Gå til innhold

Gamle Lier mentalsykehus


anneira

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at gamle Lier mentalsykehus skal rives. Noen her som vet når det vil skje? Har et prosjekt og skal ta noen bilder der. Må nesten gjøre det før det rives

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at gamle Lier mentalsykehus skal rives. Noen her som vet når det vil skje? Har et prosjekt og skal ta noen bilder der. Må nesten gjøre det før det rives

Ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer nok ikke på noen år, så kjør på.



Anonymous poster hash: 54977...39e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Deler av det er vel allerede revet tror jeg, men er fortsatt mange bygg som står igjen. Har hatt lyst til å dra dit og titte selv, men er visst vakter overalt, men spør du om å få ta bilder får du helt sikkert lov. Spennende prosjektarbeid da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skal alle de gamle bygningene rives? Så synd! Jeg synes bygningene og området burde blitt vernet. De kunne gjerne brukt det til boliger, men de burde tatt vare på bygningene og grøntområdene med store trær. Mulig det sitter så mye historie i de gamle veggene at folk ville hatt problemer med å bo der? Det var nok ikke så lett å være pasient der. Personlige tragedier, lukket avdeling med låste dører, gitter foran vinduene, store, kalde rom og litt dyster stemning. Noen av behandlingsmetodene var også tvilsomme, blant annet bruk av tvang i forbindelse med ECT (elektrosjokk).



Anonymous poster hash: 0a4ac...340
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig om de blir revet, men å bo der.. Oi oi, det ville jeg aldri gjort :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på Lier mental sykehus. Ikke som beboende men fordi jeg var nysgjerrig på spøkeriet der oppe. Vi var flere stk som erfarte at vi mildt sagt ikke var Velkommen. Bilen vi satt i stod parkert med brekket på.. og bilen ble dyttet bakover av noen vi ikke så. Var ganske spooky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle de gamle bygningene rives? Så synd! Jeg synes bygningene og området burde blitt vernet. De kunne gjerne brukt det til boliger, men de burde tatt vare på bygningene og grøntområdene med store trær. Mulig det sitter så mye historie i de gamle veggene at folk ville hatt problemer med å bo der? Det var nok ikke så lett å være pasient der. Personlige tragedier, lukket avdeling med låste dører, gitter foran vinduene, store, kalde rom og litt dyster stemning. Noen av behandlingsmetodene var også tvilsomme, blant annet bruk av tvang i forbindelse med ECT (elektrosjokk).

Anonymous poster hash: 0a4ac...340

Pasienter på den tiden ble behandlet som kveg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som interesserer seg for Lier mentalsykehus burde virkelig lese 23-salen av Ingvar Ambjørnsen!



Anonymous poster hash: 2723b...692
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av behandlingsmetodene var også tvilsomme, blant annet bruk av tvang i forbindelse med ECT (elektrosjokk).

Anonymous poster hash: 0a4ac...340

Mer enn tvilsomme, det er blitt gjennomført uendelig mange overgrep og mye mishandling på Lier (og andre eldre mentalsykehus). Herregud, man opererte vekk mandler, tenner, testikler og mye annet, gjorde enormt mange grusomme sjokkterapier, steriliserte og kastrerte folk. Behandlingen av psykisk syke (og folk med epilepsi, utviklinghemmelser osv.) har vært grusom.

Anonymous poster hash: 01a4b...73f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i nærheten før, og har vært der et par ganger. Aldri opplevd noe skummelt. Bygningene er virkelig flotte, og jeg anbefaler deg virkelig å dra snart om det skal rives. Riving har det vært snakk om en stund tror jeg, men vet ikke hvordan de ligger an. Vakter har jeg heller aldri møtt på forresten.



Anonymous poster hash: fb471...63f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der mye som ung, før alle vaktene begynte å passe på. Man kan få noen knakanes kule bilder i skumringen der. Skogen bak lager ordentlig stemning rundt de byggene som er øverst.

Anonymous poster hash: 62d16...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i nærheten før, og har vært der et par ganger. Aldri opplevd noe skummelt. Bygningene er virkelig flotte, og jeg anbefaler deg virkelig å dra snart om det skal rives. Riving har det vært snakk om en stund tror jeg, men vet ikke hvordan de ligger an. Vakter har jeg heller aldri møtt på forresten.

Anonymous poster hash: fb471...63f

Samme her. Møtt på vakter noen få ganger, de dukker opp om noen ringer. Og innimellom kjører de forbi og de går inn nå og da for å sjekke om uteliggere etc har flyttet inn.

Anonymous poster hash: 162f8...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Møtt på vakter noen få ganger, de dukker opp om noen ringer. Og innimellom kjører de forbi og de går inn nå og da for å sjekke om uteliggere etc har flyttet inn.

Anonymous poster hash: 162f8...b10

Da må jeg ha hatt flaks :)

Anonymous poster hash: fb471...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg ha hatt flaks :)

Anonymous poster hash: fb471...63f

De er det sjeldent, så du har nok ikke hatt flaks, det er de som blir tatt som har hat uflaks. Tror det er sjeldent noen ringer dem om det ikke er masse støy og bråk. Mange som kommer bare for å ta bilder ute og det er jo greit nok.

Anonymous poster hash: 162f8...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og vært der. Veldig spesielt å gå rundt der, og tenke over alt veggene kunne fortalt. Er nesten en sånn trist dyster stemning der. Aldri sett eller opplevd noe ekkelt der. Noen trodde jeg var et spøkelse der, og ble litt skremt da.



Anonymous poster hash: 7ee52...064
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde aldri hørt om Lier mentalsykehus før denne tråden ble opprettet! Det var helt sinnssykt interessant lesning, står myyyye rart på freakforum. Noen her som har vært der å opplevd spooky hendelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...