Gå til innhold

Gruer meg sånn til muntlig eksamen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg gruer meg så forferdelig til muntlig eksamen i historie (privatist)... Jeg har et problem med stress når jeg får tildelt oppgaven, noe som gjør at jeg verken klarer å tenke klart eller gjøre mitt beste..

Jeg kan innrømme at jeg har ganske god kunnskap om historie, spør noen meg så kan jeg som regel svaret.. Problemet mitt er stresset og angsten for hva oppgaven kan handle om, er så redd for å bli skuffet..

Har hatt mange framføringer foran kollokviegruppene og det går helt fint, hadde derimot prøve muntlig til læreren min som gikk helt forferdelig..

Vet ikke hva jeg skal gjøre!!!! Nå er det 8dager til eksamen og jeg har lest meg opp til alle tips som finnes, men ingenting fungerer.. Jeg har mareritt om nettene og angster hver gang jeg leser

Anonymous poster hash: 94080...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

jeg gruer meg så forferdelig til muntlig eksamen i historie (privatist)... Jeg har et problem med stress når jeg får tildelt oppgaven, noe som gjør at jeg verken klarer å tenke klart eller gjøre mitt beste..

Jeg kan innrømme at jeg har ganske god kunnskap om historie, spør noen meg så kan jeg som regel svaret.. Problemet mitt er stresset og angsten for hva oppgaven kan handle om, er så redd for å bli skuffet..

Har hatt mange framføringer foran kollokviegruppene og det går helt fint, hadde derimot prøve muntlig til læreren min som gikk helt forferdelig..

Vet ikke hva jeg skal gjøre!!!! Nå er det 8dager til eksamen og jeg har lest meg opp til alle tips som finnes, men ingenting fungerer.. Jeg har mareritt om nettene og angster hver gang jeg leser

Anonymous poster hash: 94080...4e9

Tren på å snakke om/presemtere stoffet.

Det er mye lettere å forklare noe man har forklart før.

Anonymous poster hash: 04b08...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder rett og slett å lese seg på emnet, så man føler seg trygg på det man skal snakke om. Lag deg en powerpoint med stikkord, og snakk rundt disse, ikke noe ferdig manus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok mye bedre enn du tror. Tenk på at sensoren er der for å se hva du kan, fordi han ønsker at du skal gjøre det bra. Han er ikke der for å ta deg.

Om det ikke går så bra som du hadde tenkt, så går det helt fint. Du kan alltids ta eksamenen om igjen.
Sensoren har nok sett mye gråting, frustrasjon, og andre elever som har fått panikk.

Øv på ALT du kan få. Fortell det høyt foran noen, sånn at du klarer å si det høyt. For da har du fått fortalt det en gang, og det er mye lettere neste gang du skal presentere. Om du har klart å glemt mye så hjelper læreren deg. :)



Anonymous poster hash: ac022...56a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Christina146

Om du snur på flisen kan du tenke at du skal lære sensor dette. Jeg forklarer i alle fall ganske bra da.

Når de sier du bare kan begynne, trekker du pusten dypt inn og teller til ti.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...