Gå til innhold

Gjør det noe om menneskeheten utryddes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når den tiden kommer har man sikkert teknologi som vil redde planeten, i tilleg til romskip som mennesker kan vokse opp i.

Folk må slutte å si dette. Vi kommer aldri til å klare oss uten jorda.

Anonymous poster hash: c7a0d...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Horatio Hornblower

Folk må slutte å si dette. Vi kommer aldri til å klare oss uten jorda.

Anonymous poster hash: c7a0d...b15

Vennligst ikke forvirre folk med fakta det er ikke snilt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å si dette. Vi kommer aldri til å klare oss uten jorda.

Anonymous poster hash: c7a0d...b15

Bare tull. Det å opprettholde bærekraftige kolonier på andre planeter vil nesten garantert være mulig innen århundret er omme, overlever menneskeheten over lengre tid så er det umulig å forestille seg hvor langt man er kommet innen år 3000 f.eks, særlig når folk i større grad enn før rundt om i verden kan prioritere utdanning og forskning. I dag er det relativt få som har forholdene tilrettelagt for å kunne ta en realfagsutdannelse.

Endret av Meeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som det er nå ville det ikke gjort så mye. Mange ting viser, at mennesker er udugelige. Vi skal ha hvs "alle andre har", og det blir alltid en kamp om det "beste". Vet noen fortjener det beste, men jeg tåler ikke når andre vil ha det samme som meg og kommer i veien. Og så eksisterer det for mange vi skulle vært ff oruten og. Sånne som dere vet...de som vil trenge inn annen tro og sånn til vesten og..sånne aper. Jeg mener, sånn SELVFØLGELIG måtte det være noen som mener det motsatte og..og vil gjøre noe med det. Derfor krig og elendighet.

Anonymous poster hash: c96bf...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke menneskerettigheter når hårsåre folk skal beskyttes fra virkeligheten og sys puter under armen...

Endret av Cowboy Lotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Det å opprettholde bærekraftige kolonier på andre planeter vil nesten garantert være mulig innen århundret er omme, overlever menneskeheten over lengre tid så er det umulig å forestille seg hvor langt man er kommet innen år 3000 f.eks, særlig når folk i større grad enn før rundt om i verden kan prioritere utdanning og forskning. I dag er det relativt få som har forholdene tilrettelagt for å kunne ta en realfagsutdannelse.

Nei! Vi har kun EN jord. Det er DET ENESTE stedet mennesker kan overleve. Vi må ta vare på jorden og begrense verdens befolkning for å overleve. Vi kommer aldri til å dra herfra, og vi må forberede oss på å overleve her og kun her!

Anonymous poster hash: c7a0d...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke tenkt å bidra med å øke befolkningen. Det er nok rift om jobbene, utdannelser og alt allerede! konkurranse etter konkurranse blandt bedrifter og selskaper. ting kommer i nyere utgave raskere og raskere og alltid skal folk ha det nyeste, dyreste og beste. vi har så masse vi ikke har bruk for, men vi er for opptatt av å vise alle andre hvor bra vi er. kjærlighet eksisterer nok i de aller fleste, men den drepes av at vi hele tiden skal se vellykket ut for de som ikke godtar oss for den vi er.. hvis dere skjønner.
og så jobber jeg i en bransje hvor jeg ser hvor mye mat som kastes. det er stor skam! Vi ødelegger for generasjonen som kommer etter oss. de vil få masse utfordringer pga oss. så..jeg vil ikke se mine barn vokse opp i dette.



Anonymous poster hash: c96bf...e96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Gjør det noe om menneskeheten utryddes? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: c7a0d...b15

Gjør noe og gjør noe. Det er klart at det vil være en ganske kjip opplevelse å gjennomgå en utryddelse. Sist jeg sjekket, så innebar jo det at man døde. Sammen med alle andre. Så fra det perspektivet: Helt klart negativt.

Resten av verden ville neppe bry seg, og for de fleste andre livsformer ville det føre til en markant utvidelse av livsrommet.

Personlig så liker jeg folk bedre enn dyr, og meg selv aller best. Så summa summarum: Ja, det gjør noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Gjør det noe om menneskeheten utryddes? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: c7a0d...b15

Din respektløshet for medmennesker gjør meg bekymret.

Gjør det noe om isbørnene utryddes? De er ikke akkurat genuint snille de heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din respektløshet for medmennesker gjør meg bekymret.

Gjør det noe om isbørnene utryddes? De er ikke akkurat genuint snille de heller?

Hvordan har jeg vært respektløs?

Anonymous poster hash: c7a0d...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har jeg vært respektløs?

Anonymous poster hash: c7a0d...b15

å insinuere at 7mrd mennesker bør myrdes er ikke akkurat ydmykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å insinuere at 7mrd mennesker bør myrdes er ikke akkurat ydmykt.

De trenger jo ikke myrdes. Det beste hadde vært en uskadelig sykdom som gjorde folk ufruktbare. Så hadde problemet løst seg selv om en stund.

Jeg er ikke for massedrap, men for en nedgang i folketallet på verdensbasis. På en human måte.

Endret av Tvist
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger jo ikke myrdes. Det beste hadde vært en uskadelig sykdom som gjorde folk ufruktbare. Så hadde problemet løst seg selv om en stund.

Jeg er ikke for massedrap, men for en nedgang i folketallet på verdensbasis. På en human måte.

Hvordan skal vi få til å dette da,tro? Skal vi lage et virus å hive det ut i vannet, de mange fattige i Afrika drikker til daglig? :pirat::hoho:

Anonymous poster hash: b4def...3a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal vi få til å dette da,tro? Skal vi lage et virus å hive det ut i vannet, de mange fattige i Afrika drikker til daglig? :pirat::hoho:

Anonymous poster hash: b4def...3a8

Jeg regner ikke med at det kommer til å skje, men nå er jo bare dette en teoretisk diskusjon.

Praktisk sett må bare vi i vesten la være å få mange unger, og hjelpe med å utvikle menneskerettigheter, likestilling, velstand og skolegang i land med høy fødselsrate, så vil det hjelpe til lavere fødselsrate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt mye bedre for planeten

På hvilken måte? Hva definerer du som "planeten"? Steinene som ligger under alt som vokser, kryper, går osv. på jorden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger jo ikke myrdes. Det beste hadde vært en uskadelig sykdom som gjorde folk ufruktbare. Så hadde problemet løst seg selv om en stund.

Jeg er ikke for massedrap, men for en nedgang i folketallet på verdensbasis. På en human måte.

Du kan jo sterilisere deg selv når du vil, hold meg vekke fra disse planene dine.

Tror du rotter vil sørge for et mer humant miljø på kloden??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er mennesker, selvfølgelig må vi prioritere oss selv. Om vi hadde hatt valget mellom planeten eller menneskeheten, hadde det jo vært et veldig lett valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mennesker, selvfølgelig må vi prioritere oss selv. Om vi hadde hatt valget mellom planeten eller menneskeheten, hadde det jo vært et veldig lett valg.

Eh ... ingen planet, ingen menneskehet. Men ingen mennesket, fremdeles planet. Kanskje eneste utveien i fremtiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde reddet resten av artene, både i planteriktet og dyreriket :blomst:



Anonymous poster hash: fbd08...9bd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ... ingen planet, ingen menneskehet. Men ingen mennesket, fremdeles planet. Kanskje eneste utveien i fremtiden.

Nei, nå snakker jeg om teknologi i fremtiden som gjør det mulig for oss å utville oss andre steder enn på jorden. Det er jo den eneste realistiske problemstillingen når man snakker om mennesket vs. planeten. Så da hadde selvfølgelig mennesket vært viktigere å redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...