Gå til innhold

Religøse er dumme, trangsynte, dømmende, og ja...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tingelinling

Dette ville jeg gjerne du legger frem dokumentasjon på. Mener du at religiøse, hva nå du legger i det, er overrepresentert på kriminalstatistikken?

Med tanke på hvor mange som er religiøse (mener jeg leste 84%) av verdens befolkning, er det ikke så rart at de er i flertall når det gjelder det meste utenom ateisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Med tanke på hvor mange som er religiøse (mener jeg leste 84%) av verdens befolkning, er det ikke så rart at de er i flertall når det gjelder det meste utenom ateisme?

Du leser statistikk som fanden leser Bibelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal si deg hva jeg er

jeg er en Agnostiker som ber

aaaah sukk, alt er så vanskelig. det er så forvirrende hele greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg!

Anonymous poster hash: 3333f...78c

Din forakt for troende gløder av religiøs fanatisme.

Jeg ser at kildene til disse konklusjonene har litt dårlig kvalitet, men dette er kanskje mer å anse som et trosspørsmål?

Endret av Heart
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd du/flere av dere har et slikt inntrykk av bl.a kristne (jeg renger med du også mener kristne). Jeg dømmer ikke, for det er slik vi er blitt fortalt å ikke gjøre. I noen tilfeller er det vanskeligere å la vær, siden det ofte skjer "automatisk", men det er pga røttene til mitt liv før jeg ble troende. Når det er sagt, så er vel heller ikke alle ateister akkurat noe bedre til å ikke dømme andre.

:)

Endret av LevendeVann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes alltid "dumme, trangsynte og dømmende" mennesker, uavhengig av religion, og mange av de som står frem og sier uhyre idiotiske ting som f.eks. "Homofili burde være ulovlig, det står i bibelen!", er de som ikke klarer å se lengre fram en nesetuppen. Det finnes mangfoldige sånne, mend et finnes enda flere som er godhjertet og vil at verden skal bli et bedre sted uten bekostning for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes alltid "dumme, trangsynte og dømmende" mennesker, uavhengig av religion, og mange av de som står frem og sier uhyre idiotiske ting som f.eks. "Homofili burde være ulovlig, det står i bibelen!", er de som ikke klarer å se lengre fram en nesetuppen. Det finnes mangfoldige sånne, mend et finnes enda flere som er godhjertet og vil at verden skal bli et bedre sted uten bekostning for andre.

Nei, det er tull.

Dumme mennesker fins hyppigere blant de religiøse.

Dumhet er ikke uavhengig av religion. Religion både er et kjennetegn på dumhet, og virker fordummende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Nei, det er tull.

Dumme mennesker fins hyppigere blant de religiøse.

Dumhet er ikke uavhengig av religion. Religion både er et kjennetegn på dumhet, og virker fordummende.

Du er dum du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg har flere kristne venner og bekjente (er selv agnostiker) og de er helt vanlige, trivelige folk. Samtidig har jeg også støtt på misjonerende, intolerante og dømmende kristne, men jeg tror kanskje det har noe med personlige egenskaper å gjøre også.

Problemet med religion oppstår når religiøse mennesker, grupperinger og trossamfunn ønsker å tvinge troen sin nedover hodet på andre, eller bruker den som et middel til å rettferdiggjøre mishandling, krigshandlinger osv. , og religiøs fanatisme er utrolig skummelt uansett hvilken religion det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man uansett med folk som tror på enhjørninger som galopperer regnbuer? Trenger ikke folk som ikke evner å se forskjell på religion og politikk, som mange jøder og muslimer gjør. Skal man tro på noe, så bør man sannelig tro på noe som kan bevises å eksistere eller å ha eksistert.

Hva er det med at religiøse tror de er så mye bedre enn alle andre? Det er ingen som kan motbevise/bevise at den som så Jesus gå på vannet ikke var høy på hasj og så syner osv. En annen ting skulle man ha sett tilbake i tid med dagens termer for pedofili, så var profeten Muhammed pedofil.

Har vurdert et par ganger å lage min egen religion hvor jeg kommer på en historie, som "Bananismen". Det var en gang et mennesket som het Banan. Han bodde på Bananøyen. Når det regnet, regnet det bananer. Det var folkene som bodde på Bananøya som senere skulle bli sett på som aper i moderne tid, da Banan døde, som resulterte i at det sluttet å regne bananer.

Fra spøk til alvor, jeg foretekker å forholde meg til ting jeg kan sanse, ikke til eventyrhistorier.



Anonymous poster hash: 31899...677
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk burde la hverandre være i fred. De som er troende burde få tro i fred og de som ikke tror burde få gjøre det også i fred.

Og det mener jeg, TS ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Folk burde la hverandre være i fred. De som er troende burde få tro i fred og de som ikke tror burde få gjøre det også i fred.

Og det mener jeg, TS ! ;)

100% enig i det du sa.

OT: Det har ikke noe med religion/ateisme å gjøre når noen er en "dum, trangsynt, dømmende" person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hahaha,undersøk om det fins forskere,professorer og andre over gjennomsnittet intelligente som er troende.

Ateister er overrepresentert i disse gruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nja, TS, her er det nettopp D-U som fremstår som trangsynt, dømmende og lite reflektert. De kristne vennene jeg har, har for øvrig flere kristne venner, er oppegående, hyggelige og reflekterte mennesker - at du er uenig med dem, gjør dem ikke til mindre smarte.

Å dømme andre mennesker på denne måten, gjør deg til et infanilt menneske.



Anonymous poster hash: 7854e...721
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din forakt for troende gløder av religiøs fanatisme.

Her bruker du altså "religiøs" for å sverte vedkommende. Interessant.

Det går fint an å være fanatisk uten å være religiøs. Men religiøse fanatikere er det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS minner meg om han som sa "pokker heller, så generaliserende alle folk er!"



Anonymous poster hash: a17ac...f14
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...