Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri vært en eneste hyggelig plass i Tyrkia, av de typiske turiststedene. Amsterdam var horribelt kaldt i april, men severdighetene var flotte da. Vinneren for min del er NYC, uhyggelige folk, falske komplimenter, stygge blikk, ingen service å få noen plass, jenter behandles som om de ikke klarer å ta vare på seg selv økonomisk, jeg betalte ikke en krone når jeg var ute og festet, ubehagelig å føle at du skylder fremmede din tid fordi de prakker på deg drink etter drink. Og subwayen er et mareritt, hvis du ikke presser deg inn kjapt som faen får du ikke blitt med rett og slett.



Anonymous poster hash: 390e1...77e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

måtte vil blitt norge da tv underholdningen er såpass ræva. nrk 1+2+3+tvnorge og tv2 kan gjerne legge ned for min del. synes det er ganske viktig med noe bra kanaler. har levd deler av livet mitt med kanaler på tv og da har jeg trivdes MYE bedre.

Anonymous poster hash: 726bb...a0a

Drar du på ferie for å se på TV? :klo:

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia på meg også. Det er ikke noe moro å være på ferie når folk konstant prøver å lure deg. Jeg foretrekker å kunne slappe av litt og ikke behøve å mistro folk hele tiden. F eks på hotellet vårt hvor de påsto at det ikke gikk buss inn til nærmeste by og at det var veldig farlig å ta taxi. Bussen gikk rett nedi gata og taxi var ufarlig, men dette sa de fordi de ville at vi skulle bruke alle pengene våre på hotellet og ikke dra ut og spise og drikke andre steder. Regningene på restaurantene stemte heller ALDRI, så vi måtte alltid kontrollere. Nei, første og siste gang i Tyrkia for vår del.



Anonymous poster hash: 23897...410
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist en del, men kan ikke si jeg noen gang har hatt en kjip ferie og i hvert fall ikke vært misfornøyd med landet jeg har vært i. Nå er det rundt 15 år siden jeg var i Tyrkia, men den gang var det i hvert fall helt supert der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt, makan til drittland. Turiststedene vel å merke. Sikkert på lik linje med Tyrkia og Tunisia. Nesten uutholdelig! Så mye mas og lureri at når man får gått 4 meter alene kjennes det som en herlig evighet!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye, både jobb og privat. Det er få steder jeg angrer på å ha sett, og jeg dømmer ikke hele land basert på en opplevelse. Som regel vil jeg ikke tilbake fordi landet/stedet ikke traff meg av ulike grunner, eller fordi jeg føler at det holder å se det en gang.

- Nord Afrika, jeg har prøvd Egypt, Tunisia og Marokko. Første- og sistnevnte var flott å oppleve, men jeg drar ikke tilbake til noen av disse landene.

- Sør Afrika, og de stedene jeg har besøkt i mellomafrika. Afrika er bare ikke meg.

- Emiratene/Dubai. Kjedelig og lukket. Shoppingen skulle jeg gjerne dratt tilbake til, men resten...neeh.

- Helsinki og Finland. Vært der, sett det.

- Tyrkia.

- Kanariøyene (har prøvd fire steder,kjedelig og elendig kjøkken)

- Island. Flott sted som må oppleves. Men for meg er det "vært der sett det".

- De fleste stedene jeg har besøkt i Tyskland. Men elsker Berlin, og Rihndalen.

- Mexico, Honduras, Belize, og egentlig de fleste stedene i mellomamerika. Ferieresorts som er flotte, eller fattigdom, lite frihet til å bevege seg rundt på egenhand.

- Cuba. Selv om jeg ikke angrer på opplevelsen.

- Central US, Vegas og LA. Alle stedene i USA jeg har besøkt som er verdt å se igjen er på kystene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Tyrkia. Samme grunner som de andre som har skrevet. Jeg drar ikke dit igjen om jeg så får betalt.

- Kina. Mulig jeg var uheldig med byen siden Kina er så stort, men det frister ikke til gjentakelse. Ekkel mat, dårlig renhold....ikke noe for meg!

- Ikke land, men by: Los Angeles. Oppskrytt til tusen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke snakke for hele land, men for aa nevne enkeltsteder saa har jeg absolutt ingen trang til aa dra tilbake til Kuta (Bali) eller Mui Ne (Vietnam). Kuta var fullt av drita backpackere, harry turistsjapper og utrolig irriterende taxisjaafoerer, og Mui Ne var omtrent overtatt av russere. Den plagsomme sorten.

Helt enig med Mui Ne.

Hadde sett for meg en nydelig strandlinje og litt ro for sjelen. Desverre var stedet stappfult med russere. Misforstå meg rett, de russerene jeg har møtt er veldig trivelige, men dette ble desverre litt for mye. Strandlinjen er skittent, og på grunn av lokal fiskevirksomhet, fristet det ikke å gå ut i havet.

Foruten små og lokale restauranter, var det kun to større restauranter. Disse serverte mat som ikke helt passet med mine (litt) kresne matvaner.

Det holdt langt med de to dagene vi var der.

Ellers kommer jeg neppe til å reise tilbake til Gran Canaria og Tenerife med det første. Barcelona, frister heller ikke så mye, da byen ikke helt appelerte til det jeg forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Tyrkia på meg også. Det er ikke noe moro å være på ferie når folk konstant prøver å lure deg. Jeg foretrekker å kunne slappe av litt og ikke behøve å mistro folk hele tiden. F eks på hotellet vårt hvor de påsto at det ikke gikk buss inn til nærmeste by og at det var veldig farlig å ta taxi. Bussen gikk rett nedi gata og taxi var ufarlig, men dette sa de fordi de ville at vi skulle bruke alle pengene våre på hotellet og ikke dra ut og spise og drikke andre steder. Regningene på restaurantene stemte heller ALDRI, så vi måtte alltid kontrollere. Nei, første og siste gang i Tyrkia for vår del.

Anonymous poster hash: 23897...410

Akkurat disse tingene vil du oppleve på turiststeder hvor som helst, samme om det er i Thailand eller Tyrkia. Turiststeder (de med mye turister selvfølgelig) er som regel ødelagte byer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Tyrkia, Ichmaler. Innpåslitne. Kunne ikke sitte alene i noen sekunder før det var en tyrker over meg, innpåslitne selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre må jeg si Malta. Kommer trolig aldri til å dra tilbake. For mye 14 åringer på fylla, kjip mat, ikke spesielt bra strender og lite hyggelige folk generelt.

Eneste pluss var vel egentlig gamle byen som var hyggelig å gå i en dag.

Hadde nok litt høyere forventninger.

Anonymous poster hash: 9cd48...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia - på grunn av alt det andre som tidligere er nevnt i tråden. Reiste første gang ned dit da jeg var 12 år gammel sammen med familien, og det var grusomt. Jeg mener, klype en 12 år gammel jente i rumpa?? Bestemte meg for å gi det en ny sjanse da jeg var 19, men det var fortsatt jævlig.

NYC - ikke et land, men en grusom by. Følte at folk var ute etter å "lure" meg uansett hvor jeg gikk, og hadde seriøse pusteproblemer med all smogen. Nei, den byen er så ekstremt oppskrytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutter meg til hylekoret ang Tyrkia, det var et mas og et kjas. Blei frastjålet penger på stranda av en lokal selger, som stakk hånda ned i lommeboka mi da jeg skulle betale for frukten han solgte. Han løp avgårde fortere enn lynet. Men ikke bare på grunn av en enkeltepisode. Det er også et mareritt for en dame å gå alene opp fra stranden og til hotellet uten å bli hoiet og gaulet til. Og disse utfluktene som består i å kjøre oss fra teppeland til smykke- og parfymeland, jotakk.

Ellers er jeg lei av slike plasser som kryr av høyrøstede russere, uansett hvor det er. Men man er jo turist sjøl, så da så. Gjelder om å finne de riktige plassene å reise på ferie, men da må man helst legge opp reisen selv. Det har jeg faktisk gjort og kommer til å gjøre det framover. Blant annet til Thailand og Italia har jeg gode erfaringer, men det er en annen tråd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat disse tingene vil du oppleve på turiststeder hvor som helst, samme om det er i Thailand eller Tyrkia. Turiststeder (de med mye turister selvfølgelig) er som regel ødelagte byer.

Jeg har ikke opplevd noe i nærheten av det der på andre turiststeder. Det verste på hele tyrkiaturen var besøket på teppe"fabrikken". :sjokkert:

Anonymous poster hash: 23897...410

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt! Kommer aldri til å reise tilbake dit. Frekke selgere som ble sinte om man takket neitakk til å bli med inn i diverse "parfyme"butikker. Mye tigging og synes lokalbefolkningen generelt virket sur. Også krydde det av russere der, og selv egypterene likte ikke måten de oppførte seg på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spania.

Oppskrytt, dyrt, nordmenn på hvert gatehjørne, lite sjarmerende og lite særpreg over landet generelt. Maten er ikke noe å skryte av, og det er for så vidt ikke spanjolene heller. Har vært fem forskjellige plasser i Spania nå (dette inkluderer både Barcelona og Madrid), og jeg må bare si at av alle landene jeg har vært i, så er Spania det mest oppskrytte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Cappadocia i Tyrkia, og likte det veldig godt. Utifra andres beskrivelser av typiske turiststeder som Alanya osv. kunne jeg ikke tenke meg å reise dit. Selv om det sikkert finnes noen perler i nærheten der også.

Har aldri vært i et land jeg aldri vil tilbake til. Jeg reiser bare til land/steder som virker interessante for meg på en eller annen måte, og det innfrir alltid på en eller annen måte.

Synes det høres merkelig ut å ikke ville tilbake til Amsterdam fordi man har møtt to personer som ikke var ålreite der....



Anonymous poster hash: abd84...b8c
  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia: På grunn av kvinnesyn, bønnene som blir ropt ut GRYTIDLIG (kjipt dersom du bor på hotell rett ved en moske), og følelsen av at alle prøver å lure deg.

Playa Del ingles: Verste maten jeg har spist i mitt liv! Fikk pommes frites til alt - til og med spaghettien! Den beste maten jeg spiste der var frokosten vi lagde selv på hotellet..og McDonalds. Det sier sitt.



Anonymous poster hash: c17ab...334
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Tunisia var en historisk spennende land å besøke så blir det nok med den ene gangen vi var der.

Masete selgere som prøver å lure deg er hovedgrunnen til det pluss at det føles ubehagelig å gå ute på egenhånd selv sammen med mannen min. Mannfolk som roper etter deg føles ubehagelig.

Nå reiste vi på 2 utflukter med buss og guide og fikk på den måten sett masse av landet og det var veldig bra.

Men utenom det fant vi ut at det var best å holde seg på innsiden av hotelresorten.

Marokko. Også spennende å besøke men ikke et land jeg kunne tenke meg å bevege meg rundt i uten guide.

Ukjent kultur og språk. Føler meg utrygg alene men var fint i gruppe med guide.

I Marokko har jeg besøkt Casablanca og Rabat.

Marseille. Likte ikke byen. Stinket urin flere steder.

Roma, Barcelona, Lisboa og Palma de Mallorca. Vært der. Sett mye av alle byene. Selv om dette er ok byer så er jeg liksom ferdig med de. Eneste er mye lommetyveri og selv om det gikk bra med meg så blir jeg stresset av å måtte være så innmari på vakt hele tiden.

Allicante. En ganske kjedelig by.

Pisa . Masete selgere her og og når man har besøkt det skjeve tårnet så var jeg ferdig med den byen

St. Petersburg. Vært der. Ikke en by jeg har lyst til å besøke igjen. Bortsett fra vinterpalasset som var flott og noen kirker som var fine så var dette som en av mange helt vanlige byer.

Helsinki. Grå og kjedelig

Nassau på Bahamas. Bortsett fra hotellet på Paradis Island så er selve Nassau preget av fattigdom og kriminalitet.

I motsetning til en del andre her så har jeg etter flere turer til mange steder i Tyrkia bare gode erfaringer derfra.

Bejing opplevde jeg også som en positiv by å besøke men jeg var i en gruppe med guide så kanskje det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...