Gå til innhold

hvor lang tid tar det før religion dør ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer ikke til å skje. Religion har eksistert til alle tider og kommer til å fortsette å eksistere til alle tider. Det er ingenting som tyder på at religioner er i ferd med å dø ut nå eller i det hele tatt er på tilbakegang, selv om man kan tro det når man ser verden fra det relativt ateistiske Norge.



Anonymous poster hash: 92364...e6a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

127.

i 2141 så river de ned den siste kirken. Tror det er snakk om 3.august.2141, rundt fire på ettermiddagen.



Anonymous poster hash: bbe3c...e13
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke til å skje. Religion har eksistert til alle tider og kommer til å fortsette å eksistere til alle tider. Det er ingenting som tyder på at religioner er i ferd med å dø ut nå eller i det hele tatt er på tilbakegang, selv om man kan tro det når man ser verden fra det relativt ateistiske Norge.

Anonymous poster hash: 92364...e6a

så trist :(

Anonymous poster hash: ea5d6...4b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så trist :(

Anonymous poster hash: ea5d6...4b6

Hvorfor det? Det er ikke religionen som er rot til alt det onde her i verden, det er mangelen på toleranse og respekt. Det gjelder også de som ikke tolererer religioner - de er jo ikke et fnugg bedre.

Anonymous poster hash: 92364...e6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Det er ikke religionen som er rot til alt det onde her i verden, det er mangelen på toleranse og respekt. Det gjelder også de som ikke tolererer religioner - de er jo ikke et fnugg bedre.

Anonymous poster hash: 92364...e6a

Det er heller ikke pistol som dreper mennesker,men mennesker som tar pistol i bruk. Det betyr likevel ikke at jeg hadde utstyrt alle i Norge med pistol...

Anonymous poster hash: bbe3c...e13

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det? Det er ikke religionen som er rot til alt det onde her i verden, det er mangelen på toleranse og respekt. Det gjelder også de som ikke tolererer religioner - de er jo ikke et fnugg bedre.

Anonymous poster hash: 92364...e6a

fordi de hater andre folk pga, de selv tror på teite ting.

også skremmer de meg litt, egentlig

Anonymous poster hash: ea5d6...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det finnes mennesker, vil det alltid være en eller annen form av religion.

Anonymous poster hash: a19d8...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det dør ut en dag. da hadde verden vært et mye bedre sted.



Anonymous poster hash: ea5d6...4b6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid skal det ta før antiteister lærer å oppføre seg, og at de som oftest er langt mer hatefulle enn dem de kritiserer? Hvor lang tid trenger dere for å lære dere å respektere deres medmennesker?

100 år? 300 år? 1000 år?

Anonymous poster hash: 70205...fad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid skal det ta før antiteister lærer å oppføre seg, og at de som oftest er langt mer hatefulle enn dem de kritiserer? Hvor lang tid trenger dere for å lære dere å respektere deres medmennesker?

100 år? 300 år? 1000 år?

Anonymous poster hash: 70205...fad

Tøvete argument. "Antiteister" hakker på religion ved å kjefte på den på internett og i aviser, og mer drastiske metoder enn det tar de faktisk ikke i bruk. Det hender absolutt at såkalte antiteister hakker på religion for hakkingens skyld, og det er jo ikke bra, men det er virkelig ikke et problem sammenlignet med alt det vonde religion skaper.

Anonymous poster hash: 7b6e5...1f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syns det er trist at land som egentlig er vakre er i ruiner pga religion?



Anonymous poster hash: dd114...ccd
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid skal det ta før antiteister lærer å oppføre seg, og at de som oftest er langt mer hatefulle enn dem de kritiserer? Hvor lang tid trenger dere for å lære dere å respektere deres medmennesker?

100 år? 300 år? 1000 år?

Anonymous poster hash: 70205...fad

hvis folk ikke hadde trodd på teite ting, så hadde det ikke vært antiteister her.

og religiøse er langt mer hatefulle enn ateister.

Anonymous poster hash: ea5d6...4b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøvete argument. "Antiteister" hakker på religion ved å kjefte på den på internett og i aviser, og mer drastiske metoder enn det tar de faktisk ikke i bruk. Det hender absolutt at såkalte antiteister hakker på religion for hakkingens skyld, og det er jo ikke bra, men det er virkelig ikke et problem sammenlignet med alt det vonde religion skaper. Anonymous poster hash: 7b6e5...1f6

Dere tråkker på mennesker. Hensynsløst. Dere forlanger at de skal respektere dere, og gir bare forakt tilbake.

Dere skriker at man ikke skal misjonere til dere, men misjonerer tilbake. Dere er ensporede og forblindede.

Dere er faktisk....religiøse! Det er noe svært fanatisk over den retorikken man kan lese. Og veldig mye av kritikken bunner i kunnskapsløshet. Det har vært demonstrert her på forumet tusen ganger.

Anonymous poster hash: 70205...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tråkker på mennesker. Hensynsløst. Dere forlanger at de skal respektere dere, og gir bare forakt tilbake.

Dere skriker at man ikke skal misjonere til dere, men misjonerer tilbake. Dere er ensporede og forblindede.

Dere er faktisk....religiøse! Det er noe svært fanatisk over den retorikken man kan lese. Og veldig mye av kritikken bunner i kunnskapsløshet. Det har vært demonstrert her på forumet tusen ganger.

Anonymous poster hash: 70205...fad

Godt forsøk, men det du sier stemmer jo rett og slett ikke. Det høres fint og flott ut, men det stemmer overhodet ikke. Jeg er forøvrig ikke med i de diskusjonene her, så jeg aner ikke hvorfor du skriver "dere". Jeg sier bare at ateismen, og til og med antiteismen, tross alt nøyer seg med krasse ord fremfor å sørge for død og fordervelse. Det kan jeg bære over med.

Kunnskapsløshet er det nok ikke snakk om. Selv har jeg gått på kristenskole, lest både Koranen og Bibelen, tatt fag om religion på universitetet og har bare blitt mer og mer sikker på at det bare er tull. Å sette seg inn i religion er den beste "kur" mot gudstro. Men det flagger jeg ikke så høyt, annet enn når jeg blir adressert så direkte som du gjør nå.

Anonymous poster hash: 7b6e5...1f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tråkker på mennesker. Hensynsløst. Dere forlanger at de skal respektere dere, og gir bare forakt tilbake.

Dere skriker at man ikke skal misjonere til dere, men misjonerer tilbake. Dere er ensporede og forblindede.

Dere er faktisk....religiøse! Det er noe svært fanatisk over den retorikken man kan lese. Og veldig mye av kritikken bunner i kunnskapsløshet. Det har vært demonstrert her på forumet tusen ganger.Anonymous poster hash: 70205...fad

Religiøse strapper på seg bomber og sprenger kjøpesentere. Skjærer av hodene på folk mens de filmer det. Gifter bort små barn til gamle menn. Osv

See what i did there? XD btw, å være ateist kan ikke sammenlignes med feks å være kristen. Kristne har felles rettningslinjer som de følger. Ateister har ikke noe tilsvarende.

Anonymous poster hash: a19d8...56b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt forsøk, men det du sier stemmer jo rett og slett ikke. Det høres fint og flott ut, men det stemmer overhodet ikke. Jeg er forøvrig ikke med i de diskusjonene her, så jeg aner ikke hvorfor du skriver "dere". Jeg sier bare at ateismen, og til og med antiteismen, tross alt nøyer seg med krasse ord fremfor å sørge for død og fordervelse. Det kan jeg bære over med. Kunnskapsløshet er det nok ikke snakk om. Selv har jeg gått på kristenskole, lest både Koranen og Bibelen, tatt fag om religion på universitetet og har bare blitt mer og mer sikker på at det bare er tull. Å sette seg inn i religion er den beste "kur" mot gudstro. Men det flagger jeg ikke så høyt, annet enn når jeg blir adressert så direkte som du gjør nå. Anonymous poster hash: 7b6e5...1f6

Å, nei, var det sånn det var....

Da er altså alt det hatet, og de argumentene som legges frem med ikke bare feilaktige tolkninger, men også feilaktige henvisninger, bare et produkt av min fantasi?

Jeg er lei av aggressive fanatikere som ikke forstår hva de kritiserer, og som tar meg til inntekt for ugjerninger begått for generasjoner siden, av folk som ikke har støtte for sine utlegninger, tolkninger, praksis eller gjerninger i dag. Dere konkluderer jo bare selektivt for å støtte egen sak.

Litt respekt og høflighet hadde nok gitt dere en langt mer konstruktiv debatt, men det er visst umulig.

Anonymous poster hash: 70205...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøse strapper på seg bomber og sprenger kjøpesentere. Skjærer av hodene på folk mens de filmer det. Gifter bort små barn til gamle menn. Osv

See what i did there? XD btw, å være ateist kan ikke sammenlignes med feks å være kristen. Kristne har felles rettningslinjer som de følger. Ateister har ikke noe tilsvarende.Anonymous poster hash: a19d8...56b

Fanatikere gjør det. Enten det er religion, politikk eller begge deler i bunnen.

Religiøs og fanatiker er ikke synonymt.

Finn et bedre argument.

Anonymous poster hash: 70205...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei, var det sånn det var....

Da er altså alt det hatet, og de argumentene som legges frem med ikke bare feilaktige tolkninger, men også feilaktige henvisninger, bare et produkt av min fantasi?

Jeg er lei av aggressive fanatikere som ikke forstår hva de kritiserer, og som tar meg til inntekt for ugjerninger begått for generasjoner siden, av folk som ikke har støtte for sine utlegninger, tolkninger, praksis eller gjerninger i dag. Dere konkluderer jo bare selektivt for å støtte egen sak.

Litt respekt og høflighet hadde nok gitt dere en langt mer konstruktiv debatt, men det er visst umulig.

Anonymous poster hash: 70205...fad

Igjen, det er bare ord uten noe innhold, det her. Religion er ikke det spor mer rasjonelt i dag enn det var i middelalderen. Jeg baserer ikke min avsmak for religion på det som skjedde i middelalderen, religion er fortsatt menneskehetens fremgangs verste fiende. Det er så typisk at religionsforkjempere skal ha det så "nyansert", at det liksom er litt fornuftig hvis du tenker over det. Nyanser er fint, men det er ikke alltid slik at svaret befinner seg et sted midt mellom det to personer mener.

Ateisme er fravær av tro på det irrasjonelle, det overnaturlige som går på tvers av både fornuft og naturlover. Særlig flere fellesnevnere enn det har vi ikke. Jeg aksepterer overhodet ikke at det liksom er "selektivt", religion er like på trynet nå som det alltid har vært. Noen er verre enn andre, eksempelvis er østlige religioner i det minste fredeligere enn trioen lenger vest, men det er like fullt et tankesett som krever at man hiver fornuft og logikk på sjøen.

Anonymous poster hash: 7b6e5...1f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og heldigvis er det på retur her i verden, viser all statistikk. Sakte, men sikkert.



Anonymous poster hash: 7b6e5...1f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...