Gå til innhold

om å bytte fra yasmin til cerazette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått en stund på Yasmin p-piller men pga migrene så skal jeg nå prøve Cerazette minipille. Jeg fikk resepten i dag hos legen og leste nettopp i vedlegget at om man går på kombinasjons-p-piller (som Yasmin) så må man fullføre brettet og etter det begynne med Cerazette. Men jeg begynte på et nytt brett med Yasmin i dag, dvs bare tatt en pille, må jeg virkelig da fullføre hele brettet? Hadde jeg tenkt meg om så hadde jeg ikke tatt Yasmin i dag og heller tatt en Cerazette med en gang jeg kom hjem. Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde dere?

Og må jeg ta alle 28 tablettene? Er vant med å ta 21 og så en pillefri uke.

Anonymous poster hash: c1f6d...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen pillefrie dager med cerazette. Jeg byttet fra yasmin til cerazette men det er så mange år siden at jeg ikke husker hva jeg gjorde. Jeg ville nok strukket meg langt for å følge instruksen på vedlegget, eventuelt kan du jo ta en telefon til legen og forhøre deg.

Jeg har ikke angret et sekund på byttet forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ser at jeg har postet dette i helt feil forum selv om medisin er en slags vitenskap:p kanskje en adm kan flytte dette?

Takk for svar! Legen sa at jeg må lese i vedlegget fordi han vet ikke så mye om akkurat det med å bytte sånne piller. Syns det er dumt å måtte vente så lenge på å bytte pillene, er veldig plaget med migrene for tia. Har fått medisin mot migrene men er en spesiell migrene jeg har, en slags kronisk, så ikke så lett å fikse. Daglige anfall siden januar.

Anonymous poster hash: c1f6d...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja jeg skjønte nå nettopp når jeg åpnet plasten rundt brettet at de ikke er som Yasmin med 21/28 tabletter. Så må ta hele brettet ja

Anonymous poster hash: c1f6d...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...