Gå til innhold

Hvor i USA skal jeg flytte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker å flytte til USA. Hvor synes dere det er fint? Jeg har tenkt på LOs ANgeles. Noen som har vært der?

Anonymous poster hash: c5f1f...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått tillatelse fra Amerikanske myndigheter til å bosette deg?

Anonymous poster hash: 7b27f...f85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nordmann ville jeg heller valgt nord-california enn sør california. Føler de er litt mer like oss der og ikke så republikanske fanatikere...



Anonymous poster hash: 2eb3a...937
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nordmann ville jeg heller valgt nord-california enn sør california. Føler de er litt mer like oss der og ikke så republikanske fanatikere...

Hæh?! :blink:

Aldri merket noe til.

Spørs hva du gjør det til selv, om du glir inn ("integreres") eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått tillatelse fra Amerikanske myndigheter til å bosette deg?

Anonymous poster hash: 7b27f...f85

Nei, først leker jeg med tanken. Men det ville uansett ikke vært noe problem :-)

Ts

Anonymous poster hash: c5f1f...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så spesielt med USA

Jeg vet faktisk ikke - jeg bare dras mot det :-) Tenker at jeg heller kan komme hjem til en mnd på Sørlandet i året eller liknende ;-)

Ts

Anonymous poster hash: c5f1f...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe den var morsom - men absolutt ting å tenke på! Siden du sier at du synes det er helt greit, hvor ville du bodd om du kunne valgt helt fritt? :-)

Ts

Anonymous poster hash: c5f1f...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke - jeg bare dras mot det :-) Tenker at jeg heller kan komme hjem til en mnd på Sørlandet i året eller liknende ;-)

Ts

Anonymous poster hash: c5f1f...db5

Om jeg skulle flytte til utlandet hadde jeg heller flyttet til England.. Ville aldri bodd i USA. Det er ikke så særlig flott i USA som en del her i Norge får for seg. Utrolig mye dritt der.

Anonymous poster hash: b1614...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du sier at du synes det er helt greit, hvor ville du bodd om du kunne valgt helt fritt? :-)

Helt fritt? Nordstatene; Maine, New Hampshire og lignende.

Det er ikke så særlig flott i USA som en del her i Norge får for seg. Utrolig mye dritt der.

Det kommer an på hvor man er.

Det er ikke bare rosenrødt for folk som bor (eller bosetter seg) i Norge heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fritt? Nordstatene; Maine, New Hampshire og lignende.

Det kommer an på hvor man er.

Det er ikke bare rosenrødt for folk som bor (eller bosetter seg) i Norge heller.

For å si det sånn: Norge er og har vært i mange år på førsteplass på human development index trends mens USA ligger på 5.plass.

Nei, alt er ikke rosenrødt i Norge, men det er gaaaanske mye bedre enn USA :) Spesielt med tanke på at de fleste i Norge synes at politikken vår er mye bedre enn USA sin og at vi har mye mer frihet. Derfor vil det også være vanskelig for nordmenn (de som bryr seg om slikt som politikk) å akseptere og bo i et land som er så annerledes.

Som sagt er det selvsagt ikke slik at det er alle som vet hvor annerledes ting er i USA enn i Norge og derfor tror at USA er så flott og fantastisk noe det ikke er

Anonymous poster hash: b1614...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fritt? Nordstatene; Maine, New Hampshire og lignende.

Det kommer an på hvor man er.

Det er ikke bare rosenrødt for folk som bor (eller bosetter seg) i Norge heller.

Hva jobber du med?

Anonymous poster hash: 3e416...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

At noen frivillig vil flytte til USA og bo der er utenfor min fatteevne - med mindre man har gode kontakter og får bra lønn der borte. Hvis ikke, så går du rundt i en jobb hvor lønnsnivået er mye mindre, kriminaliteten er stor og for å si det rett ut: det er ikke noe spesielt med å bo der. Jeg har bodd der, så jeg vet dette.

Du drømmer deg sikkert vekk fordi du har sett så mye kult på tven, men i realiteten er det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, først leker jeg med tanken. Men det ville uansett ikke vært noe problem :-)

Ts

Anonymous poster hash: c5f1f...db5

OK. Så du er amerikansk statsborger?

Anonymous poster hash: 4798c...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så heldig du er som bor i LA! Har drømt om det lenge. Fortell litt om hvorfor du valgte å flytte fra Norge! Hva jobber du med og var det lett å få nye bekjente? Skal du tilbake til Norge eller være der for godt? Savner du noe med Norge? Hva er de største forskjellene?

Anonymous poster hash: f3c3e...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer jo HELT an på omstendighetene. Jeg ville aldri flyttet hvis du ikke er bereist innen USA. Når du sier at det "ikke er noe problem" å flytte, er det fordi du har amerikansk mann, tilbud om jobb eller hva?
I s
å fall er det jo jobbtilbudet som dirigerer det hele.



Anonymous poster hash: 93d10...8f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du med?

Fortell litt om hvorfor du valgte å flytte fra Norge! Hva jobber du med og var det lett å få nye bekjente? Skal du tilbake til Norge eller være der for godt? Savner du noe med Norge? Hva er de største forskjellene?

Norge er dyrt, dessuten så er det (synes jeg) mer utvalg å velge i når man tar utdanning her/der. Er dobbelt statsborger og har penger i fond og det er litt dumt å la dem stå i fond uten å gjøre noe med dem. Siden jeg nå bor her så tar jeg nå ut en sum hver måned som jeg kan bruke på husleie og annet. Jeg tar en MA i psykologi, og noen av de jeg går sammen med gjør noe lignende.

Hvis man er passe utadvendt så er det ikke særlig problemer med å bli kjent med noen. Jeg blir nok i USA, har tenkt å jobbe med traumatiserte pasienter (militære) etter endt utdanning.

Må være tilgang på sykehus/legevakt. De kommunale legevaktene/sykehusene her er til å gråte av synes jeg, så har man penger så velger de fleste private sykehus/legevakter, men prisen blir horribel. Man kan ikke være fattig skal man leve normalt godt i USA.

Største forskjellene, tja, mengden mennesker, utvalg i butikkene, kriminaliteten, skattebetalingen, fattigdom...er vel egentlig det jeg har lagt mest merke til. Geografien står det ikke særlig bra til med. "Kan jeg svømme til Norge?" har jeg hørt. :P

"Har USA en president?" har jeg og hørt. "Er Europa et land?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri flyttet til USA frivillig. er jo utrolig heldig som bor i Norge. mye fattigdom, kriminalitet og rare religiøse mennesker der. men om jeg måtte ha flyttet hadde jeg flyttet til California

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er dyrt, dessuten så er det (synes jeg) mer utvalg å velge i når man tar utdanning her/der. Er dobbelt statsborger og har penger i fond og det er litt dumt å la dem stå i fond uten å gjøre noe med dem. Siden jeg nå bor her så tar jeg nå ut en sum hver måned som jeg kan bruke på husleie og annet. Jeg tar en MA i psykologi, og noen av de jeg går sammen med gjør noe lignende.

Hvis man er passe utadvendt så er det ikke særlig problemer med å bli kjent med noen. Jeg blir nok i USA, har tenkt å jobbe med traumatiserte pasienter (militære) etter endt utdanning.

Må være tilgang på sykehus/legevakt. De kommunale legevaktene/sykehusene her er til å gråte av synes jeg, så har man penger så velger de fleste private sykehus/legevakter, men prisen blir horribel. Man kan ikke være fattig skal man leve normalt godt i USA.

Største forskjellene, tja, mengden mennesker, utvalg i butikkene, kriminaliteten, skattebetalingen, fattigdom...er vel egentlig det jeg har lagt mest merke til. Geografien står det ikke særlig bra til med. "Kan jeg svømme til Norge?" har jeg hørt. :P

"Har USA en president?" har jeg og hørt. "Er Europa et land?"

Høres utrolig spennende ut :) Blir du psykolog av MA i psykologi? Eller er det som i Norge med profesjon? Men penger i fond, er det noe familien har ordnet som gjør at du må ta studier utenlands? USA er jo utrolig dyrt å gå på skole i. Har du fått kjæreste der borte også? Er det vanlig å gå mye ut på byen som student eller er det mest hjemmefester? Høres ut som en drøm det livet da

Anonymous poster hash: f3c3e...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...