriske fella og tror at litt utrent betyr farlig magefett og at ts mest sannsynlig spiser for mye godteri. Man fremstår ikke som spesielt skarp når man bare sier seg enig i andres lite gjennomtenkte og unyanserte svar.

Var det saklig nok, eller var det også personangrep?

Anonymous poster hash: 6d811...0f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bortsett fra at jeg har skrevet flere innlegg også, som du ikke gadd å lese? Det er ikke fordi du mener noe annet enn meg, men fordi du går i den hysteriske fella og tror at litt utrent betyr farlig magefett og at ts mest sannsynlig spiser for mye godteri. Man fremstår ikke som spesielt skarp når man bare sier seg enig i andres lite gjennomtenkte og unyanserte svar.

Var det saklig nok, eller var det også personangrep?

Anonymous poster hash: 6d811...0f7

Nei, du har vel rett.. :)

Anonymous poster hash: cc62e...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har vel rett.. :)

Anonymous poster hash: cc62e...09c

Always! :sjarmor:

Anonymous poster hash: 6d811...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS sa hun elsket mannen sin, gjør hun noe slikt minner hun om en psykopat!

Det får nå være din merkelige mening!

Synes ikke noe om menn eller damer som skal drive å forandre på andre, så lenge den de er sammen med ikke har gjort store forandringer på utseende sitt fra da de møttes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får nå være din merkelige mening!

Synes ikke noe om menn eller damer som skal drive å forandre på andre, så lenge den de er sammen med ikke har gjort store forandringer på utseende sitt fra da de møttes.

Så med en gang man kommer i et forhold så er det bare å spise snop, slutte å trene og legge på seg? "Personen elsker meg jo uansett".

- Jente 21.

Anonymous poster hash: 0e240...6a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din er en dust TS. Kom han i forkjøpet og du slå opp med han.

- Kjære, du er dum som et brød. Får du ikke høyere IQ innen 24 timer så stikker jeg.

Anonymous poster hash: 88ea1...8f1

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd

Hva er vitsen med å være mer enn venn med noen man ikke er seksuelt tiltrukket av når man kan finne noen andre man er det med?

Skal dere jenter nøye dere med en snill gutt som elsker deg, men som du ikke er tiltrukket til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med en gang man kommer i et forhold så er det bare å spise snop, slutte å trene og legge på seg? "Personen elsker meg jo uansett". - Jente 21. Anonymous poster hash: 0e240...6a5

Er absolutt ikke det jeg sier er det vel.

Da vil kroppen mest sannsynlig gå igjennom enn stor forandring. Noe jeg kan forstå at den andre ikke liker.

Noen blir sammen med noen som har noen kilo formye fordi at de liker det, og vil ikke bli fornøyd om noen går ned 20kg. Mens andre vil ha trente damer, og vil ikke like at noen går opp 20kg.

Noe som begge deler vil være en stor forandring.

Personlig så er jeg aldri så aktiv og i form som da jeg er i ett forhold. Da har jeg jo ikke så mye tid eller lyst til å sitte hjemme i sofaen og spise godis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre deg selv om du ønsker å være sammen med en som kun "elsker" deg når kroppen din er perfekt i hans øyne.

Vil han elske deg etter en fødsel? Vil han elske deg når kroppen din er 60 år gammel? Kan du elske en som er så overfladisk? Orker du å leve i frykten over at én dag er du ikke fit nok? Eller at han møter drømmefitnessdama på treningssenteret?

Det er jo liksom ikke slik at du plutselig har lagt på deg 30 kilo og sitter i sofaen hver kveld med chipsen i ene hånden og en fettete burger i den andre.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, TS! Ikkje grei situasjon! :/ Eg er glad eg har ein mann som elsker meg på godt og vondt. Mange vil i perioder vere litt utrent eller ha eit par ekstra kilo pga sjukdom eller graviditet. Eg har sjølv vore sjuk i over to år med utmattelse, og det har gjort at eg ikkje har kunne trene eller vere i aktivitet. Eg var veldig tynn då eg møtte min samboer, men no er eg normalt slank, kanskje eit kilo eller to for mykje, og er utrent. Ikkje muskler i sikte her :P Men takk og lov for ein tålmodig mann som har holdt ut med meg gjennom to år med sjukdom - og som fortsatt synes eg er fin!

Det synes eg du fortjener også! Min mann er også opptatt av trening, og han ser veldig bra ut! :) Men eg har måtte godta at for ein periode i livet mitt så vil ikkje kunne ha supermodell-kropp. Og det er greit. Det viktigste er at eg er komfortabel med meg sjølv.

Eg er i utgangspunktet glad i trening, og eg synes det er viktig å vere normalt sunn. Men ingen er perfekte i hverken utsjånad eller personlighet. Eg kan til ein viss grad forstå at viss det er viktig for kjæresten din å holde seg i form, så vil han gjerne at du også skal det. Når det er sagt, så er det viktigste at du er komfortabel med deg sjøl. Og tenk å leve med det presset om å alltid måtte vere fit og flott? Kva om du blir sjuk eller legger på deg etter graviditet ein periode? :/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så med en gang man kommer i et forhold så er det bare å spise snop, slutte å trene og legge på seg? "Personen elsker meg jo uansett". - Jente 21. Anonymous poster hash: 0e240...6a5

Kan legge til at jeg synes det er trist å se par som var trente og spreke da de møttes, og etter noen år sammen så ser det ut som at de har flyttet inn i joggebuksa for godt og aldri beveger seg ut av sofaen.

Det virker absolutt ikke sunt ut for forholde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker forskjellige størrelser, og godt er det! La du på deg etter at dere ble sammen? Selv liker jeg slanke jenter, og det har faktisk plaget meg at mange av de jeg har vært sammen med har lagt på seg betraktelig etter at vi har blitt sammen. Jeg har ikke slått opp av den grunn, men jeg tenner langt mindre på dem. Det er ikke et valg, det er slik man er skrudd sammen. Jeg har gitt klart uttrykk for at tenningsmønsteret mitt er slik det er...Allikevel; mat, kos og snop ser ofte ut til å være viktigst.

Jeg sier ikke at det er slik med dere, men om partner har gitt klart uttrykk for at han/hun tenner på slank kropp fra tidenes morgen så burde det vel kunne legges inn litt innsats i å være noe han/hun tenner på?

Når det er sagt, så er det heldigvis også mange som tenner på fyldigere kropper!



Anonymous poster hash: 105b6...5d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, man kan elske noen uten å tenne på kroppen hennes. Da kan man enten være ærlig og be kjæresten ta bedre vare på seg selv eller man kan dumpe kjæresten. Å være sammen med en man ikke liker kroppen på uansett om man elsker personen er en dårlig løsning.

I tillegg kan man være bekymret for helsen til kjæresten.

Jeg spiser faktisk nesten aldri godteri! Han spiser ofte og jeg sitter å ser på han spise det.. Og problemet er ikke at han ikke teller på meg, det gjør han!! Tro meg! Han klarer jo nesten aldri å holde fingrene borte fra meg.

Anonymous poster hash: e2855...6a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Papirfly

Huff, TS! Ikkje grei situasjon! :/ Eg er glad eg har ein mann som elsker meg på godt og vondt.

Eg var veldig tynn då eg møtte min samboer, men no er eg normalt slank, kanskje eit kilo eller to for mykje

...Dakar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lagt på deg endel etter dere ble sammen (5+++) så har jeg en viss forståelse for det, men ikke om du ser ut som du gjorde når dere ble sammen.

Min samboer har bestilt time for hårtransplatasjon i januar fordi jeg ikke tenner like mye på han lenger. Han hadde jo en fyldig hårmanke da vi møttes.



Anonymous poster hash: ef8ba...e01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg har selv bedt typen min om å trene, fordi han har lagt mye på seg på mageområdet. Det er ikke bra for helsen å ha mye fett på magen, det er nemlig det fettet som er mest usunt. Han ble glad for at jeg brydde meg om han, både hvordan han ser ut og helsen.

Anonymous poster hash: cc62e...09c

Det er ikke samme situasjon. Dette er snakk om "bli fit eller så går jeg i fra deg".

TS; om du ønsker å bli slankere for DIN del, da er det noe annet. Vil du virkelig endre deg selv for en annen, kun for at personen skal bli med deg? Synes du det er riktig? Det synes ikke jeg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vente på at han skal dumpe deg? Dump han og finn deg en fyr som elsker deg og ikke vekten din...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...