Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Uff da saltsild. Håper det går greit med deg - er tidlig å måtte begynne å bekymre seg :(

Jeg ble skikkelig stresset når jeg måtte lure på om det skulle bli fødsel allerede i uke 29..

 

Er veldig fornøyd med å ha kommet over 30 uker! Dersom det blir ny sv.f. så håper jeg bare at jeg kommer over 33 uker da jeg vet hvor godt utfallet ble av KS i denne uken fra sist gang..

 

Ellers så er jeg så sinnsykt forkjølt. Jeg hoster som en gal og tisser på meg hele tiden! Det er så sykt irriterende! Har vært slapp med kniping i det siste da jeg synes det er så mye mer styr nå med større mage.. Men jeg ser behovet, så må nok bare skjerpe meg..

Endret av ablaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg frykter det samme her ablaze. Jeg er veldig veldig syk for tiden, og det blir egentlig bare verre. Hadde håpet jeg skulle bli bedre, men :( 

 

Jeg håper du blir mye bedre fort. Det er så kjedelig å gå rundt å bekymre seg. Man kjenner på den engstelsen hele tiden. Det gjør i hvert fall jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist Saltsild :( 

Er det blodtrykk og urinprøve som gir utslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett hyperemsis som gjør at jeg går ned så masse. Jeg ser jo gravid og feit ut men jeg har gått ned masse :(

Jeg merker at legene er veldig stressa over det. Jeg ligger på sykehuset nå igjen. Det er helt forferdelig.

Men han ene overlegen mener at dette kan løse seg og jeg slipper å føde for tidlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så fælt! Jeg vet lite om hyperemsis og visste ikke at det kunne føre til tidlig fødsel. Uansett må det være helt jævlig å være så dårlig. Sender deg gode tanker om at det blir bedre  :hug:

 

Jeg skal på ny kontroll i dag og denne gangen er baggen stappfull, så håper det er det som skal til for IKKE å bli lagt inn!

 

Jeg har ellers begynt å få mer vann i kroppen og kjenner hendene er veldig tykke og begynner å bli vonde når jeg knytter dem. Men ødem-messig så tror jeg ikke jeg har noe utslag på skalaen ennå og godt er det.

 

Jeg sover enda veldig dårlig. Dersom jeg våkner så får jeg søren ikke sove igjen! I natt var jeg våken 3 timer og måtte tilogmed ned å spise fordi jeg ble så sulten av å være våken!! Heldigvis er jeg sykemeldt slik at jeg kan sove når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Så ble jeg lagt inn igjen..! Blodtrykket var 176/110 så det var ikke en diskusjon. Får håpe det ikke blir så lenge. Fikk også beskjed om at de tror nok at jeg får ny svangerskapsforgiftning, men spørsmålet er bare når.. Huff.. Er så utrolig mye mer styr denne gang når vi har en på tre år i tillegg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og det fikk jeg bekreftet ny svangerskapsforgiftning og første lungemodningssprøyte er satt. Så får jeg bare håpe på flest mulig dager før forløsning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Ablaze :klem: 

Jeg sender deg gode tanker, og håper alt går fint med både deg og baby. Vi får håpe på mange dager før forløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ablaze, jeg håper på at babyen får så lang tid som mulig i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, ablaze! Håper babyen får bli i magen en stund til! Ønsker deg uansett masse lykke til med tiden som kommer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, ablaze, håper du blir liggende lenge før de gjør noe mer! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk folkens. Det blir spennende å se hvor lenge det drøyer. Jeg håper på minst en uke slik at vi er fullgått 32. Aner ikke hvor fort det kan utvikle seg, men tror det kan gå rimelig fort hvis det starter for fullt. Har nå fått lungemodningssprøyte nr 2, og de trengte visst 2-3 dager for å virke skikkelig. Nå er det bare å vente og se..... 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ablaze! Håper du får gå litt lenger. Men kan jo si at en venninne av meg fikk sin i uke31, og det har gått veldig fint:)

Her er det mye liv i magen. Har ferie og koser meg veldig! Er fortsatt litt plaget av kvalme og svimmelhet, men helt overkommelig:) spent på hvordan det blir å jobbe igjen etter ferien!

Og så utrolig gøy det er å ha en liten som skal bli storesøster! Hun koser med magen, og snakker mye om lillebror og spør ofte om han kommer snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo her er det full fres! Lillebror ble tatt med HKS lørdag kveld, for da begynte prøvene mine å vise at jeg igjen holdt på å utvikle alvorlig sv.f.

39 cm lang og 1495 gram tung, så nå ligger han på nyfødtintensiven med pustehjelp og sonde. Han har visst et stort suttebehov, så jeg håper å få han på puppen raskt. Jeg har allerede begynt å pumpe råmelk, så er veldig fornøyd med det.

Er ganske sjokka enda, men synes det går litt bedre denne gang siden vi har gjort det en gang før.

Sitter enda en gang igjen med en følelse av å ha blitt frarøvet gravidtid og spark og fødselsopplevelse, men på en annen side så tror jeg at det hjelper at det ikke er første gang. Jeg bare håper vi får rask fremgang med det som går an, slik at jeg ikke får ny fødselsdepresjon o.l.

Og som sist så vet jeg ikke helt når jeg skal slutte å telle dager og uker, avslutte tickeren min og slutte å se på den daglige babyapp-oppdateringen ;)

Endret av ablaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst gratulerer med lillebror, ablaze! :) Han er nok en tøffing, og dette klarer dere kjempefint! :jepp: Sikkert en fordel at du har gått gjennom det en gang før, selv om jeg virkelig hadde unnet deg/dere et fullgått svangerskap og annen type fødsel denne gangen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lillebror, ablaze! :hjerter_rundt: Tenk at han er på utsiden alt! Jeg skjønner godt at det må være mange tanker og mye følelser rundt dette, men utfra hva du skriver synes jeg det virker som om ting etter forholdene går bra.

Håper du får den hjelpen og oppfølgingen som DU trenger også, kanskje du kan be om en samtale på sykehuset alt nå? Sånn at du får bearbeidet opplevelsen og sånn sett får hjelp til å unngå en ny fødselsdepresjon? Jeg hadde fd med første, og er ganske sikker på at rask hjelp til å bearbeide ting er viktig for å unngå det.

Stor klem herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...