Gå til innhold

Hvorfor er vepser sinte?


Gjest Eiss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De blir ikke sinte, redde eller såret i sjela som mennesker blir, de har altfor enkelt nervesystem til det.

En veps som blir terget ser ikke på deg som en tulling slm terger og irriterer, men som en fare som ikke forsvinner. Den vil trolig forsøke å bli kvitt deg (eller pinnen du pirker på den med) på en eskalerende måte, vil jeg tro.

Mvh ikke-insektolog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet vel alle ;) men fikk fortsatt ikke noe svar, da. Hvis jeg er slem og pirker på en maur med en pinne, løper den ikke etter meg og forsøker å angripe meg! Men vepsen flyr etter deg og skal "drepe" deg. Koffor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bien: Beskyttelsesinstinkt. Holde farer borte fra bikuben og resten av kolonien. Se for deg en bikube hvor alle biene flyktet avsted i alle kanter om noen var sulten på litt honning. Vepsen: rovdyr "på hugget", vil også beskytte vepsebolet og kolonien

Endret av Tholmer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskyttelsesinstinkt. Holde farer borte fra bikuben og resten av kolonien. Se for deg en bikube hvor alle biene flyktet avsted i alle kanter om noen var sulten på litt honning

Joa, men hva skjer i kroppen til vepsen? Hvilke kjemiske stoffer er det som reagerer med hva? De har ikke hjerne? Hvordan lever de? Hjelp! Hvordan kan de fly uten hjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Protect the Queen, men! Mother Bear is approaching our walls.

Men jeg har aldri hatt på meg bjørnekostyme når jeg (ufrivillig) har plaget en veps; sier du at veps er dumme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men hva skjer i kroppen til vepsen? Hvilke kjemiske stoffer er det som reagerer med hva? De har ikke hjerne? Hvordan lever de? Hjelp! Hvordan kan de fly uten hjerne?

Nå er du på bærtur, insekter har hjerner. første treff på google: http://insects.about.com/od/morphology/f/Do-Insects-Have-Brains.htm

det er nok ingen her inne som kan svare deg på nøyaktig hvilke hjernefunksjoner som foregår i hodet på en veps når du terger den. Adferden til vepser er derimot litt lettere å forklare, vepser er aggressive og vil beskytte kolonien og dronningen selvom det innebærer å ofre sitt eget liv.

Anonymous poster hash: f37b2...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du på bærtur, insekter har hjerner. første treff på google: http://insects.about.com/od/morphology/f/Do-Insects-Have-Brains.htm det er nok ingen her inne som kan svare deg på nøyaktig hvilke hjernefunksjoner som foregår i hodet på en veps når du terger den. Adferden til vepser er derimot litt lettere å forklare, vepser er aggressive og vil beskytte kolonien og dronningen selvom det innebærer å ofre sitt eget liv. Anonymous poster hash: f37b2...dc6

Som regel slipper de jo unna med et stikk, det er jo biene som dør.. Men de er vel dumme, når jeg spiser is og ikke vil dele med vepsen, blir den sur og stikker meg? Dronninga dens dør ikke om hun ikke får Pinup.

Særlig om høsten, så er de aggressive. Kjipt for meg, som er allergisk mot veps

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bare sint på deg vet du, fordi du er så irriterende! Vepsene blir aldri sint på meg, jeg lar de alltid være i fred, selv om den svever over hodet mitt. Jeg har mange vepsebol til naboer. Kule dyr. Bare synd hunden er allergisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Vepes og bier er en plage og burde utryddes. Jeg gir blanke f** i hva folk sier om grønnsaker, frukt og blablabla. Jeg hater veps og bier, tørr ikke å gå ut når de kommer frem,
Jeg har angst for de dritt dyrene, og jeg bryr meg ikke om hvor mye positivt de gjør for jorda, de er en landeplage og idioter med vinger som følger etter deg, og som har ødelagt livet mitt. Jeg tørr ikke å gå ut om dagen, kun om natten og det er ikke tull en gang.

Hva som skjer i hodet deres bryr jeg meg fint lite om, men du finner sikker informasjon på google. Google på Engelsk og Norsk, se om du finner noe svar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepes og bier er en plage og burde utryddes. Jeg gir blanke f** i hva folk sier om grønnsaker, frukt og blablabla. Jeg hater veps og bier, tørr ikke å gå ut når de kommer frem,

Jeg har angst for de dritt dyrene, og jeg bryr meg ikke om hvor mye positivt de gjør for jorda, de er en landeplage og idioter med vinger som følger etter deg, og som har ødelagt livet mitt. Jeg tørr ikke å gå ut om dagen, kun om natten og det er ikke tull en gang.

Hva som skjer i hodet deres bryr jeg meg fint lite om, men du finner sikker informasjon på google. Google på Engelsk og Norsk, se om du finner noe svar der.

Du er klar over at hele økosystemet er avhengig av at bier bedriver pollinering?

Anonymous poster hash: 651d5...6b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepes og bier er en plage og burde utryddes. Jeg gir blanke f** i hva folk sier om grønnsaker, frukt og blablabla. Jeg hater veps og bier, tørr ikke å gå ut når de kommer frem,

Jeg har angst for de dritt dyrene, og jeg bryr meg ikke om hvor mye positivt de gjør for jorda, de er en landeplage og idioter med vinger som følger etter deg, og som har ødelagt livet mitt. Jeg tørr ikke å gå ut om dagen, kun om natten og det er ikke tull en gang.

Hva som skjer i hodet deres bryr jeg meg fint lite om, men du finner sikker informasjon på google. Google på Engelsk og Norsk, se om du finner noe svar der.

Gir du faen i betydningen bier har for hele økosystemet da?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er klar over at hele økosystemet er avhengig av at bier bedriver pollinering? Anonymous poster hash: 651d5...6b7

boom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepser er veldig agressive rovdyr i utgangspunktet.

306145823.jpg?1306318445&Expires=1429786



Anonymous poster hash: d9eaa...ce9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepes og bier er en plage og burde utryddes. Jeg gir blanke f** i hva folk sier om grønnsaker, frukt og blablabla. Jeg hater veps og bier, tørr ikke å gå ut når de kommer frem,

Jeg har angst for de dritt dyrene, og jeg bryr meg ikke om hvor mye positivt de gjør for jorda, de er en landeplage og idioter med vinger som følger etter deg, og som har ødelagt livet mitt. Jeg tørr ikke å gå ut om dagen, kun om natten og det er ikke tull en gang.

Hva som skjer i hodet deres bryr jeg meg fint lite om, men du finner sikker informasjon på google. Google på Engelsk og Norsk, se om du finner noe svar der.

Har du noen gang tenk på konsekvensene hvis disse dyrene utryddes? Nei, det har du ikke, for da hadde du ikke gitt blanke faen. Det er greit du er redd for disse dyrene, jeg har fobier for mange typer insekter selv - men jeg ser uansett på dem som en nytte for naturen og har ikke et ønske om at de utryddes. Jeg tror du må begynne å tenke på hele bildet - altså hele naturen og hvordan ting har sammenheng med hverandre - hvordan forskjellige arter er avhengige av hverandre. For eksempel i dette tilfellet som har med pollinering å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vepes og bier er en plage og burde utryddes. Jeg gir blanke f** i hva folk sier om grønnsaker, frukt og blablabla. Jeg hater veps og bier, tørr ikke å gå ut når de kommer frem,

Jeg har angst for de dritt dyrene, og jeg bryr meg ikke om hvor mye positivt de gjør for jorda, de er en landeplage og idioter med vinger som følger etter deg, og som har ødelagt livet mitt. Jeg tørr ikke å gå ut om dagen, kun om natten og det er ikke tull en gang.

Hva som skjer i hodet deres bryr jeg meg fint lite om, men du finner sikker informasjon på google. Google på Engelsk og Norsk, se om du finner noe svar der.

Jeg har også vepsefobi, så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det og kjenner meg en del igjen av hva du beskriver.

Men jeg er uenig i at de burde utryddes. Verden ville dessverre ikke fungert uten dem. Så må bare leve med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Jeg mener og ha lest et sted at bier og hummler er viktigere for økosystemet en hva vepsen er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener og ha lest et sted at bier og hummler er viktigere for økosystemet en hva vepsen er.

Humler er hvertfall det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...